Pasaules Gada automobilim 2017 - Jaguar F-PACE kopš pagājušā gada ir brālītis E-PACE. Tātad tagad britu markas klāstā jau ir divi krosoveri un drīzumā būs trešais.

 
Foto: Jānis Škapars/TVNET

No ārpuses

E-PACE ir konstruēts uz tās pašas tehnoloģiskās platformas, kas veido Range Rover Evoque bāzi. Pat pavirši pārlaižot skatienu attēliem, ir skaidri redzama E-PACE piederība Jaguar saimei. Tomēr atšķirībā no F-PACE, kam priekšējās daļas noformējumā labi redzamas līdzības ar modeļiem XE un XF,

kompaktā modeļa dizainā redzama iespaidošanās no sportiskās kupejas F-TYPE.

Lukturi un bagāžnieka maliņa virs aizmugurējiem lukturiem ir gandrīz tāda pati kā divvietīgajai kupejai. Tas darīts apzināti, lai uzsvērtu, ka kompaktais krosovers ir ne tikai praktisks, kas ir ļoti svarīga šīs klases auto īpašība, bet arī sportisks.

Foto: Jānis Škapars/TVNET

Par to, ka E-PACE būvēts kā automobilis ar dinamiskām gaitas īpašībām, vēsta arī kompaktās virsbūves īsās pārskares un papildus akcentē 20 vai pat 21 collas riteņi (pašai lētākajai E-PACE modifikācijai gan paredzēti 17 collu diski). Papildus tam var izvēlēties R-Dynamic pakotni, kas ietver specifiskus noformējuma akcentus ne tikai salonā, bet arī ārējā dizainā. Piemēram, bez attiecīgās emblēmas uz radiatora režģa mašīnai tad ir spīdīgi melni miglas lukturu ietvari, pieskaņots radiatora režģis, kā arī panelis, kurā iebūvētas abas izplūdes sistēmas caurules, un maigi hromēti ventilācijas elementi priekšējos spārnos un tiem pieskaņots restes ietvars.

Foto: Jānis Škapars/TVNET
 
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Salonā

E-PACE ir nedaudz garāks par Evoque (4411 mm) un arī attālums starp tā asīm ir lielāks (2681 pret 2660 mm). Lai gan F-PACE ir vēl par vairāk nekā 30 centimetriem garāks nekā Jaguar krosoveru saimes jaunākais pārstāvis, E-PACE salonā ir gana plašs, lai tajā patiesi varētu sasēsties pieci cilvēki. Vidējā sēdvietā gan nevienam nevienā mašīnā nepatīk atrasties, taču E-PACE pasažierim mierinājums būs pašam sava USB ligzda, pie kuras pabarot viedtālruni.

Foto: Jānis Škapars/TVNET

Lai vai kā, nav labākas sēdvietas mašīnā par to, kur atrodas stūre. Ja papildus izvēlēts R-Dynamic aprīkojums, E-PACE ir ne tikai salona apdare ar kontrastējošām šuvēm, bet arī sportiski konturēti un elektriski regulējami sēdekļi. Salīdzinoši augstā sēdpozīcija gan nozīmē, ka vadītājs

nejutīsies kā sporta mašīnā, taču redzēs nedaudz vairāk nekā citi un turēsies sēdeklī, ja nolems veikt straujākas braukšanas virziena maiņas.

Tādas šīs mašīnas koncepcijā acīmredzot ir paredzētas pēc noklusējuma, jo bez klasikā ātrumpārslēga, ar kuru Sport režīmā var operēt manuāli, R-Dynamic modeļiem papildus ir arī lāpstiņas aiz stūres. Citiem Jaguar, izņemot F-TYPE, ātrumkārbas P R N D S režīmus izvēlas ar grozāmu ripu viduskonsolē.

Foto: Jānis Škapars/TVNET

Bet kopumā ņemot, kompaktajā salonā ir ērti un kas vadītājam būtiski - ergonomiski pareizi. Mulsina vienīgi centrālā ekrāna redzamība dienas gaismā, jo pat nevajag tiešus saules starus, lai informāciju būtu apgrūtinoši nolasīt.

 
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Zem pārsega

Jaguar E-PACE kopumā paredzēti pieci dažādi dzinēji, taču nevienam no tiem nebūs vairāk par 2 litriem un četriem cilindriem. Motoru paletes nosegtais jaudas spektrs gan ir pietiekami plašs - 150 līdz 300 zirgspēki -, lai par izvēles iespējām un veiktspējas trūkumu sūdzēties nebūtu pamata.

Vājākā no E-PACE versijām ir apgādāta ar 2 litru 150 zirgspēku dīzeli. Šis ir arī vienīgais modelis, kam iespējama manuālās pārnesumkārbas un priekšpiedziņas kombinācija. Vēl tikai 2 litru dīzeļa 180 ZS versijā ir iespējams kombinēt 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu ar pilnpiedziņu, tāpēc principā var teikt, ka E-PACE ir automobilis ar abu asu piedziņas sistēmu un 9 pakāpju automātu.

Jaguar inženieriem vien zināmu iemeslu dēļ

E-PACE ir sanācis smagāks par savu lielo brāli F-PACE.

Piemēram, ar 2 litru 240 zirgspēku dīzeļdzinēju kompaktā modeļa pašmasa ir virs 1900 kilogramiem, kamēr F-PACE pat ar 3 litru V6 dīzeļdzinēju nepārsniedz šo robežu. Uz gaitas īpašībām un mašīnas prasmi ātri un viegli mainīt braukšanas virzienu tas gan būtiski iespaidu neatstāj. Izmēģinātā 180 zirgspēku dīzeļdzinēja 430 Nm griezes moments (jau pie 1750 apgr.min.) arīdzan nodrošina patīkamu elastību, lai nebūtu jāraizējas par mašīnas spēju paātrināties, kad tas nepieciešams.

Kā auto brauc apvidū? Grūti spriest, taču klīrenss un īsās pārkares vedina domāt, ka ar E-PACE droši var doties pa meža ceļu uz jūru. Un varbūt pat izmēģināt spēkus nopietnākos bezceļos tuvāk dabai, jo modeļiem ar pilnpiedziņu un automātisko transmisiju ir pieejama All Surface Progress Control (ASPC) sistēma, kas būtībā ir kruīza kontrole sarežģītiem apstākļiem, kad ātrums ir robežās no 1,8 līdz 30 kilometriem stundā.

 
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Tehniskie dati

Modelis D150* D180* D240 P250 P300
Jauda 150 ZS @ 3500 rpm 180 PS @ 4000 rpm 240 PS @ 4000 rpm 249 PS @ 5500 rpm 300 PS @ 5500 rpm
Griezes moments 380 Nm @ 1750 rpm 430 Nm @ 1750 rpm 500 Nm @ 1500 rpm 365 Nm @ 1200 – 4500 rpm 400 Nm @ 1500 – 4500 rpm
0-100 km/h 10,5 s 9,9 s 7,4 s 7 s 6,4 s
Vmax (km/h) 193 205 224 230 243
Vid.patēriņš (l/100 km) 5,6 5,6 6,2 7,7 8

*modelim ar automātisko transmisiju un pilnpiedziņu

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams