Pirms četriem gadiem pazudušās Malaizijas lidmašīnas pilots varētu būt apzināti nogāzis lidmašīnu, tādējādi izdarot pašnāvību, uzskata vairāki aviācijas eksperti, vēsta «Yahoo News».

Kā ziņots, Malaizijas lidsabiedrības «Malaysia Airlines» reisa MH370 lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda 2014.gada 8.martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.

Pagājušajā gadā noslēdzās teju trīs gadus ilgušie pazudušās lidmašīnas meklēšanas darbi, tā arī neatrodot gandrīz nekādas lidmašīnas pēdas.

Pazudušās Malaizijas lidmašīna meklēšanas operācija bija dārgākā un vērienīgākā aviācijas vēsturē.

Austrālijas medijs «Nine News» veica neatkarīgu lietas apstākļu izmeklēšanu, apkopojot vairāku aviācijas ekspertu viedokļus par notikušo.

Viens no ekspertiem – bijušais Kanādas Transporta drošības padomes izmeklētājs Lerijs Vanss izteicies, ka ekspertu grupa nonākusi pie slēdziena, ka pazudušās lidmašīnas kapteinis Zaharijs Ahmads Šahs lidmašīnu nogāzis apzināti, tādējādi izdarot pašnāvību.

Eksperti norāda, ka šāds pieņēmums pamato neizskaidrojamo lidmašīnas kursa maiņu.

Kapteinis varētu būt apzināti izvēlējies nomaļu vietu, kas neatrodas radaru uztveršanas zonā, lai īstenotu savu nodomu nogāzt lidmašīnu.

Eksperti uzskata, ka kapteinis varētu būt nogāzis lidmašīnu «Boeing 777» teritorijā, kura neatrodas nedz Malaizijas, nedz Taizemes militāro radaru uztveršanas zonā, norāda vēl viens no ekspertiem – lidmašīnu pilots Saimons Hārdijs, kuram ir plaša pieredze lidojumos ar «Boeing 777» lidmašīnām.

Eksperts izteicies, ka gadījumā, ja viņam būtu «jāpazaudē» lidmašīna, viņš darītu tieši tāpat.

Tikmēr advokāts Džons Dovsons, kurš pārstāvēja vairāku MH370 reisa pasažieru ģimenes, norāda, ka, ekspertu apkopotā informācija liecinot, ka lidmašīnas pazušanā varētu būt vainojams kāds no apkalpes locekļiem, visticamāk, kapteinis.

Viņš pauž viedokli, ka tās bijušas ļoti rūpīgi izplānotas un īstenotas darbības.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams