FOTO: Publicitātes foto

Ar jēdzienu «sports utility vehicle», kā pirmie burti veido apzīmējumu SUV, saprotam auto, kurš pamatā ir paredzēts stūrēšanai pa ceļiem ar cietu segumu, tomēr ir daudzveidīgāk lietojams un var iebraukt arī mežā pēc sēnēm.

Pirmais šāda veida auto pagājušā gada pašā izskaņā bija BMW X5, bet Lamborghini nupat prezentējuši automobili Urus, ko paši dēvē par pasaulē pirmo super SUV. Tā radīšanā, visticamāk, ir upurēta daļa caurgājības spēju, taču ātruma ziņā tam šobrīd nav līdzvērtīgu. Vismaz ja salīdzina ar šobrīd iegādājamajiem sērijveida apvidniekiem.

Lamborghini Urus ir pamatīgs auto ne tikai veiktspējas, bet arī izmēru ziņā. Tā virsbūves garums ir 5112 mm, platums - 2016 mm, augstums - 1638 mm, bet attālums starp asīm ir 3003 mm. Aiz aizmugurējām sēdvietām ir bagāžnieks ar 616 litru ietilpību, taču to var palielināt līdz pat 1596 litriem. Nav pārsteigums, jo Urus ir konstruēts uz tās pašas MLB Evo tehnoloģiskās platformas, kas ir Bentley Bentayga un Audi Q7 pamatā.

Lai gan Lamborghini ir milzīga pieredze oglekļa šķiedras apstrādē un mašīnu svara samazināšanā, Urus sver 2,2 tonnas. Tas gan netraucē automobilim uzrādīt teicamus dinamikas rādītājus, par kādiem vēl nesen nesapņoja pat karstākie superauto. Proti, līdz 100 km/h Urus spēj paātrināties 3,6 sekundēs, līdz 200 km/h - 12,8 sekundēs un maksimāli attīsta 305 km/h.

Uz šādiem varoņdarbiem Urus skubina zem motora pārsega iebūvētais 4 litru V8 biturbo motors ar 650 ZS un 850 Nm un tādējādi nodrošina itālim šobrīd ātrākā sērijveida SUV godu. Salīdzinājumam 600 zirgspēku Bentley Bentayga 100 km/h sasniedz 4,1 sekundē un maksimāli attīsta 301 km/h, 550 ZS Porsche Cayenne Turbo to pašu veic 3,9 sekundēs un maksimāli sasniedz 286 km/h, 510 zirgspēku Mercedes-AMG GLC 63 S paātrinās 3,8 sekundēs, bet maksimālo ātrumu pie 250 km/h ierobežo elektronika.

FOTO: Publicitātes foto

Lai motora potenciālu efektīvi pārvērstu kustībā, Urus ir pilnpiedziņas sistēma, aizmugurējie piestūrējošie riteņi, pneimopiekare ar adaptīviem amortizatoriem, aktīvie stabilizatori, kā arī aktīvais aizmugurējais diferenciālis. Tāpat jāpiemin, ka Urus ir pasaulē lielākie keramisko bremžu diski, kuru diametrs uz priekšējās ass ir 440 mm. Salīdzinājumam - Bugatti Chiron to izmērs ir 420 mm.

Urus, pirms kura ražošanas sākuma Lamborghini darbā pieņēma vēl apmēram 500 cilvēkus, iegūs arī pilnu elektronisko drošības un komforta asistentu paketi, tai skaitā frontālas sadursmes brīdinājuma sistēmu, apkārtskata monitoru, bezkontakta lādētāju viedtālruņiem un daudz ko citu.

FOTO: Publicitātes foto

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO