Zviedru autoražotājs Volvo ir nolēmis veikt kardinālas izmaiņas savā globālajā ražošanas stratēģijā un lielu daļu tās pārceļ uz Ķīnu. Notikums atzīmēts ar jaunu flagmaņa S90 modifikāciju prezentēšanu rūpnīcā Dakingā Ķīnas ziemeļaustrumos, no kurienes mašīnas nonāks gan Ķīnā, gan ASV, gan arī Eiropā.

Uz SPA platformas (scalable product architecture) konstruētie Volvo 90.sērijas automobiļi turpmāk tiks ražoti Dakingā, kur līdz šim tapa tikai Ķīnas tirgum domātie XC Classic jeb pirmās paaudzes XC 90. Volvo 60.sērijas automobiļi tāpat kā iepriekš tiks ražoti Čengdu rūpnīcā Ķīnas rietumos. Ieplānotās izmaiņas ražošanas stratēģijā nozīmē, ka 90.sērijas ražošana vairāk un vairāk tiek pārvietota no galvenās rūpnīcas Gēteborgā, Zviedrijā, uz Ķīnu. Tiesa, nelielā apjomā S90 ražošana dzimtenē tiks saglabāta.

Volvo šobrīd būvē trešo rūpnīcu Likjao apmēram 350 km uz dienvidiem no Šanhajas, kur taps kompaktie 40. sērijas auto. Šajā rūpnīcā, kura pieder Zhejiang Geely Holding, bet būs Volvo pārvaldījumā, bez 40.sērijas modeļiem tiks izlaisti arī Lynk & Co zīmola spēkrati.

Paralēli tam Volvo būvē vēl vienu jaunu rūpnīcu Dienvidkarolīnas štatā, ASV, lai ērtāk būtu apgādāt Ziemeļamerikas tirgu.

«Ar trim rūpnīcām Ķīnā un pa vienai modeļu saimei katrā no tām Volvo rada efektīvas ražošanas struktūru un nodrošinās nākotnes izaugsmes iespējām,» komentē Volvo prezidents Hakans Samuelsons. «Tuvākajos gados no šīm rūpnīcām produkcija tiks eksportēta uz visiem pasaules reģioniem un tādējādi palīdzēs mums sasniegt mērķi 2020.gadā pārdot 800 000 auto.»

Cik no šiem 800 tūkstošiem tiks saražoti tieši Ķīnā, nav zināms. Samuelsons stratēģijas prezentēšanas laikā vien atklājis, ka tā būs aptuveni viena trešā daļa, raksta vācu Automobilwoche.

Var piebilst, ka šobrīd Volvo ir divas rūpnīcas Eiropā: galvenajā mītnē Gēteborgā tiek ražoti 60. un 90. sērijas auto, savukārt Ģentē, Beļģijā, no konveijera brauc tikai 40. sērijas spēkrati.

Būtiski, ka vienlaicīgi ar Ķīnas apgūšanas plānu atklāšanu Volvo prezentēja arī S90 sedana pagarināto versiju, kā arī ļoti īpašo Volvo S90 Excellence, kura būtiskākā atšķirības pazīme - tam nav priekšējā pasažiera sēdekļa. Tā kā šis ir auto, ko vadīs šoferis, priekšējais sēdeklis ir aizstāts ir aizstāts ar mobilo biroju. Ja aizmugurē sēdošais pasažieris vēlēsies izstiepties pilnā garumā, arī tāda iespēja viņam būs.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO