2017.gadā Afalterbahā, Vācijā bāzētais uzņēmums AMG, kas atbildīgs par Mercedes-Benz autosporta aktivitātēm un sportiskākajiem ielas automobiļiem, atzīmēs 50 gadu pastāvēšanas gadskārtu. Vācu auto motor und sport lēš, ka notikumu AMG varētu atzīmēt ar Aston Martin RB 001, Ferrari La Ferrari vai pat Bugatti Chiron līdzvērtīgu hipermašīnu.

Pirms vairākiem gadiem AMG vadītājs Tobiass Mērs paziņoja, ka no kompānijas hipermašīnu var negaidīt, jo tā vēl nav gatava šādam solim. Kopš tā laika AMG ir uzkonstruējuši un laiduši pasaulē savu pirmo ielas sporta auto AMG GT (dažādās versijās) un pēc kādas labi informētas personas teiktā tas varētu liecināt, ka līdz ar 50 gadu jubileju dienas gaismu varētu ieraudzīt arī pirmais AMG hiperauto ar ārējo dizainu Lemānas 24 stundu sacensību LMP1 klases bolīda stilā un augstas veiktspējas spēka agregātiem, par kuriem pagaidām var tikai spekulēt.

Ņemot vērā Mercedes-Benz tehnoloģiju portfolio, viens no ticamākajiem variantiem ir hibrīdsistēma ar vienu vai diviem elektromotoriem, kuri griež priekšējos riteņus, un ar aizmugurējo asi sajūgtu iekšdedzes dzinēju. Tobiass Mērs esot kvēls elektriskā Mercedes-Benz SLS Electric Drive un tam uzstādīto elektromotoru nodrošinātās vilkmes vektorēšanas iespēju fans, tādēļ šāda iespēja šķiet gluži ticama.

Ja Ferrarli LaFerrari un Aston Martin RB 001 ir apgādāti ar V12 benzīna motoriem, AMG varētu priekšroku savam 4 litru V8 biturbo motoram. Tā jaunākā versija modelī AMG GT R attīsta 585 zirgspēkus, tādējādi apvienojumā ar elektromotoriem 800 līdz 1000 ZS ir jaudas reģions, kura virzienā pilnīgi droši var raudzīties. Tāpat jārēķinās, ka gadījumā, ja hipermašīna taps, tai būs gan aizmugurējo riteņu piestūrēšana, gan aktīvā aerodinamika, gan arī adaptīva piekare.

Par to, ka Mercedes-Benz sapņo, liecina 2010.gadā Losandželosas automobiļu izstādē prezentētais konceptauto Biome. Tas ir uzskatāmākais paraugs, kā apmēram varētu izskatīties AMG hipermašīna.

Jaunākais biedrs hipermašīnu pasaulē ir AM RB 001, ko Aston Martin izstrādājuši sadarbībā ar Red Bull F-1 komandu un tās inženieri Adrianu Ņūiju. Šis auto tiks apgādāts ar V12 motoru (iespējams arī hibrīdiekārtu) un attīstīs ap 1000 zirgspēkiem. Tā, lai jaudas un svara attiecība būtu ļoti tuvu 1:1.

Top modelis hipermašīnu pasaulē tikmēr pilnīgi noteikti ir Bugatti Chiron. Tas apgādāts ar 8 litru W16 turbo motoru un attīsta 1500 zirgspēkus, tiesa gan, tiem jākustina turpat 2 tonnas. Krietni vieglāks ir LaFerrari. Šis auto sver nepilnus 1400 kilogramus un ir apgādāts ar 6,3 litru V12 motoru un KERS sistēmu, kas kopā attīsta 963 ZS. Ar hibrīddzinējiem, kuros ietilpst V8 nevis V12 motors, turpretī ir apgādāti McLaren P1 (918 ZS) un Porsche 918 Spyder (887 ZS).

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams