Kad radās spārnotā ideja brīvdienas pavadīt Krievijas metropolē, kas asarām netic, - Maskavā, nebija divu domu, kā turp doties, jo, manuprāt, nav nekā romantiskāka par nakts braucienu vilcienā! Atzīšos, ka šis bija arī viens no maniem mazās meitenes lielajiem sapņiem – pavadīt nakti vilcienā un apēst lielu porciju saldējuma ar šokolādi un riekstiem restorānā, kuram aiz loga mainās bildītes. Un te nu es esmu, pēc ražīgas darba dienas redakcijā, stāvu uz tā paša perona, kur reiz fotogrāfu ielenkumā no vilciena izkāpa Krievijas superzvaigznes, un gaidu savu vilcienu jeb brīvdienu māju uz riteņiem.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Jaunās kupejas: modernas un daudzfunkcionālas

Tā kā nevēlējos dalīt savu brauciena laiku ar citiem pasažieriem, izvēlējos braukt divvietīgā kupejā. Ja būtu draugu bariņš vai ceļotu ar ģimeni, noteikti izvēlētos četrvietīgo - kopā braukt ir ne vien jautrāk, bet arī grupiņai ērtāk. Pirmais iespaids – kupeja ir tīra, tajā ir daudz gaismas, liels logs ar ērti nolaižamu žalūziju, un pie durvīm pieliktais spogulis rada vizuāli plašas telpas iespaidu. Dīvāniņi ir ne vien ilgai sēdēšanai piemēroti, bet arī ātri

transformējami par ērtām gultām, un to var izdarīt pavisam vienkārši pat dāma, kurai ir gari nagi.

Kā apgalvo vilciena priekšnieks, sēdekļi ir aprīkoti tā, lai ir ērtāk sēdēt, ceļojums nav nogurdinošs un gultas ražotas Krievijā pēc jaunākajām tehnoloģijām. Blakus dīvāniņam/gultai atrodas arī zvana poga, ar ko izsaukt pavadoni, un arī gaismeklis lasīšanai.

Svarīgi, ka šajos vagonos ir slēdzamas durvis, jā, gluži kā viesnīcu numuriņi. Ar izsniegto čipkarti tu vari gan atslēgt, gan aizslēgt savu kupeju un, ja gadās netīšām to nozaudēt, tad pie pavadoņa vari saņemt jaunu. Kā mums pastāstīja vilciena priekšnieks – varu neuztraukties par to, ka veco kartīti var atrast kāds svešinieks, jo durvis atpazīs tikai jauno man izsniegto čipkarti.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Būtisks aspekts, ka kupejā ir tiešām daudz vietas bagāžai, un, ja dodies braucienā viena,

vari ieplānot arī kārtīgu šopingu.

Turklāt ir taču patīkami apzināties, ka brīvdienu garderobei vari paņemt līdzi visu, ko kāro (labi, gandrīz visu), jo praktiski bagāžai nav ierobežojumu, kādi ir, ja mēs kurp lidojam.

Tīkams moments bija arī tas, ka kupejā līdz robežai ir wi-fi, kas tev ļauj gan strādāt, gan arī sazināties ar ģimeni kaut vai skype telefonsarunā. Kupejā ir arī vairākas kontaktligzdas, kas tomēr ir ērti, jo,

ja no rīta jālādē telefons, jāatbild uz e-pastiem un jāieruļļo mati, pati zini - būtu grūti izvēlēties, kam dot priekšroku.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kupejā katram pasažierim ir pieejams dzeramais ūdens, garšīgi auzu pārslu cepumiņi un arī tēja vai kafija, kura gan, tiesa, jāpasūta pavadonim. Jautāsi, vai dzēru tēju no klasiskās graņonkas dekoratīvā metāla ietvarā? Piedod, esmu kafijas dzērēja, turklāt šajos kupeju vagonos apkalpo ar sārti baltiem stikla traukiem. Tāpat katram viesim uz gultas atstāts dvielītis.

Starp citu, gultas veļa ir ļoti kvalitatīva – tiešām maiga, un spilvens arī bija piemērots tieši manām vēlmēm (esmu diezgan izvēlīga princese attiecībā uz spilveniem).

Laikam tas kompensē to mazliet neērto mirkli uz robežas, kad jāpārtrauc uz brīdi miegs.

Tomēr vadība sola, ka šo jautājumu mēģinās atrisināt, lai pasu pārbaude notiktu ērtāk un raitāk, paralēli tam, ka vilciens turpina braukt. Jā, tas arī samazinātu braukšanas laiku.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

VIP pasaule: tepiķi, dīvāni un duša ar masāžu

Kupejas iekārtojums jau ir viegli paredzams, jo telpas lielums īpaši nepieļauj citu mēbeļu izkārtojumu. Un te nu es kļūdos! Kad vēlējos aplūkot VIP apartamentus un pavadone mani turp pavadīja, redzēju, ka

braukt vilcienā var arī pavisam glauni.

Dārgākajos apartamentos ir ne vien gulta, bet arī atpūtas krēsls, galds, sienas plaukti, skapis un pat sava izlietne, kas dizainiski apslēpta zem galda virsmas.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Šajā braukšanas zonā visur ir mīksts paklājs un logus rotā viesnīcas numuriņam piedienīgi aizkari. Nemaz nestāstīšu par elektroniku – TV un audioierīcēm, kuru skandas liecina, ka kino te var skatīties kvalitatīvi.

Tikpat ekskluzīvi var doties dušā, kas te ir pat ar masāžas funkcijām.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Šobrīd VIP apartamenti ir izkārtoti vecā tipa vagonos, bet ar laiku plānots iegādāties jaunus. Interesanti, ka iekštelpu dizains taisīts tepat SIA «L-Ekspresis» tehniskā remonta bāzā Latvijā.

Foto: Ldz/publicitātes
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bērnu dienu baiļu pārvarēšana – pārvietošanās starp vagoniem

Manuprāt, visiem mums bērnībā ir drebējusi sirds, kad jākāpj pāri vagonu savienojuma vietai. Tagad tas ir daudz līganāk un ar mierīgāku sirdi paveicams. Starpvagonu durvis

vadāmas nevis ar roku kā senāk, bet ar elektriski mehānisko piedziņu

- atveras ar podziņu un pēcāk aizveras automātiski pašas.

Katra vagona abos galos atrodas labierīcības; dažos līdzās dāmu un kungu istabai ir arī dušas. Labierīcības ir tīras un ļoti atgādina lidmašīnās ierastās telpas. Te ir stāsts par to komfortu, ko, ar vilcienu uz Maskavu dodoties, piedzīvo biznesa cilvēki - vakarā iekāp, pastrādā, paēd vakariņas,

pēc miega atsvaidzinies dušā, dodies brokastīs un, izkāpjot Maskavas vai Rīgas centrā, esi gatavs strādāt un tikties ar darījumu cilvēkiem.

«Vilciens ir kā māja uz riteņiem. Transporta līdzeklis un viesnīca vienkopus. Ja lido ar avio, tev jāmeklē palikšanai viesnīca un nereti jāplāno ceļš no lidostas uz vajadzīgo vietu. Te vilciens tevi atved pašā centrā,» skaidro pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Ainārs Fogels.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Vilciena gaiteņos ir izvietoti arī ūdens automāti, kur pieejams gan auksts, gan silts ūdens. Un arī tā saucamais informācijas tablo, kur redzam gaisa temperatūru gan iekšā, gan ārpusē. Tāpat te tiek norādīts laiks un vagona numurs.

Jā, ko vēl nepieminēju - ka

vagoniem ir skaņas izolācija, kas vērtējama kā labākā Baltijas valstīs,

kur vēl ir 1520 mm platas sliedes. Vagoni ir aprīkoti ar moderniem katliem, kuru dēļ samazinās ogļu patēriņš.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Restorāns – sava romantika

Katrā kupejā ir pieejama ēdienu un dzērienu karte, pēc kuras var gluži kā lidmašīnā pasūtīt sev ne tikai kārotu vīna glāzi vai karstu latte, bet arī ēdienu. Un šajā pakalpojumā nav cenu atšķirības – ēd restorāna vagonā vai pie sevis kupejā. Es izvēlējos aizstaigāt līdz restorāna vagonam. Starp citu, šī restorāna dizains ir veidots tepat Latvijā, un jāatzīst, ka ir glīti. Ieejot vagonā, uzreiz sastopam smaidīgu viesmīli, kas pavada līdz galdiņam.

Ejot garām virtuvei, apmierinu ziņkārību, palūkojoties uz pavāru, kura ēdienu baudīšu.

Virtuve ir kārtīga, un arī pavārītes darba forma ir kā restorānam pieklājas.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Restorānā izvietotās sēdvietas ir atšķirīgas – ir iespēja sēdēt divvientulībā, bet, ja ceļo draugu bariņā, ieņemsiet vietu pie lielākā, apaļā galda. Ēdienkarte nav ļoti plaša, bet manis baudītie ēdieni bija ļoti garšīgi.

Restorāna ēdienakte

Patiesībā pārsteidzoši garšīgi.

Iespējams, fakts, ka beidzot sēžu restorāna vagonā, ko alku jau no bērnības, arī piešķīra katram kumosam baudu.
Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Personāls – smaidīgs un uzmanīgs

Patīkami, ka apkalpojošais personāls ir vairākās valodās runājošs, kas nav mazsvarīgi! Un būtiski, ka visi ir patīkami cilvēki – smaidīgi un komunikabli. Šī laipnība nav arī apnicīga vai uzbāzīga – tik, cik vajag. Piemēram, kad uz mirkli restorānā nevarēja norēķināties ar karti, nebija problēmu naudu atnest nākamajā dienā.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Vai, kad sapratu, ka esmu nepārdomātā laikā nākusi ēst vakariņas, jo tuvojas robežas zona, mani laipni pabrīdināja par to un ieteica gaidīt uzaicinājumu nākt ēst, kolīdz būs iespējams. Tāpat pavadone pamanīja, ka man kupejā nepieciešamas salvetes, un

arī ielāgoja, ka man ar vienu rīta kafiju nav diezgan. Sīkums, bet patīkami.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kā mums teica mūsu pavadone – labs pavadonis ir tāds, kuru nemana. Tu pēc tam atceries braucienu un sajūtas, bet ne pavadoni pašu. Patiesībā tā ir interesanta profesija, tāpēc arī nenoturējos un nointervēju mūsu pavadoni – drīzumā varēsi lasīt interviju.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kāpēc man patīk braukt ar vilcienu?

Laikam galvenā atbilde ir laiks sev… daudz laika sev... Ja esi iesēdies vilcienā punktā A un dodies uz punktu B, tad pa vidu nebūs iespējas izlēkt ārā un skriet atpakaļ, jo kāda problēma, redz, šķiet neatrisināma bez tevis. Tici man, atrisināsies! Pasaule neapstāsies, ja atļausies šo laiku pavadīt, kā vēlies tu pati, –

palasi grāmatu, paskaties savus iemīļotākos seriālus, pabaudi koncertu ar vīna glāzi rokās, laiski atlaidusies uz sarkanā kupejas dīvāniņa…

Piezvani sen nedzirdētai draudzenei un papļāpājiet – jo tev beidzot ir laiks!

Galu galā aizej vienreiz laicīgi gulēt un atpūties kā dīva ar smalku acu apsēju. Kājgalī noliec savu sen nepelnīti aizmirsto zīda halātu, kas tik ļoti piestāv vilcienam un praktiski pildīs savu pienākumu, pavadot tevi līdz tuvākajai dāmu istabai. Čības ar pūku bumbulīšiem? Nemaz nesmejies, arī tās izskatīsies graciozi, ja nakts vidū dosies palūgt pavadonim siltu ūdens glāzi.

Un, kad modīsies, būsi Krievijas metropolē Maskavā, kur patiesībā var ieplānot ļoti jaukas brīvdienas. Pabūšana Maskavā man tiešām lauza daudzus sastāvējušos stereotipus, bet tas jau ir cits stāsts!

Aizbrauc, tev patiks, bet

dari to arī nedaudz egoistiski - velti laiku sev vairāk nekā parasti.

Neskaiti katru minūti, ko ieekonomēsi, ātrāk kurp aizsteidzoties, - drīzāk izbaudi šīs septiņpadsmit stundas sev!

 

Maskava, man tu patíc :) Paléciens Allai par godu!

A photo posted by gerditta (@gerditta) on

 

Sava kafija #moscow #egoiste

A photo posted by gerditta (@gerditta) on

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams