Tādā visnotaļ ekskluzīvā kārtā pagājušonedēļ sanāca pabūt "Alfa Romeo" jaunākā un mazākā modeļa prezentācijas pasākumā Itālijā. Starp vairākiem simtiem amata brāļu no dažādām Eiropas valstīm, būdams vienīgais Latvijas pārstāvis, tad arī iemēģināju, kāds ir piemīlīgais, ar "Alfa Romeo" autosporta gēniem apveltītais "Mi.To".

Kā jau šāda veida pasākumos ierasts, pirms tiec pie auto testēšanas, tev jānoklausās lekcija par to, kā auto cēlies un kāda ir tā sūtība. Kā stāstīja pats "Alfa Romeo" vadītājs Luka de Meo, "Mi.To" ir modelis ar kuru kompānija grasās iemēģināt spēkus sev nepazīstamā tirgus segmentā, bet paturot prātā vēsturisko mantojumu, kas ir cieši saistīts ar agrāko laiku panākumiem autosportā. Ne velti de Meo sacīja, ka ""Mi.To" ir "Alfa Romeo" tradīciju un labāko īpašību koncentrāts, kas pirmkārt domāts jauniem cilvēkiem un varētu radīt interesi par sportisku braukšanas stilu ar sieviešu-autobraucēju vidū".

Jaunajam mazās klases automobilim, ko paši alfisti pieskaita C segmentam ("Mi.To" ir tikai par trim centimetriem garāks nekā "Peugeot 207"), par iedvesmas avotu kalpojis superautomobilis "8C Competizione". Auto, kurš kopumā tiks izlaists tikai 500 eksemplāros kupejas formā un tādā pašā skaitā kā rodsters "Spider", visskaidrāk saskatāms "Mi.To" dizainā. Tā ir sānu logu forma, trīsdaļīgais priekšējais bampers, radiatora režģa vairogs, kura dizaina līniju turpinājums ir izliekts motora pārsegā, priekšējo lukturu forma, kā arī aizmugurējie lukturi ar LED lampiņām. Dizains ir neierasts un atšķirīgs, tādēļ par to, vai smuks, lai katrs spriež pats.

Lai gan "Alfa Romeo" pārstāvji sola, ka nākamo trīs gadu laikā tiks izlaists vairāk jaunu modeļu nekā pēdējos desmit gados un tiem tiks uzstādīti "netipiski" dzinēji, ar ko jāsaprot itāļu koncentrēšanās pasaules un jo īpaši ASV tirgus iekarošanai, "Mi.To" ir tipisks eiropiešu automobilis – kompakts izmēros un ar neliela tilpuma dzinējiem. Viens no tiem ir 1.6 litru JTD turbodīzelis ar 120 ZS un 320 Nm, bet otrs – 1,4 litru benzīna turbomotors ar 155 zirgspēkiem un 206 Nm. Vietējā tirgū tiks piedāvāta ar 1,4 litru motora atmosfēriskā versija ar 78 zirgspēkiem, lai "Mi.To" varētu lietot tie autobraucēji, kas nupat ieguvuši autovadītāja apliecību; 2009.gada sākumā Itālijā stāsies spēkā likums, kas jaunajiem šoferiem ļauj vadīt auto, kura jaudas un svara attiecība nepārsniedz 50 kW/t, tas ir 68 ZS/t.

Nākamgad tiks izlaista arī "Mi.To GTA" versija ar 1,75 litru turbo motoru, kurš attīsta 230 ZS un 320 Nm, un, kā neoficiālajā daļā pēc lielās preses konferences stāstīja "Mi.To" izstrādei tuvu stāvoša persona vārdā Jans Vente, tas esot īsts spridzeklis; savukārt no de Meo mutes izskanēja apgalvojums, ka GTA versija paātrinājumā no 80 līdz 120 km/h esot ātrāka nekā minētais "8C Competizione", zem kura motora pārsega plosās astoņu cilindru nezvērs ar 450 zirgspēkiem. GTA prototipi, kas izstrādes procesā braukā ar "Fiat Grande Punto" virsbūvi, to esot pierādījuši.

Interjers liekus komentārus neprasa - katrā ziņā neradās vēlme apšaubīt Lukas de Meo apgalvojumu, ka īpaša uzmanība pievērsta montāžas kvalitātei, tiesa gan, durvju iekšējais panelis šķiet nepieklājīgi vaļīgs, bet varbūt tā ir pirmās "Mi.To" partijas bērnu slimība, kas laika gaitā tiks izārstēta. Vismaz gribētos cerēt, ka tā ir.

Visādi citādi salons ir netipiski komfortabls šīs klases auto. Sportiskajos priekšējos sēdekļos atrasties ir ļoti ērti, vietas pietiks ikvienam normālas miesasbūves cilvēkam, un arī aizmugurējais sēdeklis, kurā paredzētas trīs sēdvietas, ir gana plašs – patiesībā pat nedaudz pārsteidza, cik daudz vietas ir starp aizmugurējo sēdekli un priekšējā sēdekļa atzveltni, kad tā noregulēta tā, lai būtu ērti. Taisnības labad gan jāatzīmē, ka "Mi.To" ir tāds pats mazās klases auto kā pārējie, tādēļ trim cilvēkiem uz aizmugurējā sēdekļa tāli ceļa gabali var izrādīties ne īpaši komfortabli. Vislabāk, tāpat kā ikvienā auto, tomēr sēdēt ir pie stūres. "Mi.To" ir sportiski profilēti ādas sēdekļi ar labu sānu atbalstu, atliek vien noregulēt vadītāja sēdvietu un stūri un braukt. Lai arī auto ir salīdzinoši mazs, tam nepiemīt citkārt novērotais šaurā pedāļu bloka sindroms un kājas starp tiem neķeras. Arī lielākā daļa slēdžu ir ērti aizsniedzami un intuitīvi lietojami, vienīgi logu nolaišanas un pacelšanas pogas prasās pārcelt mazliet uz priekšu, jo tās var aizsniegt, tikai pagriežot ķermeni un izlokot roku uz otru pusi.

Ļoti daudz uzmanības veltīts "Mi.To" gaitas īpašību optimizēšanai. Piemēram, visiem automobiļiem neatkarīgi no uzstādītā dzinēja ir jauna tipa amortizatori ar eļļas cilindros iestrādātām atsperēm, kas minimizē virsbūves sasvēršanos, braucot līkumā un riteņu lēkāšanu, līdz ar ko auto ar visām četrām uz ceļa turas pat vietās, kuru kvalitāte nav ne tuvu ideālam. Katrā ziņā varu apgalvot, ka, pat braucot ar atļautajiem 130 kilometriem stundā uz nožogotas šosejas vietā, kur maģistrāle met netipiski strauju līkumu un asfaltā izveidojies samērā dziļš iegrimums, kādi pie mums ir ik uz soļa, kur ir intensīva kravas vilcēju satiksme, negribējās skaitīt pātarus un cerēt uz to labāko – auto tikai nošūpojas, un tas arī viss. Starp citu, nekomfortablas sajūtas braucējus nepārņem arī tad, ja spidometra bultiņa aizsniedzas līdz 180 km/h, kas jau ir diezgan tuvu oficiālajam maksimālajam ātrumam – 215 km/h (piezīme - teksta autors tobrīd atradās pasažiera sēdeklī).

Par dinamiku runājot, var atzīmēt, ka tā ir vairāk nekā pietiekama - atliek vien dzinēju iegriezt līdz 2000 apgr./min., kad parādās turbomotora vilkme un auto strauji velk uz priekšu, piedevām 1,4 litru motoram neierasti sportiskas skaņas pavadījumā. Neskatoties uz dinamisko gaitu, turbomašīnas degvielas patēriņš ir ļoti pieņemams – pēc vairāk nekā 200 nobrauktiem kilometriem 45 litru bākas saturs bija sarucis tikai par trešdaļu.

Tāpat auto standarta aprīkojumā ir virkne elektronisku palīgsistēmu, kas ļauj optimāli izmantot dzinēja potenciālu. Kā nozīmīgākā jāmin D.N.A. jeb sistēma, kas ar viduskonsolē blakus ātrumpārslēgam iebūvētu slēdzi ļauj izvēlēties starp trim dažādiem automobiļa darbības režīmiem – Dynamic, Normal un All Wather -, kam raksturīgi atšķirīgi dzinēja, bremžu sistēmas, stūres iekārtas, piekares un pārnesumkārbas darbības parametri. Tā kā "Mi.To" iemēģināšana notika uz koplietošanas ceļiem īsteni vasarīgos apstākļos, nav īstas skaidrības, kā mainās bremžu, ātrumkārbas un piekares darbība, turpretim izmaiņas dzinēja un stūres uzvedībā ir labi jūtamas. Atliek vien pārslēgties no Dynamic režīma kādā no pārējiem diviem, lai pieķertu sevi pie jautājuma: "Cik tālu tas pedālis jāspiež, lai iekustētos?" Dynamic režīmā akselerators ir ļoti ass – atliek vien tam mazliet pieskarties, lai motors iegrieztos tuvu maksimālajiem apgriezieniem, turpretim pārējās divās pozīcijās tas darbojas normāli. Vienlaikus griezes moments no standarta 206 Nm pieaug līdz 230 Nm un stūre kļūst krietni stingrāka, lai gan nešķiet tik precīza, kā apgalvo paši modeļa izstrādātāji. Bet kopumā ņemot, "Mi.To" ir maza mašīnīte, kas stingri turas uz ceļa un ir viegli vadāma.

Vēl pie elektroniskajām sistēmām var minēt par VDC (Vehicle Dynamic Control) nosaukto ESP, ASR, kas abu riteņu izbuksēšanas gadījumā samazina dzinēja griezes momentu, bet situācijā, ja izbuksē tikai viens ritenis, to piebremzē un faktiski darbojas kā pašbloķējošais diferenciālis, DST (Dynamic Steering Torque) sistēmu. Tas ir mehānisms, kas ar elektriskā stūres pastiprinātāja palīdzību vadītājam dod mājienus, kurā virzienā griezt stūri, ja, piemēram, uz ceļa ar sliktu saķeri izslīd aizmugure (ir novērojama tā sauktā pārāk lielā pagriežamība jeb oversteer).

Dynamic braukšanas režīmā DST, VDC, ASR ir mazāk aktīvas, toties pieslēdzas iekārta, ko alfisti sauc par Q2 Electronic; principā tas ir elektronisks pašbloķējoša diferenciāļa simulators, kas, strauji iebraucot līkumā, piebremzē iekšējo riteni, lai līkuma izejā lielāka daļa vilkmes tiktu novadīta ārējam ritenim, kurš ir vairāk noslogots.

Nonākot pārdošanā, "Mi.To" būs pieejams tikai ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu, kas, starp citu, ir ļoti viegla un precīza, bet ar laiku būs iespējams izvēlēties arī DDCT divsajūgu automātisko transmisiju. Turpretim aprīkošanas un individualizēšanas iespējas būs ļoti plašas.

Par automobiļa cenām Latvijā skaidrības nav, taču "Alfa Romeo" šefs sacīja, ka visā Eiropā tās būs ļoti līdzīgas. Itālijas tirgū "Mi.To" ar 155 zirgspēku turbo motoru maksās robežās no 17 950 līdz 20 350 eiro. "Modena Motors" salonā auto nonāks augustā.

Svarīgākie tehniskie dati "Alfa Romeo Mi.To 1.4 THP"

Dzinējs: 1368 ccm ar turbīnu, atbilst Euro5 izmešu normām Max. jauda, griezes moments: 155 ZS pie 5500 apgr./min.; 206 Nm (Normal) pie 2000 apgr./min. un 230 Nm (Dynamic) pie 3000 apgr./min. Vmax: 215 km/h 0-100 km/h, kad salonā ir vadītājs un 30 kg bagāžas: 8.0 sekundes Pašmasa: 1145 kg Gabarīti (garums/platums/augstums/riteņu bāze mm): 4063/1720/1446/2511 Bagāžas nodalījums: 270 litri Bremzes: priekšā - 305 mm diski, aizmugurē - 251 mm diski Degvielas patēriņš (l/100 km): 8,5/5,3/6,5 Izmešu daudzums: CO2 153 g/km

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams