Tokijas auto šovā Mitsubishi demonstrēs koncepautomobili PX-MiEV, kurš pēc gabarītiem un klašu piederības ļoti atgādina Outlander, taču tam ir mūsdienās ļoti izplatīta piedziņas koncepcija.

PX-MiEV, kas varētu būt Outlander nākotnes vēstnesis, ir konceptauto ar plug-in hibrīdsistēmu. Tā sastāv no diviem elektromotoriem, kas griež priekšējos un aizmugurējos riteņus, un 1,6 litru 116 zirgspēku benzīna motora, kurš var gan kalpot priekšējo riteņu piedziņai, gan arī akumulatora lādēšanai. Normālos apstākļos pie zema un vidēja braukšanas ātruma PX-MiEV uz priekšu dzen tikai 60 kilovatu (82 ZS) priekšējais elektromotors, bet gadījumā, ja pasliktinās saķere ar ceļu, piemēram, sniegā vai uz grants ceļa, elektronika pieslēdz arī aizmugurējo 60 kilovatu motoru, kas darbojas uz aizmugurējiem riteņiem.

Gadījumā, ja automobilim uzstādītā akumulatora enerģijas līmenis vairs nav pietiekams elektromotoru darbināšanai pilnā apmērā, tiek iedarbināts benzīna dzinējs, kas šajā situācijā kalpo kā ģenerators un ļauj turpināt ceļu elektrorežīmā. Braucot lielā ātrumā, benzīna dzinējs jau tiešā veidā dzen auto, turklāt aizmugurējais elektromotors vajadzības gadījumā var imitēt pilnpiedziņu. Visi trīs motori vienlaikus strādā tikai paātrināšanās laikā. Mitsubishi informācija liecina, ka ar akumulatora rezervēm pietiek, lai veiktu 50 kilometrus, savukārt benzīna patēriņš vidēji ir nepilni 2 litri uz 100 kilometriem.

Kā jau plug-in hibrīdam, PX-MiEV akumulatoru lādēšana notiek ne tikai braukšanas un bremzēšanas laikā, bet arī no elektrotīkla. Turklāt interesanti, ka PX-MiEV ārkārtas situācijās var kalpot kā elektroenerģijas avots mājās - ja, piemēram, pārtrūkst elektrības piegāde, atliek vien automobili pieslēgt tīklam, lai mājsaimniecību apgādātu ar nepieciešamo enerģiju. Un atkal - ja akumulatora rezerves izsīkst, ieslēdzas benzīna motors un ģenerē televizoram nepieciešamo elektrību.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO