Nevar noliegt, ka mēs Eiropā esam pasaules pilsoņi un grozies, kā gribi, - angļu valoda ir pasaules valoda.
Mums kā grupai ir savas ambīcijas, mēs nespēlējam tikai vietējiem klausītājiem un neradām mūziku masām, tāpēc angļu valoda, manuprāt, palielina mūsu izredzes starptautiskajā scēnā. Pārmetumi, kas šobrīd reizēm skar angliski dziedošās latviešu grupas, man šķiet nepamatoti. Mūzikas industrija tomēr ir bizness, un vai kādam latviešu uzņēmējam, kas vēlas startēt starptautiskā tirgū, jautā, kāpēc viņš, būdams latvietis, ar saviem ārzemju darījumu partneriem komunicē angliski? Kā mēs, šo pašu jautājumu apspriežot ar kolēģiem, nospriedām - problēmas sākas, kad šī angļu valoda ir nekvalitatīva. Lai kas tu arī būtu – mūziķis, uzņēmējs vai valsts prezidents.
Mūzika man primāri ir pašizpausmes veids. Raugoties uz to no šāda aspekta, es sev arī reizēm jautāju – kāpēc angliski? Esmu vēl ceļā uz atbildi, taču jau tagad zinu, ka gribu atkal pamēģināt uzrakstīt dziesmu latviski, lai pārliecinātos, vai ir tikpat sūdīgi, cik pirms astoņiem gadiem.
Par rokmūzikas ābeci runājot, man šķiet, ka mūsdienās tas ir nedaudz mainījies. Domāju - ja kāda grupa kļūtu populāra ārzemēs ātrāk nekā Latvijā, agrāk vai vēlāk viņi šķistu cilvēkiem interesanti arī tepat.
TVNET: Nenoliedzami mūsdienās mūzikas industrija ir bizness, bet sākotnēji rokmūzika tomēr radās kā protests, kā ideoloģija, kas iemieso visu to, kas ir pretstatā biznesam. Tos laikus, protams, neatgriezt... Jauno plati ar koncertu prezentēsiet Leļļu teātrī. Kāpēc tieši tur?
Kārlis Strūbergs: Leļļu teātri izvēlējāmies, jo gribējām radīt īpašu atmosfēru. Negribējām prezentēt albumu kādā populārā izklaides vietā, gribējām ko netipisku. Sanācis, ka turpinām tradīciju prezentēt albumus teātros (pirmo albumu prezentējām Ģertrūdes ielas teātrī), kas, iespējams, ir likumsakarīgi, jo teātrim piemīt svētku aura. Tāpat arī šai izvēlei par labu spēlēja tā ietilpība, kā arī fakts, ka mūsu bundzinieks Normans tur ikdienā strādā.
TVNET: Jaunās dziesmas rakstījāt pie slavenā Lomika (Ģirts Laumanis) Valmierā. Kā vispār šobrīd raksturo situāciju Latvijā - vai mums ir konkurētspējīgas studijas, skaņu inženieri un producenti?
Kārlis Strūbergs: Mana pieredze ierakstu ziņā vispār nav bijusi pārāk liela, bet, spriežot pēc tās, ir radies priekšstats, ka studija kā tāda mūsdienās zaudē savu nozīmi, jo, ja ir nepieciešamās zināšanas un prasmes, kuras principā var apgūt internetā, kā arī minimāli tehniskie resursi, pieklājīgu ierakstu mūziķi var veikt arī mājās, neīrējot studiju. Tomēr, ja šādu zināšanu, nav, manuprāt, Latvijā ir arī talantīgi skaņu inženieri un producenti. Noteikti varu minēt Gati Zaķi, ar kuru mums bija liels prieks un gods sadarboties pie «Spirals». Tāpat arī tevis minētais Lomiks un viņa «Hodila Records» nepārtraukti attīstās un meklē īsto ceļu skaņas ieraksta ziņā. Vēl arī, manuprāt, būtisks ir faktors, ka šajā nozarē nav vienas pareizās formulas un ceļa ieraksta veikšanai – viss ir atkarīgs no galarezultāta, tādēļ liela nozīme ir radošai pieejai. Noteikti daudzviet ārzemēs skaņas ieraksta skola un pieredzes bagāža nav salīdzināma ar to, kāda tā ir mums, bet domāju, ka mēs noteikti šobrīd esam konkurētspējīgi.
Albuma prezentācijas koncerts notiks 6. novembrī plkst. 20 Leļļu teātrī. Ieeja bez maksas.