Latvijas auto restaurācijas darbnīcā «Riga Master Workshop» (RMW) patlaban savu otro dzīvi atgūst pagājušā gadsimta 50. gadu luksusa spēkrats «Bentley Silver Cloud» («Bentley S»), kas ir leģendārs pēckara laika autobūves tehnoloģiju liecinieks, pastāstīja RMW īpašnieks Māris Bebris.

«Mūsu uzdevums ir atdot šim savulaik lepnajam automobilim kādreizējo spožumu, pilnībā restaurējot tā komplektējošās detaļas un saliekot no jauna,» viņš sacīja.

Pēc Otrā pasaules kara, kad autobūves industrijā ieplūda jaunas vēsmas, «Bentley S» kļuva par pirmo pilnībā pārstrādāta dizaina «Bentley» markas automobili ar neatkarīgu šasiju un lielāku - piecu līdz sešu sēdvietu salonu.

Četrdurvju brūnas krāsas auto, kas no konveijera noripoja tālajā 1957.gadā, RMW darbnīcā Jaunmārupē nonāca septembra sākumā no Baltkrievijas. Lai gan automašīna bija braukšanas kārtībā, tās vizuālais izskats liecināja par cienījamu vecumu un ievērojamu nolietojumu.

Pašlaik norisinās automobiļa virsbūves tīrīšana. Lai 57 gadus vecais limuzīns atgūtu bijušo godību, meistariem būs jāiegulda rūpīgs darbs vismaz gada garumā.

«Bentley S» karkass izgatavots no presēta tērauda, bet durvis, motora pārsegs un bagāžnieks - no alumīnija. Jaunā tipa četru durvju metinātā tērauda virsbūve 1955. gadā nomainīja iepriekšējo R-tipa virsbūvi, kas ar dažādiem uzlabojumiem un izmaiņām tika ražota jau kopš 1946. gada.

«Bentley S» varēja lepoties ar pilnīgi jaunu ārējo izskatu - atšķirībā no R tipa automobiļa tam bija par trim collām garāka riteņu garenbāze un tas bija zemāks, taču bez samazināta gabarītaugstuma. Spēkratam bija palielināts bagāžas nodalījums, mīkstāka piekare ar elektriski vadāmu aizmugurējo amortizatoru kontroli. Turklāt «Bentley S» bija vieglāk vadāms, ar uzlabotu bremžu sistēmu un palielinātu dzinēja jaudu.

Autobūves kompānija «Bentley Motors» laikā no 1955. līdz 1959. gadam kopumā saražoja 3538 šādus luksusa «bentlijus».

Lasīt un pievienot komentāru
TĒMAS
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams