AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) darbinieku izveidotā iniciatīvas grupa "Par RVR" pauž aizdomas par iespējamu korupciju VAS "Pasažieru vilciens" rīkotajā vilcienu iepirkuma konkursā ar mērķi nepielaist RVR dalībai konkursa otrajā kārtā un uzsver, ka nevēlas kādu īpaši pret RVR vērstu labvēlīgu attieksmi, vienīgi pieprasa, lai konkursa rīkotāji godīgi izvirzītu vienādus nosacījumus visiem konkursa dalībniekiem.

Par to šodien preses konferencē informēja RVR darbinieku izveidotās iniciatīvas grupas "Par RVR" pārstāvji.

"Pēdējā laikā ir sākta RVR nomelnošanas kampaņa, un tas liek domāt, ka uzņēmumu varētu nepielaist pie vilcienu iepirkumu konkursa otrās kārtas. Tas, ka "Pasažieru vilciens" bez jebkāda iemesla jau četrus mēnešus novilcinājis konkursa pirmās kārtas rezultātu paziņošanu un tagad parādās RVR nomelnojoši "Pasažieru vilciena" pārstāvju izteikumi, rada aizdomas par iespējamām koruptīvām darbībām šajā konkursā," preses konferencē sacīja RVR Kvalitātes dienesta reklamācijas inženieris Jānis Strods.

RVR galvenais konstruktors Zigmunds Otto uzsvēra, ka "Pasažieru vilciena" vadības izteikumi, ka RVR nav spējīga neko saražot, ka rūpnīcā patlaban nekas netiek ražots, neatbilst patiesībai. "Rūpnīcā nepārtraukti tiek ražoti un modernizēti vilcieni, ar kuriem esam apgādājuši visu teritoriju no Rīgas līdz pat Klusajam okeānam. RVR ir pieredze arī Eiropas sliežu platuma vilcienu izgatavošanā, jo esam izgatavojuši vairāk nekā 200 vilcienus Bulgārijai un bijušajai Dienvidslāvijai," uzsvēra Otto.

Viņš piebilda, ka RVR konkursā nestartē viena, bet gan sadarbībā ar vienu no pasaules līderiem vilcienu ražošanā "Bombardier". "Līgums par šo sadarbību ir parakstīts un iesniegts "Pasažieru vilciena" konkursa komisijai, tāpēc izbrīnu raisa "Pasažieru vilciena" vadības izteiktās šaubas par šo sadarbību. "Bombardier" pārstāvji mums pat ir izteikuši gatavību piedalīties līguma parakstīšanā ar "Pasažieru vilcienu", lai gan viņiem tas nebūtu jādara, jo parasti līgumus paraksta tikai attiecīgais ražotājs, kas šajā gadījumā būtu RVR," skaidroja Otto.

RVR Mārketinga un pārdošanas dienesta projektu menedžeris Timofejs Dorofejevs skaidroja, ka līgums ar "Bombardier" paredz vilcienu ražošanu RVR pēc franšīzes principa. ""Bombardier" pārdos RVR vilcienu ražošanas licenci, piegādās tehnoloģiskās iekārtas, tehnoloģiju un kvalitātes vadības sistēmu, veiks darbu uzraudzību, kā arī RVR darbinieku apmācību ārzemēs. Līdz ar to tas būs "Bombardier" vilciens, tikai ražots RVR rūpnīcā Latvijā. Vai tiešām "Pasažieru vilciena" vadība apšauba "Bombardier" spēju ražot vilcienus?" jautāja Dorofejevs.

RVR ražošanas meistars Voldemārs Pavlovičs preses konferencē sacīja, ka "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Anduļa Židkova izteikumi radio liek šaubīties, vai šis cilvēks kaut ko saprot no ražošanas. "Židkova kungs apšauba, ka vilcienu izgatavošanas pasūtījums varētu RVR radīt 700 jaunu darba vietu, jo tik daudz cilvēku nevarot satilpināt vienā vilcienā. Vilciena izgatavošanai ir nepieciešami apmēram 20 000 atsevišķu detaļu, kuras katra tiek izgatavota atsevišķi un pēc tam montētas kopā, šajā procesā arī ir nepieciešamas jaunās darba vietas," skaidroja Pavlovičs.

Viņš piebilda, ka Židkovs salīdzinājumam izmantojis kāda konkursa konkurenta piemēru, kura servisa centrā 90 vilcienu apkopē esot nodarbināti 30 cilvēki. "Nav iespējams salīdzināt apkopi servisa centrā ar vilciena izgatavošanu, tās ir divas dažādas lietas," uzsvēra Pavlovičs.

Dorofejevs piebilda, ka nākamajā gadā RVR jau ir paredzēts izgatavot trīs automatricas un vienu sešu vagonu vilcienu Krievijas dzelzceļam, kā arī parakstīšanas stadijā ir līgums ar Ukrainas dzelzceļu par 60 vilcienu izgatavošanu. "Patlaban strādājam pie līguma ar Gruzijas dzelzceļu par 60 jaunu vilcienu izgatavošanu. Līdz ar to izskanējusī informācija, ka RVR vispār nekas nenotiek, ir meli," sacīja Dorofejevs.

Strods piebilda, ka izveidotā iniciatīvas grupa "Par RVR" rūpīgi sekos līdzi visām ar vilcienu iepirkuma konkursu saistītajām norisēm. "Ja būs aizdomas, ka RVR un "Bombardier" no dalības konkursā tiek izslēgti negodīgā ceļā, mēs izvērsīsim plašu protesta kampaņu," sacīja Strods.

Jautāts, kā iniciatīvas grupa varētu konstatēt, vai RVR izslēgšana no konkursa ir negodīga, Strods atbildēja, ka pēc būtības RVR un "Bombardier" iesniegtais piedāvājums ir vienīgais, kas pilnībā atbilst konkursa noteikumiem. "Tajos ir prasīts, ka vilcienu ražošanai jānotiek uz vienotas platformas, RVR to var piedāvāt, bet pārējie dalībnieki nevar," skaidroja Strods.

Jau ziņots, ka RVR, kas kopā ar vilcienu sastāvu ražotāju "Bombardier Transport France S.A.S." pavasarī iesniedza piedāvājumu "Pasažieru vilciena" izsludinātajā konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi, bažījas par izslēgšanu no tālākas cīņas par tiesībām piegādāt šos transporta līdzekļus.

Kā norāda "Par RVR", četri "Pasažieru vilciena" valdes locekļi Andulis Židkovs, Andrejs Požarnovs, Gints Karlsons, Mārtiņš Greste šajā nedēļā pieņems lēmumu kvalificēt vai izslēgt no konkursa RVR un "Bombardier".

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams