2015.gada Tokijas automobiļu izstādē Lexus stendā visi (gandrīz) prožektori bija pavērsti pret konceptuālo LF-FC. Toreiz visai plaši izplatīts bija viedoklis, ka šis konceptauto demonstrē Mercedes-Benz S klases un tai līdzīgo vācu izstrādājumu konkurenta - Lexus LS - attīstības virzienu. Tagad paši Lexus nākuši klajā ar jaunām ziņām, kas saistītas ar LF-FC.

Proti, Lexus oficiālā paziņojumā teikts, ka LF-FC kļūs par sērijveida automobili un būs zīmola flagmanis, ko uz priekšu dzen ūdeņraža degvielas šūnās saražota elektrība. Šādu auto paredzēts izlaist vēl līdz 2020.gadam.

Vieniem izvēle par labu ūdeņraža dzinējam šķitīs pārsteigums, bet citi to uztvers kā pašsaprotami uzņemtu attīstības virzienu. Kā nekā Lexus mātes kompānija Toyota ilgstoši darbojas degvielas šūnu jomā un jau šobrīd piedāvā sērijveidā ražoto Mirai, kas pārtiek tieši no ūdeņraža, nevis benzīna.

LF-FC uzstādītā ūdeņraža spēkstacija elektrību ražo veselu trīs elektromotoru darbināšanai. Viens no tiem atrodas pie aizmugurējās ass, un vēl divi ir iebūvēti priekšējos riteņos. Tādējādi LF-FC ir pilnpiedziņas auto, kura priekšgalā iespējama precīza griezes momenta vektorēšana. Ar to iegūst ne tikai vadāmības precizitāte, bet arī automobiļa stabilitāte, traucoties pa autobāņiem lielā ātrumā. Šāda izmēra limuzīnam šāda īpašība nudien nav mazsvarīga.

Papildus videi draudzīgo ūdeņraža tehnoloģiju ieviešanai aizvien jaunos automobiļos, šo tehnoloģiju pilnveidošanai, lai tās būtu ne mazāk ērti lietojamas kā līdz šim lietotās, Lexus inženieri aktīvi strādā arī automatizētās braukšanas sfērā. Šā darba nolūks ir dot iespēju nākamās paaudzes LS kļūt nedaudz patstāvīgākam un, balstoties uz 360 grādu monitoringa sistēmas rādītājiem, braukt pa maģistrāli un veikt joslu maiņu bez vadītāja iesaistes.

Foto: Lexus
Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams