Barbadosā dzimusī Riana (Rihanna) savu astoto studijas albumu «Anti» faniem likusi gaidīt visilgāk. Parasti jauna plate šai popmūzikas darbaholiķei izdota teju katru gadu, taču šoreiz pauze ieilgusi. Nesenākais Rianas albums «Unapologetic» datējams ar 2012. gadu.

Rihanna «Anti»

(Roc Nation Records)

8/12

Vēl pagājušogad novembrī medijos izskanēja puslīdz ticamas ziņas, ka «Anti» ir pabeigts un tūlīt, tūlīt ieraudzīs dienas gaismu, taču tas nenotika. Atradās arī ļaudis, kas albuma neizdošanā vainoja jauno Rianas draugu - reperi Trevisu Skotu (īstajā vārdā Jacques Webster), kurš it kā vēlējies šo to pamainīt kopējā koncepcijā. Treviss, protams, nosaucis šādas spekulācijas par izdomājumu, kaut albuma tapšanā tiešām bija iesaistīts. Viņš ir līdzautors pagājušā gada singlam «Bitch Better Have My Money» (tas albumā nav iekļauts) un ir dzirdams jaunās plates dziesmā «Woo».

Tomēr kāda tam nozīme? Albums beidzot ir pieejams (sākumā gan platformas «Tidal» abonentiem), un, ja tas būtu nācis klajā pagājušā gada nogalē, tas tāpat nevarētu iekarot albumu topa 1. vietu Adeles dižpārdokļa «25» dēļ. Vilcināšanos noteikti var skaidrot ar tīri pragmatisku biznesa apstākli, proti, tikai tagad Riana panākusi vienošanos ar plates ģenerālsponsoru. Viņa parakstījusi 25 miljonus ASV dolāru (23 miljonus eiro) vērtu līgumu ar Dienvidkorejas tehnoloģiju kompāniju «Samsung» par «Anti» interaktīvās mājaslapas izveidi. Vietnei varēs piekļūt no «Samsung» ierīcēm.

Lūk, viena no reklāmām.

It's just beyond the vault. Discover room 7 of the #ANTIdiaRy at ANTIdiaRy.com

A video posted by badgalriri (@badgalriri) on

Kāds tad ir «Anti»? Pirmkārt jāteic, ka albumā nav dzirdams neviens no pagājušogad izdotajiem singliem - nedz minētais «Bitch Better Have My Money», nedz patriotiskais «American Oxygen», nedz kopdarbs ar Kanje Vestu (Kanye West) un Polu Makartniju (Paul McCartney) «FourFiveSeconds». Šie skaņdarbi nemaz arī neiederētos kopējā «Anti» skanējumā. Ja nu vienīgi trepa (trap) stilā ieturētais «Bitch Better Have My Money», kas muzikāli labi saderētu ar plates ievadošo hiphopīgo «Consideration».

Ierakstā iekļautas 13 kompozīcijas, un tieši minētā «Consideration» ar dziedātājas SZA (Solana Rowe) piedalīšanos ir «Anti» enerģiskākais mirklis. Un jāsaka - viens no labākajiem mirkļiem. Viss pārējais ieraksts plūst liegās, balādiskās, viegli eksperimentās (īpaši «Woo») noskaņās. Ļoti skaists ir minūti īsais (diemžēl tikai...) «James Joint», kas rada tīkamas asociācijas ar septiņdesmito gadu Stīvija Vondera soulu. Šī dziesma, starp citu, jau 2015. gada aprīlī publicēta Rianas mājaslapā.

I'd rather be smoking weed
Whenever we breathe
Everytime you kiss me
Don't say that you miss me
Just come get me

Rihanna «Anti» / Foto: Publicitātes foto

Plates trešā dziesma «Kiss It Better» ir atmosfēriska balāde, kurā sakausēta popmūzika ar rokbalādes estētiku. Dziesmas ievadā iestrādāts smeldzīgs elektriskās ģitāras solo, un viegli fūzēts ģitāras rifs caurvij visu kompozīciju. Šīs dziesmas līdzautore ir britu mūziķe Natalia Kills. Vakar publiskotais kopdarbs ar kanādiešu reperi Dreiku (Drake) «Work» balstās uz nesteidzīga denshola (dancehall), regejpopa bīta, un par to atbildīgs jamaikiešu izcelsmes kanādiešu producents Boi-1da (Matthew Jehu Samuels).

«Desperado» savukārt ir tumšs R&B skaņdarbs Migela (Miguel) vai Džerimajas (Jeremih) stilā. To producējis Miks Šulcs. Augstākminētais «Woo» ir kopdarbs ar boifrendu Trevisu Skotu un ir plates eksperimentālākais skaņdarbs. Tas balstās uz pāris nazāliem ģitāras akordiem, kas atkārtojas pa apli un uz dziesmas beigām pamatīgi nogurdina. «Needed Me» ir vēl viens tumšs, basīgs hiphopa skaņdarbs, kas balstās uz lēna bīta. Rianas balss brīžiem aizpeld tālumā, neveidojot konkrētu melodisko līniju. Bītu meistars, veterāns Timbalands, atbildīgs par «Yeah, I Said It», kas ir vēl viens alternatīvā R&B paraugs - lēns, atmosfērisks, pat spocīgs.

Viena no plates virsotnēm ir «Same Ol' Mistakes», kas ir austrāliešu grupas «Tame Impala» («Pieradināta antilope») dziesmas «New Person Same Old Mistakes» (no pagājušā gada albuma «Currents») pārstrādāta versija.

Britu popzvaigzne Daido (Dido) ir līdzautore viņai raksturīgai balādei «Never Ending», kas balstās uz akustiskās ģitāras arpedžijām un vieglu bungu ritmu. «Love on the Brain» savukārt ir vēl viena balāde, šoreiz 50. gadu doo-wop stilistikā. Stilistiski šī dziesma pamatīgi izkrīt no kopējā albuma plūduma. Atsauces uz soulu saklausāmas arī divu minūšu skaņdarbā «Higher», ko varētu dēvēt par Rianas atbildi Eimijai Vainhausai. Šajā dziesmā Riana demonstrē savas jaudīgās balss potenciālu un, šķiet, izspiež no savām balss saitēm visu.

Plati noslēdz vēl viena balāde «Close to You», ko palīdzējis sacerēt amerikāņu R&B komponists Braiens Kenedijs (Brian Kennedy).

Jāsecina, ka šoreiz Riana nolēmusi atteikties no dejiskiem top40 grāvējiem un Kalvina Harisa vai Deivida Getas vietā izvēlējusies pavisam cita profila producentus. Tomēr, manuprāt, ieraksts vidusdaļā zaudē asumu un daudzās balādes, kas seko viena otrai, «nosēdina» šā albuma baterijas.

Labākās dziesmas: «Same Ol' Mistakes», «Consideration» un «Work»

Izdošanas datums: 28.01.2016.

Jāatgādina, ka 2008. gadā Riana uzstājās Rīgā.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams