Talantīgais latviešu motobraucējs Pauls Jonass, kurš šosezon izcīnīja pasaules vicečempiona titulu MX2 klasē, ziemā ieguldīs vēl smagāku darbu, lai nākamajā sezonā turpinātu cīnīties par godalgotajām vietām, pēc atgriešanās Latvijā žurnālistiem atklāja pats sportists.

Kā zināms, Jonass, kurš pārstāv KTM rūpnīcas komandu «Red Bull KTM Factory Racing», par pasaules vicečempionu kļuva jau savā debijas sezonā, bet pirmo uzvaru braucienā latvietis izcīnīja tikai sezonas priekšpēdējā posmā.

«Tāda doma, ka varēju izcīnīt titulu, iezagās galvā, un pēdējos posmos uz to arī gājām. Tomēr Tims Gajsers šogad bija stiprāks, to rāda arī rezultāti, viņš ir uzvarējis vairākos braucienos un posmos. Ziemā ieguldīsim vēl smagāku darbu, tāpat nākamajā sezonā nāks klāt vēl konkurenti, kuri šosezon bija traumēti. Centīšos cīnīties par pēc iespējas augstāku pozīciju,» pēc atgriešanās teica Jonass.

Par pasaules čempionu tika kronēts slovēnis Gajsers, kurš guva 589 punktus, bet Jonass viņam piekāpās par 25 punktiem, kas ir maksimāli iegūstamais skaits vienā braucienā.

«To jau runājām, ka nezaudēju titulu pēdējā posmā ASV, to es zaudēju jau vairākās citās sacensībās. Meksikā pirms kritiena no līdera atpaliku tikai četrus punktus. Bija arī kritiens Zviedrijas posmā un vairākas tādas neveiksmes, kur atstāju tos 25 punktus,» teica pasaules vicečempions.

«Vienīgais bija Meksikas etapa kritiens, kur biju satrakojies, bet citur bija paša neveiksmes vai kļūdas, nevis braukšana pāri savām robežām. Visvairāk atmiņā palicis Katarā pirmais etaps, kad «izcēlu» startu savā pirmajā pasaules kausa posmā. Tas bija tiešām ļoti patīkami - braukt pa priekšu pirmos apļus. Savukārt Meksikas posms ir tas, kuru visgrūtāk aizmirst, jo tiešām jutos ļoti labi, bija labs ātrums visu nedēļas nogali, bet tad notika kritiens, ļoti grūti aizmirst,» turpināja talantīgais motobraucējs.

Kā atzīmēja Jonass, sezonas sākumā spēcīgākie braucēji viņu neesot uztvēruši par īstu konkurentu.

«Viņi domāja, ka viens puika no Latvijas izsprāgs pirmajos posmos un pēc tam nekas nebūs. Tomēr pierādīju sezonas laikā, ka varu cīnīties par augstām vietām. Kad viņi saprata, ka esmu konkurents, vairāk bloķēja, cīnījās ar mani skarbāk nekā sezonas sākumā,» stāstīja Jonass, kurš ar komandu vēl neesot līdz galam izvērtējis aizvadīto sezonu. «Pēc ASV posma bija kopīgas vakariņas, izrunājām visu, pasēdējām un paēdām kopā. Visi bija priecīgi, jo neviens nebija gaidījis, ka tik augstu rezultātu sasniegšu savā pirmajā pilnajā sezonā. Viņi teica, ja būtu zinājuši, ka iekļūšu labāko trijniekā, pirms sezonas bez domāšanas būtu parakstījuši līgumu.»

Kā zināms, Jonass tika iekļauts Latvijas komandā nedēļas nogalē notikušajā Nāciju kausa izcīņā, tomēr finālbraucienos latvietis uz starta neizgāja.

«Jau sestdien piedzīvoju trīs kritienus un tiešām nejutos labi, svētdien brīvajā treniņbraucienā bija vēl viens kritiens. Pēc sestdienas nebija spēka un nejutos labi. Apkārtesošie cilvēki pieņēma lēmumu, ka svētdien uz starta neiziešu. Tas nebija viegli, jo Nāciju kauss notiek vienreiz gadā un tās ir motosportistu olimpiskās spēles. Tomēr izlēmām, ka labāk zaudēt vienās sacensībās, nevis visu karjeru. Domāju, ka tas bija saistīts ar aklimatizāciju un ar kritienu Meksikas posmā. Jau pēc Meksikas etapa kritiena neesmu juties labi. Arī pēdējā posmā ASV nejutos labi. Savukārt pēc tam, kad nedēļu dzīvoju Beļģijā, arī nebija tā, ka katru dienu justos labi, ka būtu gatavs startēt par visiem 100%. Kad aizbraucu uz Franciju, šķita, ka paliks labāk un labāk, bet tomēr tā nebija, kā vēlējos,» uzsvēra Jonass.

Nākamās trīs nedēļas motobraucējs plāno mierīgu atpūtu mājās, tomēr viņš neatstās novārtā fizisko formu un aizvadīs vieglus treniņus.

«Pārsvarā centīšos atpūsties, jo bija ļoti gara sezona. Pērn oktobrī jau sākām strādāt šai sezonai, brīvdienas nav bijušas kādus divus gadus. Tāpat jāaiziet uz skolu, gribu satikt skolotāju un klasesbiedrus, man viens gads vēl palicis 12.klasē, šogad ir jāiespringst. Šajā semestrī nekas nav sanācis ar mācībām, tiešām bija ļoti saspringts grafiks, ka tam vispār neatlika laika. Tagad būs brīvāks, mazliet jācenšas pievērsties mācībām,» pauda motobraucējs.

Tikmēr Paula tēvs Kaspars Jonass pauda gandarījumu, ka dēls ir atgriezies mājās un varēs pavadīt ilgāku laiku kopā ar ģimeni.

«Cik maksimāli varēju, tik sezonas gaitā braucu uz pasaules čempionāta posmiem un atbalstīju Paulu. Esmu tomēr ļoti daudz laika pavadījis kopā ar viņu. Jūtu, ka man viņš enerģētiski jāuzlādē, jāpalīdz. Protams, tagad būs trīs nedēļas jāizmanto tiešām pilnai relaksācijai. Viņš varēs pavadīt vairāk laika kopā ar mammu un māsām, ģimeni, kas pietrūka šī gada laikā. Ir tāda tukšuma sajūta pašreiz, jo sezona beigusies. Tāpat ir arī nedaudz atvieglojums. Jāievelk elpa un pēc tam atkal cītīgi jāstrādā. Viņš jau pērn oktobrī sāka strādāt šai sezonai, tāpēc pēdējos posmos bija nogurums. Nav brīnums, ka beigās neizturēja,» teica Kaspars Jonass.

«Pašam vissmagākais posms noteikti varētu būt Zviedrijas etaps, kad klātienē redzēju viņa kritienu. Redzēju viņu uzbraucam tramplīnā un pēc tam lidojam, bet neredzēju, kā viņš piezemējās. Bija neziņa un smags brīdis līdz tam mirklim, kad ieraudzīju viņu sveiku un veselu,» atzīmēja motobraucēja tēvs.

Kopumā Kaspars Jonass dēla aizvadīto sezonu vērtē ideāli, jo viņam pat sapņos neesot rādījies, ka Pauls jau šajā sezonā cīnīsies par labāko trijnieku vai pat par čempiona titulu.

«Zemapziņā es sezonas beigās sapratu, ka tā var iznākt, jo zinu to darbu, ko viņš ieguldījis šo gadu laikā, kā viņš strādāja. Ja viņš varbūt iegūtu šo čempiona titulu šogad, tas nebūtu nepelnīti. Ja godīgi, tad man nav tāda nožēla par zaudētajiem punktiem kopvērtējumā. Ja viņš tagad izcīnītu to čempiona titulu, viņam pašam būtu grūtāk saņemties un turpināt tādā pašā garā. Tagad viņam ir vēl vairāk iekšā cīņasspara un gribasspēka, lai tiešām cīnītos un strādātu nākamajā sagatavošanas posmā. Lai nākamajā sezonā būtu vēl spēcīgāks un ātrāks. Sezona pierādīja, ka tomēr uzvar un iztur paši spēcīgāki ne tikai fiziski, bet arī mentāli,» uzsvēra Kaspars Joanss.

Kā zināms, pēc Nāciju kausa izcīņas Paula tēvs pauda neapmierinātību, ka sacensības rīkotas vien nedēļu pēc pēdējā pasaules kausa posma, kas turklāt norisinājies citā kontinentā.

«Ieraugot kalendāru, sapratu, ka būs ziepes. Tas nav loģiski, pilnīgi nesakarīgs lēmums no «UStream» puses. To mēs arī, tuvāk stāvošie motosportam, novērojām un sapratām, kā MX2 klases Eiropas braucējiem bija ļoti grūti cīnīties ar tiem pašiem amerikāņiem, kuriem šī aklimatizācijas problēma nepastāvēja. Piemēram, Pauls, aizbraucot uz Meksiku, ļoti labi pielāgojās, bet nedēļu nodzīvojot ar desmit stundu laika starpību, pēc tam atgriezās Eiropā vēl neapradis un neizgulējies,» stāstīja Kaspars Jonass.

«Tas pat bija tāds risks pašā augstākajā pakāpē. Daudzi to nesaprot, bet tādēļ ar Kristeru Serģi pieņēmām lēmumu Paulam neļaut startēt. Esmu gandarīts, ka komanda, Matīss Karro un Dāvis Ivanovs, saprata un pat bija par šādu lēmumu. Pauls varēja ļoti viegli iedzīvoties traumās. Šī bija ļoti sarežģīta trase, un bija svarīgs katrs elements, kas prasīja lielu precizitāti. Pauls nebija tādā fokusā, kad varēšana ar gribēšanu nāca kopā. Divu dienu laikā tika piedzīvoti četri kritieni, tālāk vairs nav kur riskēt. Mums ir svarīga Paula karjera un katra nākošā sezonā. Tam pat nebija īpaši liela nozīme, vai Latvija būtu ierindojusies 15. vai 19.vietā. Tādā stāvoklī, kādā viņš bija, Pauls nebija gatavs pacīnīties. Šādā stāvoklī viņš varētu tikai pavizināties, bet ar tādu vizināšanos arī nevar būt drošs, ka nekas slikts negadīsies,» lēmumu komentēja Kaspars Jonass.

Nobeigumā Paula tēvs atklāja, ka motosportistam mājās sagatavoti daži pārsteigumi, kā arī viņu gaida pārrodamies vietējie fani.

«Pirmais, kas gaida - kārtīga atpūta un relaksācija mājās. Pauls tikpat kā visu sezonu nodzīvojis viens ar mehāniķi. Viņa vecumā tā ir diezgan liela slodze. Pilnīgi viss, visa sadzīve un nasta gūlās uz viņa pleciem,» bilda Kaspars Jonass.

2013.gadā Jonass kļuva par Eiropas un pasaules čempionu 125 kubikcentimetru klasē, bet jau pērn viņš sāka iekrāt pieredzi pasaules čempionātā, pagājušajā ziemā oficiāli pievienojoties KTM rūpnīcas komandai, kur šogad aizvadīja pirmo pilno sezonu. Kaut viņš septembra vidū pirmoreiz uzvarēja pasaules čempionāta braucienā, latvietis šosezon pārsvarā brauca ļoti stabili.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams