Nissan Qashqai franču brālis sper pirmos nedrošos soļus daudzsološajā kompakto krosoveru pasaulē. TVNET sūtnis pietur Kadjar aiz rociņas Spānijas nekurienē.

 
Foto: Renault

Kas tas ir?

Renault Kadjar ir trešais jaunlaiku krosovers savas markas rindās pēc Captur un Espace un ceturtais, ja ierēķinām ar korejiešu Samsung Motors radīto Koleos.

Kadjar pamatā ir jaunais Nissan Qashqai, tāpēc automašīnām ir līdzīgi gabarīti un identiski tehniskie izmēri

- riteņu bāze u.tml. Atšķirībā no Qashqai, ko ražo Lielbritānijā, Kadjar dienas gaismu ieraudzīs Renault rūpnīcā Palensijā, Spānijā. Apaļās formas un izteiksmīgā optika padara Kadjar pamanāmu uz ielas un izskatīgu dažādās vidēs, kas franču automašīnai bez šaubām ir svarīgi. Ne mazāk svarīgi ir izveidot oriģinālu salonu, kas bez lieliem ieguldījumiem būtu praktiski neiespējami, tomēr Renault ir lieliski ticis galā ar šo uzdevumu.

Visi apdares materiāli ir citādi nekā Nissan, Kadjar ir jauna stūre, ciparizēts mērskalu panelis, kurš ļauj pārvērst tahometru par spidometru un atpakaļ, skaista, balta bezkontakta atslēga un R Link/Tom Tom navigācija. Faktiski vienīgais, kas vēl atgādina Qashqai, ir klimata iekārta un kareivīgi gaisā izslietais ātrumkloķis, kura garums spēj mēroties tikai ar pārslēgšanās gājieniem.

Ar motoriem, tieši tāpat kā Qashqai, ir pašvaki

– vismaz sākumā. Benzīna dzinējs ir viens vienīgs, un tas pats maziņš - 1,2 litru turbo ar 130 zirgspēkiem. Captur tāds ir pašā laikā, kamēr Kadjar tikai pilda iztikas minimumu. Dīzeļi gan ir divi, bet arī necik lieli - 1,5 vai 1,6 litri. Mazākajam ir 110 zirgspēku un iespēja sapāroties ar EDC divsajūgu pārnesumkārbu. Lielākajam ir 130 ZS un tikpat lieliska iespēja griezt visus četrus riteņus. Par citām iespējām, piemēram, ka Kadjar varētu būt divlitrīgs vai piedāvāt tādu krosoveru segmentam nepieredzētu kombināciju kā automātiskā kārba + 4x4, Renault pagaidām atturīgi klusē.

Foto: Renault
 
Foto: Renault

Kā tas brauc?

Viss būtu labi, ja vien Renault kārtējo reizi nebūtu ar milzu spēku uzkāpis uz korporatīvo blēņu grābekļa. Preses informācijā puslapa veltīta svara samazināšanas pasākumiem - vieglāka platforma «nekā iepriekšējos modeļos šajā segmentā», karstā štancēšana, plānākas metāla daļas utt. Tā arī netop skaidrs, kādus iepriekšējos modeļus Renault domā. Ja tas ir Koleos, sasniegums nav liels, jo gandrīz jebkas, izņemot ChevyŅivu ir labāks par šo modeli. Kadjar sver no 1300 līdz 1530 kilogramiem, kas ir salīdzinoši maz, - parasti šīs klases krosoveri tukši sver ne mazāk kā pusotru tonnu un vairāk.

Foto: Renault

Kad gribējām apskatīt motortelpu, bijām šokā no tā, cik neticami smags ir tās pārsegs. Ekonomijas nolūkos šim sarkofāga vākam nav pneimopacēlāju, un, vaļā palaists, tas nāk lejā ar tādu sparu, ka šķiet - Renault rombs tūlīt izsprāgs no Kadjar priekšas un ievilks ziņkārīgajam vērotājam pa ļoti jutīgu vietu. Cits piemērs: «Renault paplašina ievelkamo sakabes āķu lietojumu, pirmoreiz piedāvājot tos C-segmenta spēkratam.» Ja franči ar to domā visu C-segmentu, viņi laikam nekad nav redzējuši VW Tiguan, bet, ja, šito rakstot, prātā bijušas tikai Renault markas automašīnas, tad šeit, piedodiet, nav ar ko lielīties. Jauna modeļa testos nekas nedara aizdomīgāku kā acīmredzamu muļķību tiražēšana preses mapē. Un tā mēs braucam.

Benzīna mazmotors tīri labi tiek galā ar savu uzdevumu, turklāt ir patīkami kluss

- ko ne vienmēr var teikt par piekari. Tiklīdz zem Kadjar riteņiem pazūd ideāli gluds asfalts, apjomīgo salonu piepilda dažādi rites trokšņi - no riepām, no arkām un nereti arī no pašas piekares. Varbūt tā ir tikai priekšpiedziņas modeļu kaite? Nākamajā dienā izbraucām ar Kadjar 4x4 - tas pats. Renault pārstāvji gan neatzīst, ka Qashqai brālis padevies tik skanīgs, un spītīgi apgalvo, ka (uzmanību!) Kadjar esot klusākā piekare savā klasē. Laikam viņi tiešām nav tuvumā redzējuši Tiguan. Vai, piemēram, Honda CR-V.

Foto: Renault
 
Foto: Renault

Kas to pirks?

Gan Tiguan, gan CR-V, gan vēl daudzi citi ir dārgāki par Kadjar. Par spīti dažām nepilnībām Kadjar tiešām ir «praktisks, daudzpusīgs un ērts auto», gluži kā preses relīzē teikts. 4x4 versija ar jaudīgāko dīzeli gan brēktin brēc pēc automātiskās kārbas, jo manuālās svira gluži vienkārši neiederas elegantajā interjerā. Galu galā Kadjar pats prot noparkoties trīs dažādos veidos, tāpēc tam burtiski pienākas EDC kārba. Dažus ergonomiskus mīnusus, piemēram pārlieku īsus sēdekļu spilvenus, Kadjar mantojis no Qashqai. Renault gan pārveidojis sēdekļus pa savam prātam, tomēr augumā garāki ļaudis tajos nejūtas līdz galam ērti. Kadjar ir 7 cm garāks par Qashqai, un tam ir par 42 litriem lielāks bagāžnieks, kam piedevām uzkonstruēta atjautīga dubultā grīda. Nissan savukārt pieejami jaudīgāki dzinēji, vairāk modeļu ar tikai diviem pedāļiem un Birdview apkārtskata kameras, kuru Kadjar nav. Nissan ir 3 gadu rūpnīcas garantija, taču dīleri piedāvā piepirkt pagarināto līdz pieciem gadiem un līdz pat 150 000 km noskrējiena (400 – 1030 eiro),

Renault savukārt piedāvā 5 gadu un 100 000 km garantiju uzreiz.

Tā kā garantijas ir līdzīgas, visu izšķirs cena un dīleru apņēmība. Nissan Qashqai patlaban maksā, sākot ar 17 190 eiro, un ar variatoru dāvanā. Kadjar bāzes versija solās būt vēl lētāka, taču patlaban Renault operē ar sākuma cenu 19 990 par automobili jau otrā līmeņa izpildījumā ZEN. Jupis viņu zina, kā tas viss beigsies, taču viens ir skaidrs: jaunais Renault Kadjar jau pieejams Rīgā, tāpēc izmēģiniet automašīnu paši un izlemiet, vai franču šarms uzlabo vai, gluži otrādi, bojā japāņu parketa džipa raksturu.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams