Gandrīz divus gadu desmitus viens no planētas jaudīgākajiem un ātrākajiem sedaniem ir Brabus E V12. Nupat veikta šā modeļa paaudžu nomaiņa, un Botropā bāzētā kompānija interesentiem piedāvā Brabus 850 6.0 Biturbo.

Ātrāko Brabus sedanu pirmsākumi meklējami pirms gandrīz 20 gadiem, kad W124 sērijas Mercedes-Benz E500 motortelpā tika iebūvēts 509 zirgspēkus spēcīgs 6,9 litru V12 dzinējs. Gadu gaitā E klases tūnings ņēmās spēkā, un 2009.gadā Frankfurtes Starptautiskajā auto šovā Brabus prezentēja 800 zirgspēku E V12, kas spēj sasniegt vismaz 370 kilometrus stundā.

Nu arī šis modelis pieder vēsturei, jo Botropas uzņēmuma inženieri pēc saviem ieskatiem ir pārskrūvējuši Mercedes-Benz E 63 AMG un radījuši Brabus 850 6.0 Biturbo, kas pieejams gan sedana, gan arī universāļa formātā.

Iepriekš jaudīgākos E klases modeļus Brabus apgādāja ar V12 dzinēju, bet tagad tiek izmantots V8 agregāts. Tiesa, tā darba tilpums ir palielināts no 5,5 līdz 6 litriem un līdz ar virkni mehānisku un programmatūrisku uzlabojumu tas dod jaudas lēcienu līdz 850 ZS. Maksimālais griezes moments tikmēr sasniedz 1450 Nm (paliek nemainīgs apgriezienu diapazonā no 2500 līdz 4500 apgr./min.), taču agregātu saudzēšanas nolūkā tas tiek elektroniski ierobežots pie 1150 Nm.

Būdams sajūgts ar ātrdarbīgu 7 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, šis spēka agregāts nodrošina sedaniem un universāļiem neraksturīgus dinamikas rādītājus. Ar klasisko piedziņu abi virsbūves varianti 100 km/h sasniedz 3,7 sekundēs, savukārt ar papildu saķeri, ko dod 4MATIC pilnpiedziņas sistēma, Brabus 850 6.0 Biturbo sprintu veic 3,1 sekundē.

Par maksimālo ātrumu runājot, jāatzīmē, ka šajā ziņā vienas vērtības nav. Tā mainās atkarībā no uzstādījumiem Vmax vadības blokā, riepām un pārnesumkārbas regulējumiem un nosedz intervālu no 300 līdz vairāk nekā 350 kilometriem stundā. Kas būtiski, Brabus 850 6.0 Biturbo pat ar šādiem veiktspējas un dinamikas rādītājiem izpilda Euro 6 ekoloģiskuma normatīvus. Tā CO2 izmešu rādītājs ir 242 g/km, bet patēriņš – 14,4 l/100 km pilsētā, 7,9 l/100 km uz šosejas un 10,3 l/100 km vidēji kombinētā ciklā.

Var atzīmēt, ka tiem, kam nav nepieciešams visjaudīgākais automobilis, Brabus piedāvā izvēlēties trīs mazāk apjomīgas Mercedes-Benz E 63 AMG tūninga programmas. To ietvaros netiek veikta oriģinālā AMG dzinēja darba tilpuma palielināšana, taču jauda kāpj līdz 620, 650 un 730 zirgspēkiem.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams