Izmantojot spraugu skandināvu noteikumos, Continental pamanījies legāli iešaut jaunajā IceContact riepā par 50 procentiem vairāk radžu nekā iepriekš. N.Avotiņš aplūko rezultātu Levi sniegā.

 
Foto: Publicitātes foto

500 ņūtonu radzes

Ja apskatām Continental IceContact 2 brīvā dabā vai fotošopa bildē, tā ir riepa kā riepa. Radžu galviņas spīd kā zvaigznes debesīs, protektors ir vidēji raupjš un asimetrisks - nekā sevišķa. Taču tās pašas radzes pilnīgi jaunā riepā izskatās tādas kā nedaudz... aprūsējušas! Ņemot vērā, ka radzes korpuss, kas satur serdeni, izgatavots no alumīnija, nodevīgais brūnums nu izskatās pavisam nedabisks, it kā radzes būtu speciāli vecinātas kā viltots antikvariāts. Neparasto krāsu izskaidro jaunā radžošanas tehnoloģija.

Foto: Publicitātes foto

IceContact 2, tāpat kā vairums premium riepu, tiek radžotas rūpnīcā, turklāt to paveic nevis strādnieks, bet gan industriālais robots. Pirms iešaušanas riepā firmas Tikka ražojuma radze tiek pārklāta ar speciālu adhezīvu (latviski - vienkārši līmi). Kad radžošana pabeigta, riepa tiek nedaudz uzkarsēta un radzes iesēžas savās vietās, kā Continental apgalvo, uz mūžu. Neparasto krāsu piešķir līmes pārklājums, kas no darba virsmas vēlāk noberžas. Kamdēļ tāda noņemšanās? Ieskatieties attēlos – jaunā radze ir par 25% vieglāka nekā 2013. gadā izstrādātā «hibrīda» radze, kas arī nebija nekāda Kalašņikova lode.

Vienīgais veids, kā panākt šādu efektu, ir saīsināt radzes korpusu, bet īsas radzes ir vieglāk izraut. Piņķeris ar līmi, ko sauc par StudOn, palielinājis radzes noturību par 400 (!) procentiem, par ko varējām pārliecināties paši. Pēc minimālajā prasībām radzi var izraut no riepas ar ne mazāk kā 120 ņūtonu spēku. IceContact 2 «naglas» iztur 500 N un, kā redzams foto, pat vēl lielāku spēku. Tā kā radzes sēžās mazāk «staigā», Continental izdevies par 5% palielināt arī saķeri uz ledus - vai vismaz tā viņi apgalvo. Subjektīvi jaunā radžu riepa gan šķita «good but not great», taču pieļauju, ka pirmos iespaidus sašķobīja sasteigtā prezentācijas programma.

 
Foto: Publicitātes foto

«Face off» Continental stilā

Continental inženieri visi kā viens ir doktori vai ceļā uz šo zinātnisko grādu, ko Vācijā labprāt lieto (un vēl labprātāk dzird) uzrunas Herr un Frau vietā. Continental riepās strādājošie piedevām ir absolūti savas lietas fanātiķi, kas uzskata molekulu ķēdes par ko līdzvērtīgu Mālera simfonijai - ja ne vēl augstvērtīgāku. Molekulu diriģents ir doktors Burkards, kurš pastāvīgi mēģina ievilkt savā orķestrī arī žurnālistus. Dažādos Continental pasākumos esmu maisījis gumijas sastāvus, projektējis lameles, testējis paša konstruētus riepu prototipus un vienreiz pat samontējis īstu vieglā auto riepu. Ceru, ka tā nenonāca pārdošanā, jo iznāca kā daždien gadās iesācējiem – gandrīz taisni vai maķenīt šķībi.

Foto: Publicitātes foto

Nevarētu teikt, ka visas doktora Burkarda idejas ir pagalam aizraujošas, tomēr Levi izaicinājums rosināja interesi. Kas notiktu, ja vasaras un ziemas riepai samainītu gumijas sastāvus, t.i., uztaisītu nežēlīgu personības fasādes rokādi gluži kā filmā Face Off? Ārēji nekas nemainītos, bet kurš ziemā uzvestos labāk – labais Keidžs vai sliktais Travolta? Man šķita, ka tā, kurai ir rupjāks protektors, bet nē - paši pārliecinājāmies, ka ir otrādi! Continental nebija paslinkojis uzcept dažus pārīšus šādu frankenšteinu un uzskatāmībai uzmontējis tos pilnīgi vienādiem BMW. Riepa ar gludengludu vasaras protektoru, bet mīkstu ziemas riepas gumijas sastāvu Lapzemes ziemā ievērojami pārspēja vizuāli cerīgāko paraugu.

«Tas tādēļ,» triumfējoši pavicināja rādāmkociņu viegli izspūrušais doktors, «lai jūs novērtētu arī gumijas sastāva, nevis tikai protektora zīmējuma nozīmi.» Pieļauju, ka novērtējāt arī jūs, tāpēc, kad izvēlēsities nākamo ziemas riepu komplektu, kaut drusku ieklausieties pārdevējā. Continental IceContact 2 varēs nopirkt nākamajā ziemas sezonā 69 dažādos izmēros.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams