Vispirms pamatīgas pārmaiņas piedzīvoja Land Rover greznākais apvidnieks, lielais Range Rover, bet tagad tās skārušas arī modeli, kura nosaukumam ir papildinājums Sport.

Vēl pirms gada vārdu duets Range Rover asociējās ar lieliem, smagiem un attiecīgi arī ēdelīgiem premium segmenta apvidus auto. Aizvadītajā ziemā līdz mums ar jaunām vēsmām atripoja jaunais, ceturtās paaudzes Range Rover - jau pavisam cits auto ar nesošo virsbūvi no alumīnija un iespaidīgu svara ietaupījumu - veseliem 420 kilogramiem. Rakstura, statusa un izpildījuma ziņā Range Rover gan nav mainījies, mainījusies ir tā uzvedība uz ceļa, jo pat ar 3 litru dīzeli auto skrien bez piepūles, smagumu nejūt, un tas tērē apmēram tikpat daudz degvielas, cik savā ikdienas rēķinā redz kāds naskāks vidusmēra vidējās klases automobiļa saimnieks.

Foto: Ingars, TVNET

Šā gada pavasarī, tieši pirms Ņujorkas auto šova virtuālajā vidē tika atklāts un plaši aprakstīts arī jaunais Range Rover Sport. Ražotājs solīja, ka arī šim auto ir veikts pamatīgas transformācijas, uz ceļa auto ir dinamisks, ekonomisks, bet tai pašā laikā saglabā zīmolam raksturīgo veiktspēju smagos bezceļa apstākļos. Arī šim auto ir pilnībā jauna alumīnija nesošās virsbūves konstrukcija, pietiekami plašas jaudīgu dzinēju izvēles iespējas un Terrain Response sistēmas jaunākā versija ar iespējām, kas pat rūdītu šoseju deldētāju varētu padarīt par bezceļu karali.

Ar nelielu atkāpi var atzīmēt, ka vieta oficiālajai pasaules pirmizrādei netika izvēlēta nejauši, jo nevienā planētas lielpilsētā nepārdod tik daudz Range Rover Sport kā tieši Ņujorkā, un tas ir arī populārākais modelis Savienotajās Valstīs kopumā. Un arī pie mums ne Range Rover, ne arī Range Rover Sport ar uguni nav jāmeklē; atliek vien iziet pilsētas ielās, un noteikti kāds tuvākajā laikā pabrauks garām.

Iespējams, tas būs jaunais Sport modelis, jo pirms neilga laika tas ir ieradies arī mūsu platuma grādos stāties pretī slikto ceļu (to gan pakāpeniski paliek mazāk) izaicinājumam un varbūt arī kādai meža stigai, ja saimnieks nolems eglīti braukt lūkoties paša spēkiem. Tomēr nav šaubu, ka pamatā Range Rover Sport bezceļa braukšanas iespējas paliks neizmantotas, tāpat kā TVNET īsajā izskrējienā pa Zemgales plašumiem.

Foto: Ingars, TVNET

Sport modeļa piedāvājumā šobrīd dinamiskākais ir 5 litru V8 kompresordzinējs ar 510 zirgspēkiem. Citas opcijas ir 3 litru V6 kompresormotors ar 340 ZS, un divi 3 litru dīzeļdzinēji ar 258 un 292 ZS. Perspektīvā paredzēts klāstā iekļaut arī 4,4 litru V8 dīzeļdzinēju ar 339 ZS un Land Rover runā arī par hibrīdsistēmu. Prātā ir pat 4 cilindru benzīna motors, jo svara samazinājums ir ievērojams un šādā komplektācijā Range Rover Sport svērtu nepilnas 2 tonnas. Vienīgi rodas jautājums, vai šādu Range Rover kāds pirktu; uz priekšu gan jau šāds auto kustētos, taču nez vai tādam modelim mūsu pusē būtu piekrišana. Tas būtu līdzīgi, kā mēģināt benzīngalvam piedāvāt izvēlēties starp Ferrari ar divlitrīgu turbo motoru un versiju ar zīmola cienīgu 4,5 litru V8.

TVNET izbraucienā devās ar šobrīd jaudīgāko dīzeļdzinēju, un pirmais iespaids (citas motorizācijas opcijas gan nav izmēģinātas) - ļoti labs veiktspējas un ekonomiskuma apvienojums, kas droši varētu izkonkurēt pārējos dzinējus, ja tik tiešām reiz pienāktu brīdis, kad jāizvēlas.

Patēriņš - pēc apmēram 80 kilometriem pilsētā - 10 litri; pēc kopā nobrauktiem apmēram 250 kilometriem - 9,4 litri. Citiem vārdiem, jauktā ciklā, kurā trešdaļa maršruta ir pilsētā un divas trešdaļas ārpus pilsētas un netiek ievēroti nekādi ekonomiskas braukšanas pamatprincipi, trīslitrīgais SDV6 Range Rover Sport iztiek ar nedaudz vairāk par deviņiem litriem. Varētu arī mazāk, jo tad, ja uzcītīgi turas pie ātruma limitiem, piemēram, uz šosejas lielais apvidnieks netērē pat 6 litrus dīzeļa uz 100 kilometriem.

Šādā režīmā, kad patēriņš ir apmēram 6 litri, droši varētu mērot ceļu uz Berlīni. Tas gan prasītu daudz laika, taču brauciens drīzāk būtu kā relaksējoša pasēdēšana ar iekāpšanu kaut kur mūsu galvaspilsētā, dažām pieturiņām un izkāpšanu pie Brandenburgas vārtiem. Sēžamsajūta pie Range Rover Sport stūres ir kā ērtā klubkrēslā, kreisās rokas elkonis ērti guļ uz platās palodzes (ja apnīk, kreisā roka, protams, var pārņemt stūri un labā atgulties uz elkoņa balsta starp priekšējiem sēdekļiem) un redzamība visos virzienos ir laba. Tā ka atliek vien iestatīt iecienīto radiostaciju vai USB ligzdā iespraust līdzi paņemto flash atmiņu ar mīļākajiem MP3 failiem, un skatīties, kā dilst līdz brauciena galamērķim atlikušie kilometri.

Gribas atzīmēt, ka izmēģinājuma brauciens noritēja, kad āra temperatūra vēl bija krietni virs nulles, taču automobilis jau bija apgādāts ar Nokian Haakapeliita riepām 20 collu izmērā. To dūkoņa berzē pret asfaltu, kā arī spēcīgais mainīga virziena vējš mazliet pabojāja salonā citādi valdošo mieru, jo dzinējs vienmērīgā šosejas tempā vispār nav dzirdams.

Foto: Ingars, TVNET

Izbrauciens ar jauno Range Rover Sport nebija ilgs, taču dažas nianses, ko ražotājam derētu pārstrādāt vai nomainīt, tāpat iekrita acīs. Pirmais ir centrālais priekšējā paneļa ekrāns un digitālais instrumentu panelis. Par instrumentu paneli subjektīvais viedoklis nav tik negatīvs kā par lielo skārienjutīgo ekrānu, jo atliktu vien nedaudz pamainīt grafisko dizainu, padarīt to modernāku, un viss būtu labākajā kārtībā. Centrālais panelis turpretim ir sagādāja vilšanos, jo, manuprāt, automobilim par 123 tūkstošiem eiro (bez papildaprīkojuma bāzes versija gan maksā 78 tūkstošus) nepiestāv panelis, kurā pikseļus var saskaitīt tikpat precīzi kā veca krāsu televizora kineskopā. Cerams, līdz ar feisliftu, kurš noteikti kaut kad tiks veikts, šis trūkums tiks atrisināts.

Vēl viena, jau ergonomiska rakstura nianse - derētu samainīt vietām logu atvēršanas slēdžus un sēdekļa atmiņas pogas; palodze ir ērta un kreisā roka uz tās gulst pati, taču, līdzko jāatver logs, piemēram, lai uzrādītu tiesības inspektoram, roka instinktīvi ķer pie slēdžiem stāvu zemāk, jo tur tos aizsniegt ērtāk. Vienīgi izrādās, ka logus ar tiem nolaist nav iespējams, tikai likt automobilim iegaumēt sēdekļa iestatījumus.

Tehniskie dati: Range Rover Sport 3.0 SDV6

Dzinējs 3.0 SDV6, 2993 cm3
Jauda 292 ZS @ 4000 rpm
Griezes moments 600 Nm @ 2000 rpm
0-100 km/h 7,2 sekundes
Vidējais patēriņš 7,5 l/100 km
CO2 199 g/km
Garums/platums/augstums 4850/2073/1780 mm
Riteņu bāze 2923 mm
Bagāžnieks 784 litri
Pašmasa 2115 kg
Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams