FOTO: Citroen

Citroen prezentācijai Frankfurtes auto šovā ir sagatavojis konceptauto Cactus, ar kuru paredzēts demonstrēt, kādi būs jaunās C sērijas Citroen zīmola automobiļi.

Kā ziņots iepriekš, franču ražotājs ir nolēmis striktāk nodalīt savu auto klases – DS sērijas automobiļi kļūs vēl mazliet greznāki nekā ir šobrīd, un to uzdevums būs atņemt pircējus tādiem premium zīmoliem kā Audi un BMW, savukārt C sērijas modeļi kļūs vienkāršāki pēc satura un uzbūves, būs vienkāršāk lietojami un bez pēdējiem tehnoloģiskajiem sasniegumiem, raksta Motor.ru.

Cactus Concept garums ir 4,21 metrs, platums – 1,75 metri, augstums – 1,53 metri, bet klīrenss sasniedz 21 centimetru un ir lielāks nekā vairumam mūsdienu kompakto krosoveru.

Citroen norāda, ka konceptauto demonstrē gaidāmo sērijveida modeļu stila iezīmes. Starp tām ir plūdenas virsbūves līnijas bez asiem lūzumiem, iespējami nemanāmas virsbūves paneļu salaiduma vietas, «peldošs» jumts, īsas virsbūves pārkares un kontrastējošas eksterjera noformējuma detaļas.

Viena no šā konceptauto specifiskajām iezīmēm, kam drīza nonākšana sērijveida ražošanā nespīd, ir īpašās Airbump uzlikas uz bamperiem un durvju paneļiem. Tās ir kā mīksti spilventiņi, sastāv no neskaitāmi daudzām gaisa kapsulām un pasargā virsbūves detaļas no bojājumiem.

Salonā nav tradicionālās viduskonsoles ar ātrumpārslēgu. Tā vietā priekšējā paneļa lejasdaļā ir iebūvēta slēdžu sekcija, kas pilda pārslēdzēja funkcijas. Arī klimata kontroles un citiem vadības slēdžiem ir rasta alternatīva, un tas ir 8 collu skārienjutīgs ekrāns, kas pilda universālas vadības centrāles funkcijas. Tā kā viduskonsoles šim auto nav, ir bijis iespējams priekšā uzstādīt nevis divus atsevišķus sēdekļus, bet gan viengabala «dīvānu»; gluži kā aizmugurē.

Lai arī Cactus tiek pozicionēts kā vienkāršs konceptauto un vienkāršo sērijveida modeļu vēstnesis, piedziņas agregāts tam nebūt nav kāds prasts iekšdedzes dzinējs. Tas ir HybridAir saimes hibrīddzinējs, kurā elektromotora vietā tiek izmantots hidraulisks mehānisms un augstspiediena baloni ar slāpekli. Kad auto palēninās vai bremzē, hidraulika gāzi saspiež, savukārt, kad pienācis laiks paātrināties, sistēma darbojas pretējā virzienā un darbina hidraulisku motoru, kas ir savienots ar transmisiju. Pēc Citroen aplēsēm ar šo sistēmu iespējams iegūt degvielas patēriņu zem 3 litriem uz 100 kilometriem.

HybridAir tehnoloģijas dzinējus sērijveida ražošanā iecerēts laist līdz 2016.gadam, savukārt pēc Cactus Concept parauga tapuši sērijveida modeļi tirgū sāks parādīties jau nākamgad.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO