Ne vienmēr uzņēmumam «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) izdodas ar pašvaldībām vienoties par sadarbību, taču pasažieru infrastruktūras labiekārtošanas pilotprojekts Siguldas stacijā ir viens no retajiem pozitīvajiem piemēriem, šodien, apskatot jauno infrastruktūru Siguldā, atzina uzņēmuma valdes priekšsēdis Uģis Magonis.

Viņš skaidroja, ka šis sadarbības modelis varētu būt piemērs citām pašvaldībām, kā kooperējoties var realizēt infrastruktūras sakārtošanas projektus.

Pašvaldība šajā gadījumā ir sakārtojusi stacijas laukumu, savukārt LDz realizējis pirmo paaugstinātā perona izbūves projektu, kurš Siguldā tika īstenots par uzņēmuma līdzekļiem un izmaksāja 394 000 latu pēc nodokļu nomaksas. Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics skaidroja, ka šāda sadarbība ļauj veikt ekonomiski pamatotu apsaimniekošanu, kā arī tiek nodrošināta dzelzceļa un autoostas sinerģija.

Foto: LETA

Kā atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss, Latvijā kopumā peroni nav labā stāvoklī, taču jau tuvākajā laikā tikšot veikta vairāku peronu rekonstrukcija: Jelgavas virzienā plānots rekonstruēt trīs peronus, bet Jūrmalas virzienā paredzēts rekonstruēt 15 peronus. Šiem projektiem ir piešķirti Eiropas Savienības līdzekļi. Cik konkrēti izmaksās staciju rekonstrukcija, nav zināms, taču plānots jau tuvākajā laikā izsludināt konkursus, kuru laikā tad arī tiks noskaidrotas nepieciešamās izmaksas.

Atšķirībā no Siguldas pārējās stacijās paredzēts papildus ierīkot informācijas sistēmas, kas uz perona norāda laiku un vietu, uz kurieni dosies vilciens. Tāpat LDz īstenotais projekts otru sliežu izbūvei no Skrīveriem līdz Krustpilij ļaus rekonstruēt Skrīveru, Aizkraukles, Kokneses, Pļaviņu un Krustpils dzelzceļa stacijas.

LDz pārstāvji skaidroja, ka paaugstinātais perons būs piemērots arī jaunajiem vilcieniem, kurus gatavojas iepirkt «Pasažieru vilciens» (PV), un tas nozīmē, ka vilciena grīda būs vienā līmenī ar peronu, kas paātrinās pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas laiku.

Kā ziņots, «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) šodien iepazīstināja ar pasažieru infrastruktūras labiekārtošanas pilotprojektu Siguldas stacijā.

Foto: LETA

Kā biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja LDz, pasažieru infrastruktūras labiekārtošana un paaugstināto peronu izbūve Siguldas stacijā ir viens no pirmajiem šāda veida projektiem, ko īstenojis uzņēmums.

LDz jau vairākus gadus meklēja risinājumus, kādā veidā uzlabot pasažieru infrastruktūru - padarīt to ērtāku un pieejamāku ikvienam.

Pasākuma gaitā satiksmes ministrs Anrijs Matīss un LDz prezidents Uģis Magonis Siguldas stacijā atklāja jauno stacijas pulksteni, kā arī novērtēja dzelzceļa infrastruktūras labiekārtošanas pilotprojektu.

LDz projekta ietvaros ir izbūvēti salu un malu peroni ar augstuma atzīmi plus 0,55 metri attiecībā pret sliežu augšējās malas atzīmi. Izveidoti peronu pieslēgumi vietējās pašvaldības esošajai gājēju ceļu infrastruktūrai. Uzstādīti stacijas teritorijas labiekārtošanas elementi – soli, informatīvie stendi un tablo, kā arī atkritumu urnas. Papildus Siguldas stacijā uzstādīts aizsargžogs, jauns perona apgaismojums un apziņošanas sistēma, kas nodrošinās lielāku pasažieru drošību un samazinās negadījumu riskus. Paaugstinot peronu, pasažieriem, iekāpjot vai izkāpjot no vilciena, nebūs nepieciešams veikt 33 centimetru pakāpienu līdz pirmajam vagona pakāpienam.

Siguldas novada pašvaldība savukārt pagājušā gada septembrī atklāja rekonstruēto dzelzceļa staciju un laukumu. Pašvaldības investīcijas šajā teritorijā pārsniedza 1,2 miljonus latu.

Kā ziņots, «Latvijas Dzelzceļš» (LDz) šodien iepazīstināja ar pasažieru infrastruktūras labiekārtošanas pilotprojektu Siguldas stacijā.

Kā biznesa portālam «Nozare.lv» norādīja LDz, pasažieru infrastruktūras labiekārtošana un paaugstināto peronu izbūve Siguldas stacijā ir viens no pirmajiem šāda veida projektiem, ko īstenojis uzņēmums.

LDz jau vairākus gadus meklēja risinājumus, kādā veidā uzlabot pasažieru infrastruktūru - padarīt to ērtāku un pieejamāku ikvienam.

Pasākuma gaitā satiksmes ministrs Anrijs Matīss un LDz prezidents Uģis Magonis Siguldas stacijā atklāja jauno stacijas pulksteni, kā arī novērtēja dzelzceļa infrastruktūras labiekārtošanas pilotprojektu.

Koncerns «Latvijas Dzelzceļš» sastāv no mātesuzņēmuma valsts AS «Latvijas Dzelzceļš» un piecām meitassabiedrībām - AS «LatRailNet», kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA «LDz Cargo», kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA «LDz Infrastruktūra», ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA «LDz Ritošā sastāva serviss», kā arī apsardzes uzņēmuma SIA «LDz Apsardze».

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams