Kad ir gatavas vietējās zemenes, tās jāēd pēc iespējas vairāk gan svaigas, gan pievienotas brokastu biezpienam vai jogurtam, gan svētku desertam. Protams, var arī nodrošināties ziemai – sasaldēt un vārīt ievārījumu. Tomēr svaigas ogas ir visvērtīgākās.

Zemenes satur C vitamīnu, B grupas vitamīnus, dažādas minerālvielas, tai skaitā dzelzi. Tās ir labs antioksidantu avots, tas sevišķi svarīgi šobrīd, kad saule mūsu ādu ne tikai padara skaisti brūnu, bet var tai nodarīt arī pāri. Zemenes satur elaguskābi, kas ir organiskā skābe, tai piemīt spējas organismā pavairot pretaudzēju faktorus, tātad tās var palīdzēt izvairīties no onkoloģiskām slimībām.

Tās arī veicina šķidruma apmaiņu organismā, kavē tūsku veidošanos, neļauj locītavās un uz asinsvadu sieniņām izgulsnēties sāļiem.

Ar zemenēm var rotāt pašceptu torti vai citu desertu. Viegli pagatavot zemeņu mērci – sablendē zemenes ar nedaudz cukura, un gatavs. Šīs ogas piestāvēs arī dažādiem vēsiem kokteiļiem. Bērniem garšos zemenes ar pienu vai saldējuma kokteilis ar zemenēm.

Zemenes ar biezpienu

Vajadzēs: zemenes, pūdercukuru, biezpienu.

Kā pagatavot: zemenes noskalo, notecina, pārkaisa ar pūdercukuru un viegli samaisa ar svaigu biezpienu.

Zemenes šokolādē

Vajadzēs: 60 g sviesta, lielas zemenes, 150 g putukrējuma.

Kā pagatavot: šokolādi un sviestu izkausē karsta ūdens peldē un maisa, līdz masa nedaudz atdzisusi. Zemenes nomazgā, nosusina un, turot aiz kauslapiņām, iemērc masā. Ļauj nedaudz apžūt, tad novieto ledusskapī, lai sacietē. Pasniedz ar putukrējumu.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO