Šonedēļ Rīgā pirmo reizi ar četrām izrādēm viesojas Voroņežas Kamerteātris, kuram izrādes iestudējis režisors Mihails Bičkovs, kurš vairākas izrādes iestudējis arī Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī. Pirmā izrāde jau šodien, 28.martā.

Bičkovs stāstīja, ka viņam patīk Rīga un viņam ir labas atmiņas par Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātri, tādēļ visu laiku bija vēlējies uz šejieni atvest Voroņežas Kamerteātra izrādes, ko beidzot ir izdevies realizēt.

Režisors slavēja Latvijas publiku, sakot, ka šeit skatītāji izprot teātra dziļāko būtību, tādēļ viņš cer, ka

viesizrādes ieradīsies noskatīties ne tikai krievi, bet arī latvieši un citu tautību pārstāvji,

kas dzīvo Latvijā, lai baudītu žanra un stila dažādību, ko piedāvās Voroņežas Kamerteātris.

Bičkovs informēja, ka uz Rīgu atvesti gan teātra jaunākie iestudējumi, gan arī izrādes, kas vislabāk parādīs Voroņežas Kamerteātra darbošanās stilu. Ikdienā teātris izrādes saviem skatītājiem spēlē zālē, kur nav vairāk par 100 vietām un arī aktieriem aizkulisēs ir samēra maz vietas, tādēļ aktieriem būs jāpielāgojas Rīgas zālei, kas ir lielāka.

Izrādes sākas jau šodien

Viesizrādes Rīgā sāksies jau rīt, 28.martā, kad skatītājiem tiks piedāvāta Andreja Platonova komēdija «Muļķi perifērijā». Šis 2012.gada iestudējums tika izvirzīts Nacionālajai teātra balvai «Zelta maska» nominācijā «Labākā mazas formas izrāde» un «Labākais režijas darbs».

Andreja Platonova komēdija «Muļķi perifērijā» / Foto: publicitātes

Šajā mazpazīstamajā Platonova lugā viss ir paradoksāli - varoņi ir neveikli, sižets ir anekdotisks, un komisms pēkšņi vairs neliekas tik komisks. Pilsonis Bašmakovs, kurš vienmēr ir respektējis un ievērojis likumu, pārliecina mātes un zīdaiņu aizsardzības organizāciju, lai tā izsniedz atļauju veikt abortu viņa sievai Marijai Ivanovnai. Viņš uzskata, ka sevi kā tēvu ir jau realizējis savās pirmajās laulībās, un Marija pati sapņo aizbēgt prom uz mežu, lai kļūtu par barvedi, bet komiteja izlemj, ka Marijai bērns ir jādzemdē, lai vairotu iedzīvotāju populāciju. Vienu absurdu nomaina otrs, un visu šo ārprātu papildina fakts, ka visi komitejas locekļi varētu būt iespējamie bērna tēvi.

Savukārt 29.martā tiks demonstrēta pēc Anatolija Marienhofa romāna motīviem veidota izrāde «Ciniķi». Šīs izrādes režisors rosina diskusiju par Krievijas inteliģences līdzāspastāvēšanu ar mūsdienu valsts varas pārstāvjiem, līdzīgi kā romāna risinātā tēma par Marienhofa laika varas kungiem un līdzcilvēkiem, - un galu galā kļūst skaidrs, ka, iespējams, cinisms ir vienīgais instruments pašaizsardzībai šādos apstākļos. «Ciniķi» ir izrāde, kas aizrauj, sāpina un padara neiespējamu dvēseliski apcerēt, kas notiek uz skatuves, tā, it kā skatītājiem ar to nebūtu nekāda sakara.

Anatolija Marienhofa romāna versijas «Ciniķi» / Foto: publicitātes

Viesizrāžu turpinājumā 30.martā Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī būs skatāma Aleksandra Ostrovska komēdija «Ienesīgā vieta», kas, iespējams, ir režisora Bičkova pats aktuālākais sniegums. Šis mūžīgais krievu stāsts vēstī par lugas galvenā varoņa Žadova morālo izvēli - tīra sirdsapziņa vai karjera. Izrādē aktieriem izdevies radīt spilgtus tēlus, un izrāde kopumā atstāj spēcīgu iespaidu par pārliecinošu māksliniecisko sniegumu.

Aleksandra Ostrovska komēdija «Ienesīgā vieta» / Foto: publicitātes

Viesizrādes Rīgā noslēgsies 31.martā ar dramaturga Rolanda Šimmelpfenninga drāmu «Pirms un pēc». Šajā drāmā ar ekscentriskiem elementiem ir vairāki desmiti unikālu tēlu, kuriem nav vārdu. Viņu katra iekšējā pasaule ir nedaudz kā milzīga gulta, kas aizņem gandrīz visu skatuvi.

Ar periodisku skatuves ainu maiņu izrāde atgādina filmas kadrus - aktieri izrunā monologus, tad izsaka kādu repliku trešajai personai, un šī spēle atkārtojas divreiz it kā šī verbālā šaudīšanās vienam uz otru notiktu no dažādiem skatupunktiem. «Pirms un pēc» ir stāsts par to, kas notiek ar cilvēku viņa dzīves laikā, kas mainās viņu attiecībās. Tā ir izrāde par cilvēka iekšējo vientulību un slāpēm pēc sapratnes ar filozofisku ietekmi uz skatītāju.

Bičkovs pauda cerību, ka uz Rīgu atvestās izrādes skatītājiem būs interesantas un sasitošas

Pēc viņa teiktā, biļetes uz Voroņežas Kamerteātra viesizrādēm Rīgā tiek pirktas ļoti labi. Voroņežas Kamerteātra repertuārā ietilpst gan Krievijas klasiskā un mūsdienu dramaturģija, gan ārzemju klasiķu darbi.

Voroņežas Kamerteātris ir labi pazīstams Krievijas teātra aprindās. Teātris saņēmis Krievijas Federācijas prezidenta grantu, ir daudzu Krievijas un ārzemju teātra festivālu laureāts un dalībnieks. Pēc «Forbes» žurnāla Krievijas versijas

Voroņežas Kamerteātris iekļaujas desmit Krievijas interesantāko provinces teātru topā,

kurus noteikti jāapmeklē.

Savukārt izrāžu režisors Bičkovs ir starptautiskā Platonova festivāla veidotājs un direktors. 1995.gadā viņš saņēma Staņislavska prēmiju, 2003.gadā kļuva par festivāla «Jaunā drāma» nominācijas «Labākais režijas darbs» laureātu, kā arī astoņas reizes režisors kļuvis par festivāla «Zelta maska» prēmijas nominantu nominācijā «Labākais režijas darbs».

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams