1999. gadā BMW izlaida savu pirmo SUV automobili - X5. Tas izrādījās tik populārs, ka četrus gadus vēlāk bavārieši bija nobrieduši apmierināt arī mazāka izmēra SUV auto kārotāju intereses un vajadzības, un prezentēja modeļu hierarhijā pakāpienu zemāk stāvošo X3.

Pirmās paaudzes X3 ar vieglām izmaiņām ārējā dizainā un aprīkojumā tika ražots no 2004.gada, līdz 2010. gadā Bayerishe Motoren Werke sagatavoja, prezentēja un laida tirgū kompaktā SUV otro paaudzi.

Jaunais X3 līdzinās pirmatnējam X5

Atklāti sakot, tā arī nav sanācis līdz šim pamēģināt, kāds tad ir oriģinālais X3 vai tā feislifta versijas, tādēļ salīdzinājuma ar veco nebūs un nebūs arī komentāru par to, cik plašāks ir salons un cik mīkstāki sēdekļi, tomēr, ja skaitļi nemelo, jaunais X3 ir tikpat liels kā pirmās paaudzes X5, tātad izmēru ziņā pārspēj priekšgājēju un, domājams, arī citādā ziņā ir pārāks par to; katrā ziņā pēc pirmās iepazīšanās radās pārliecība, ka auto būs labs rīks vietējiem apstākļiem, kur augstāks klīrenss un pilnpiedziņa noder krietni vien biežāk nekā, piemēram, centrālajā Eiropā uz tās reti sniegotajiem autobāņiem. Šis gads, kā visi labi zinām, gan bija izņēmums, kad pat Lielbritānijā cilvēki sāka domāt par ziemas apstākļiem piemērotām riepām un BMW bija viens no tiem autoražotājiem, kas radīja speciālas filmiņas ar divu identisku X3 salīdzinošajiem testiem. Tajos uzskatāmi tika parādīts, ka pat visu riteņu piedziņa nepalīdzēs uzbraukt mazliet ieslīpā, sniegotā uzkalniņā, ja automobilim būs vasaras riepas.

FOTO: Ingars, TVNET

Jaunais X3 savā ziņā pārspēj arī otrās paaudzes X5, kuru, ja neskaita pērn veikto feisliftu, ražo jau trīs ar pusi gadus un turpinās ražot vēl tikai līdz 2013. gadam. Jaunajā X3 ir daudz kas pārņemts no X5 aprīkojuma, piemēram, ja agrāk nebija iespējams pasūtīt X3 ar keyless entry sistēmu un elektriski paceļamo bagāžnieka vāku, tad tagad ir. Tai pašā laikā ir lietas, ko X3 pagaidām vēl nepiedāvā un kuras rezervētas augstākas klases BMW automobiļiem, proti, tiem, kuru nosaukumā parādās skaitļi 5 un vairāk. Te runa ir, piemēram, par stūres regulēšanas mehānismu - 3.sērijas modeļiem un arī X3 stūre jāregulē manuāli, kamēr 5. un 7.sērijas automobiļiem, kā arī X5 iespējama elektriska augstuma un dziļuma regulēšana.

Tāpat kā citi BMW markas automobiļi, arī jaunais X3 neizceļas ar pārmērīgu ekstravaganci un pārlieku drosmīgām līnijām. Vācieši turas pie pārbaudītām vērtībām un paaudžu maiņas gaitā dizainu ir mainījuši nelielā, toties labi saskatāmā apjomā, un rezultātā ir iegūts auto, kas izskatās labāk nekā priekšgājējs, ir ieguvis dinamiskākas virsbūves proporcijas un vairāk līdzinās lielajam brālim X5.

Kaut arī ar paaugstinātu klīrensu, auto vislabāk jūtas uz šosejas

X3 ārienē ir saskatāmas arī apvidnieka pazīmes, kaut arī auto nemaz nav īsts džips un Dakārā brauc tikai pēc pamatīgas pārbūves un ar pilnīgi citām “iekšām”. Pilnpiedziņa gan tam ir, turklāt pastāvīgā, automātiskā. Normālos apstākļos vilkmes sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi ir 40:60, taču, tiklīdz situācija uz ceļa mainās un vienas vai otras ass riteņi zaudē saķeri, vilkme automātiski tiek novadīta tiem riteņiem, kas auto spētu pavilkt; nepieciešamības gadījumā līdz pat 100 procentiem dzinēja vilkmes tādējādi var tikt novadīti vienai asij.

FOTO: Ingars, TVNET

Lai arī X3 piederība klasei it kā liecina par automobiļa spējām apvidū, iedvesma pārbaudīt pilnpiedziņas sistēmas, 3 litru turbo motora un sportiskās astoņu pakāpju automātiskās pārnesumkārbas spējas smilšu poligonā tā arī neradās, jo kulšanās pa meža stigām un lauku ceļiem ar bedrēm, kurās salijušais ūdens smeļas pāri motora pārsegam, jau arī nemaz nav bavārieša uzdevums. X3 tomēr vislabāk jūtas uz stingra ceļa virsmas, arī grants ceļa, kur auto uzvedas tā kā dinamisks vieglais auto, nevis auto ar paaugstinātu klīrensu un apvidnieka virsbūvi. Tas ir viens no X3 un arī citu BMW SAV automobiļu trumpjiem - sēdi lielā mašīnā, turklāt augstāk nekā citi, bet stabilitātes sajūta nepamet ne uz brīdi.

Kā jau minēts, testētais auto bija apgādāts ar 3 litru 306 zirgspēku turbomotoru un astoņu pakāpju automātiskās kārbas sportisko versiju, kas ir trešā opcija piedāvājumā aiz sešu pakāpju manuālās un parastā astoņu pakāpju automāta. Ātrumkārba strādā gludi, ātri un praktiski nemanāmi, taču tās patiesais šarms apvienojumā ar turbo dzinēja veiktspēju parādās tikai Sport režīmā - nospied pedāli grīdā un katru pārslēgšanos ar lāpstiņām aiz stūres pavada labi jūtams un arī dzirdams grūdiens. Žēl tikai, ka šis mirklis ir tik īss, jo Latvijā neatļautos 100 km/h X3 xDrive35i sasniedz 5,7 sekundēs, bet 90 km/h attiecīgi vēl ātrāk. Interesanti, ka dinamiskais auto iztiek ar diezgan pieņemamu daudzumu benzīna - vidējais patēriņš ne visai garā izmēģinājuma braucienā noturējās tikai nedaudz virs 10 litriem.

FOTO: Ingars, TVNET

Salons elegants, ērts un patīkams

Braukšanas prieks, ko sagādā X3, apslāpē vēlmi sēdēt kāda stāvlaukuma nostūrī un mēģināt saprast, kādas tad funkcijas piedāvā iDrive sistēma. Redzēta un patramdīta citos zili baltā zīmola automobiļos, tā aizvien ir funkcijām un iespējām bagāta un kādam mazāk tehniski rūdītam cilvēkam varētu likties pārlieku sarežģīta, tomēr, taisnību sakot, pie vadības rīka pogām un centrālās ripas pierast var visai ātri, tāpat kā pie elektriskā ātrumpārslēga, kurš sākumā šķiet mazliet par komplicētu vajadzīgās pozīcijas ieslēgšanai.

Runājot par salonu, vēlreiz jāatzīmē labi nostrādātais, pārdomātais dizains, kurā BMW klasika mijas ar jaunākajām tehnoloģijām, bet visu papildina baudāmas kvalitātes materiāli un montāžas kvalitātes līmenis, kas premium automobiļus atšķir no tautas klases auto. Lai gan, pēdējā laikā dažs labs tā dēvētās tautas klases auto ražotājs jau pamanās izlaist mašīnas ar nebūt ne sliktāku salona apdari.

Komforts X3 salonā ir augstā līmenī un sēdēt ir ārkārtīgi ērti, īpaši ja uzstāda sportiskos sēdekļus, ko var elektriski regulēt visos virzienos. Ja atrasta ērtākā pozīcija, nekas netraucē bez fiziska noguruma veikt ļoti tālus ceļa gabalus. Arī aizmugurē vietas ir pietiekami un pat vairāk, turklāt arī aizmugurējais sēdeklis ir apsildāms. Pavisam īsi un kodolīgi sakot - salons ir tāds, kurā ir patīkami atrasties un tas palīdz justies labi, pat tad, ja laukā valda īpaši draņķīgi un neomulīgi laika apstākļi.

Opcijas un cenas

Bez 3 litru turbo mašīnas patlaban var iegādāties arī BMW xDrive20d ar 2 litru dīzeļdzinēju, kurš attīsta 184 zirgspēkus, un pasūtīšanai ir pieejams xDrive28i ar 3 litru sešu cilindru atmosfērisko benzīna motoru un 258 zirgspēkiem. Pavasarī X3 pircēji varēs izvēlēties arī 3 litru dīzeļdzinēju modelim xDrive30d (258 ZS) un M sporta paketi, bet līdz gada beigām izvēles iespējas tiks vēl vairāk paplašinātas un 2012. gadu X3 sagaidīs jau ar septiņiem, varbūt pat astoņiem dažādiem dzinējiem. Transmisiju jomā gan lielas izmaiņas nav gaidāmas - sešu pakāpju mehāniskā un divi astoņu pakāpju automāti - parastais un “sporta modelis”, kāds ir arī izmēģinātajam auto.

Ja jau runa ir par jaunu auto, tad aktuāls jautājums noteikti ir cena. BMW gadījumā tā tradicionāli nav zema, un X3 nav izņēmums. xDrive35i maksā, sākot ar 52 tūkstošiem eiro, un par šo naudu var dabūt, piemēram, vairākas EfficientDynamics sistēmas, ieskaitot bremžu enerģijas reģenerācijas sistēmu un automātisko dzinēja izslēgšanas/ieslēgšanas iekārtu, astoņu pakāpju automātu, drošības gaisa spilvenus priekšā un pie griestiem visa salona garumā, elektromehānisku stāvbremzi ar Auto Hold funkciju, no braukšanas ātruma atkarīgu stūres pastiprinātāju, pastāvīgo pilnpiedziņu, lietus sensorus un automātiskās gaismas, run-flat riepas uz 18 collu diskiem un virkni dažādu citu noderīgu sīkumu kā, piemēram, make-up spogulīšus vadītāja un pasažiera saulessargos, kas arī iekļauti standarta aprīkojuma sarakstā.

Par papildu samaksu var iegūt vēl virkni dažādu ekstru, piemēram, projicējošo ekrānu uz priekšējā stikla par vairāk nekā tūkstoti, tikpat dārgu dinamisko amortizatoru kontroli (Normal, Sport un Sport+ režīmi); parkošanās sensori par 800 eiro, atpakaļskata kamera par 400 eiro, profesionāla navigācijas sistēma par divarpus tūkstošiem un citi elementi cenu var uzskrūvēt krietni augstāk - izmēģinātā auto gadījumā līdz 72 tūkstošiem eiro.

BMW X3 xDrive35i tehniskie dati

Dzinējs2979 cm3, I6, turbo
Jauda306 ZS @ 5800 rpm
Grieze400 Nm @ 1200 – 5000 rpm
0-100 km/h5,7 sekundes
Vmax245 km/h
Patēriņš (vidējais)8,8 l/100 km
Pašmasa/pilna masa1880/2365 kg
Bagāžnieks550-1600 l
Garums/platums/augstums (mm)4648/1881/1661
Riteņu bāze2810
Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO