No 13.decembra restorānā «Fabrikas restorāns» skatāma Dailes teātra aktrises un mākslinieces Elīnas Dzelmes personālizstāde «fALLin12».

Šī ir aktrises, režisora Džilindžera sievas un bērna mātes Elīnas Dzelmes trešā personālizstāde - pirmā izstāde "FEST ANTIFRIGIA" notika 2011.gada pavasarī "Rīgas mākslas telpas" Izglītības zālē, bet pērnruden bija personālizstāde "Vīns".

Elīna savu izstādi atklāja maģiskajā datumā 12.12.12. Lai arī izstādē ir izstādītas tikai astoņas gleznas, pavisam tapušas 12. Turklāt vienai no tā ir dots nosaukums divpadsmit.

«Ar skaitli 12 ir tā apokaliptiskā sajūta. 21. datums un 2012. gads,» skaidro aktrise.

Vairāk viegluma un spilgtas krāsas

Elīna Dzelme, raksturojot savas jaunākās gleznas, stāsta, ka tajās ir vairāk viegluma. «Pirmā izstāde bija svētki pret neauglību – ar vīrieša nogalināšanu, kaut kāds ārprātīgais protests, kurš nedaudz aizķēries no pusaudžu gadiem. Tā izstāde bija uz skarbas nots, bet tagad ir iestājies tāds iekšējais miers un vēlme padarīt pasauli krāsaināku. Gribas priecāties un jautroties par kaut kādām tēmām, tajā pašā laikā atstājot vietu pārdomām,» sarunā ar TVNET atklāj Elīna.

Foto: Santa Sergejeva/TVNET

Izstādē "fALLin12" apskatāmie darbi tapuši šā gada rudenī. Elīna Dzelme atzīst, ka "tajos dominē spilgtas krāsas un spilgtas emocijas, un visa centrā, kā allaž, ir sieviete". Šis rudens aktrisei un māksliniecei bijis īpaši radošs, jo viņas lomu klāstam pievienojas vairākas jaunas, kas tiek atveidotas jaunajā Dailes teātra izrādē "Eņģeļi Amerikā".

Kailas dāmas augstpapēžu kurpēs

Turklāt, gleznojot savus mākslas darbus, aktrise nebaidās paironizēt. «Arī gleznu nosaukumi ir brīvi un asprātīgi,» viņa piebilst.
Aktrises personālizstādes «fALLin12» astoņās gleznās lielākoties dominē dāmas augstpapēžu kurpēs. Taujājot Elīnai, kāpēc viņas gleznotās varones ir augstpapēžu kurpēs, viņa skaidro: «Ja

sievietes ir kailas, tad kurpes padara sievieti sievišķīgāku,

tās ir kā aksesuārs, ar ko rotāties. Man šķiet, ka augstpapēžu kurpes ir izteiksmīgas, ekspresionistiskas, ar tām ir labi spēlēties kā ar aksesuāru un formu.»

Foto: Santa Sergejeva/TVNET

Senāk TVNET intervijā Elīna kailuma izpratni skaidroja: "Kailums ir cilvēks, kurš atsedzas. Kurš ir bez maskām, drēbēm, pliks un pasaules skarts, neaizsargāts. Manos darbos pat reizēm bez sejas, ir tikai tas, kas ar viņu notiek. Tikai tas, kas sāp vai kas priecē. Mani varoņi ir drosmīgi, tie ir bez drēbēm - par tām viņi gluži vienkārši neaizdomājas..."

Mākslas pazinēja Sarmīte Sīle Elīnu raksturo: "Viņa strādā ātri. Darbam jābūt gatavam dienas laikā. Otrā dienā labotais darbu tikai sabojā. Teātrī ir pakļaušanās, disciplīna. Audekls dod brīvību..."

Foto: Santa Sergejeva/TVNET

Elīna Dzelme dzimusi 1986.gadā Rīgā, 2002.gadā beigusi Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskolu, 2005.gadā - Rīgas Kultūru vidusskolu. Latvijas Kultūras akadēmijas teātra fakultātes Dailes teātra 9.studiju pie kursa vadītājiem Mihaila Gruzdova un Indras Rogas absolvējusi 2009.gadā, sākusi strādāt Dailes teātrī kā ārštata aktrise, bet no 2010.gada ir Dailes teātra štata aktrise. Lomas: Mega (K. Ludviga "Primadonnas", 2011), Silvija (R. Kūnija, Dž.Čepmena "Ar vīru nav viegli", 2011), Ada (N.Ikstenas "Amour fou", 2010), Aleksandra (Dž.Apdaika "Īstvikas raganas", 2010), Fifi, bārdāma (V.Grēviņa "Gaisa grābekļi", 2010), Džīna (D.Maslovska "Divi nabadzīgi rumāņi", 2009), Džeina (R.Kūnija "Ja mana sieva uzzinās...", 2009), Punktiņa (Ē.Kestnera "Punktiņa un Antons", 2009). Dailes teātra izrādei «Divi nabadzīgi rumāņi" veidojusi sienas gleznojumu.

Elīnas Dzelmes personālizstādi "fALLin12" restorānā "Fabrikas restorāns" varēs apskatīt līdz februāra beigām.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams