Džonatana Deivisa slavenais mikrofona statīvs

FOTO: Publicitātes foto

Vakar, 31.augustā, jaunākā albuma «The Path of Totality» turnejas laikā, hallē «Arēna Rīga» uzstājās leģendārā ASV grupa «Korn». Kā novēroja TVNET, lai arī koncerts nebija plaši apmeklēts, fani un grupa bija saliedēti kā nekad. Atdeve no abiem bija mērāma uz visiem simts procentiem.

Pārsteigums! Cienītais TVNET mūzikas redaktors Jānis Žilde īpašā izņēmuma kārtā atļāva par šo koncertu uzrakstīt man. Parasti esmu sastopams kino rakstu autoru sadaļā vai TVNET fotokameras aizmugurē, bet šoreiz mūzikas koncerta apskats ir atstāts manā ziņā. Paldies – man ir, ko teikt! Mana jaunība tika pavadīta grupu «Metallica» un «Korn» ierakstu pavadījumā, tāpēc arī atzīstos – mans raksts būs izteikti subjektīvs, tomēr domāju, ka visi, kas apmeklēja šo koncertu, mani sapratīs.

Mārtiņš Otto un «Mankijs» pirms koncerta

FOTO: Mārtiņš Otto

Līdz ar to, super subjektīvi, atļaušos palielīties, ka man sanāca satikt grupas dalībniekus un pārmīt ar viņiem pāris vārdus.

Džonatans Deiviss bija stipri kautrīgs, un, kā pats izteicās, taupīja balsi koncertam.
10

Savukārt Mankijs nekautrējās kopīgi nobildēties un pastāstīt: lai arī Latvija viņam izskatās ļoti skaista, diemžēl jau pēc koncerta jādodas uz lidostu. Priekšā gaida Indija. Viņš bija pamatīgi pārsteigts, uzzinot, ka Latvijā grūti atrast autobusa vai vilciena pieturu bez grafiti uzraksta «Korn».

Džonatans Deiviss koncertā «The Path of Totality»

FOTO: Mārtiņš Otto/TVNET

«The Path of Totality» ir desmitais grupas «Korn» albums, un šā albuma popularizēšanas ietvaros norisinājās arī šis koncerts. Koncertam bija salīdzinoši maz apmeklētāju, galvenokārt tāpēc, ka jaunajā albumā «Korn» izmanto dubstep elementus un senākie grupas fani uzskata, ka tie vairs nav «vecie, labie «Korn»». Tomēr šis gadījums varētu būt līdzīgs kā grupai «Metallica», kad 1991. gadā viņi izdeva albumu «The Black Album». Liela daļa «veco» fanu no viņiem novērsās, tomēr jauno fanu skaits teju vai simtkāršojās un albums pasaulē tika pārdots vairāk nekā 30 miljonos kopiju. Izdzīvo tas, kas mainās, un «Korn» tam ir lielisks piemērs. Kā izteicās mans labs draugs un neglābjams melomāns - Toms Lūsis:

«Ja mūzikā nebūtu evolūcijas, mēs nepazītu nu-metal. Jaunais «Korn» albums ir likumsakarīga un lieliska skaņas evolūcija. Spēks! «Korn» rada mūziku, kas ne tikai izveidoja mūsu muzikālo gaumi pirms 15 gadiem, bet palīdz to pilnveidot joprojām.»
10

Piekrītu viņam par visiem simts procentiem.

Man ir savā ziņā unikāla atmiņa. Ne tajā labākajā ziņā. Proti, es atceros vārdus teju visām «Korn» dziesmām, bet ar dziesmu nosaukumiem man ir gaužām grūti. Tāpēc, ja nokļūdos, nedusmojies, bet palabo šā raksta komentāros.

Tātad, gaismām dziestot, «Korn» iznāca un īsas ievadošās mūzikas pavadījumā iesāka koncertu ar sava debijas albuma hitu «Devine». Skatītāju ovācijām apvīti, tie turpināja ar tā paša albuma dziesmu «Predictable». Turpinot ar vēl pāris dziesmām no «vecajiem, labajiem», beidzot «Korn» pieķērās pie jaunā albuma «The Path of Totality». Dubspep, apvienojot ar dzīvajām ģitāru un bungu skaņām, atskanēja «Korn» un «Skrillex» kopīgi radītie «Narcissistic Cannibal» un «Get Up». Atskaņojuši vēl pāris skaņdarbu no jaunās plates, «Korn» atgriezās pie vecajām dziesmām.

Skatītāju ovācijas nebija apklusināmas pie neaizmirstamajiem singliem no albuma «Follow the Leader» – «Freak on the Leash» un ceturtā studijas albuma singla «Falling Away from Me». Ar tādām pašām ovācijām tika uzņemts strīdīgi vērtētā albuma «Untouchables» singls «Here to Stay». Pamata koncertprogrammu «Korn» beidza ar leģendārās grupas «Pink Floyd» pazīstamākā skaņdarba «Another Brick in the Wall» kaverversiju, tādā veidā uzceļot sava veida pieminekli rokmūzikas leģendām. Neliekot faniem ilgi gaidīt, burtiski pēc pāris minūtēm «Korn» atgriezās ar kārtējo hitu no sava debijas albuma «Shoots and Ladders», kas nobeigumā tika savienota ar grupas «Metallica» dziesmas «One» kaverversiju.

Koncerta turpinājumā izskanēja «Korn» trešā studijas albuma «Follow the Leader» singls «Got the Life», pēc kura koncerts tika noslēgts ar populārāko «Korn» dziesmu «Blind», ko var uzskatīt par sava veida nu-metal himnu.

Nepaskaidrotu iemeslu dēļ koncertā nepiedalījās grupas oriģinālais basists Fīldijs un nebija ieraugāms arī slavenais Džonatana Deivisa mikrofona statīvs, kura autors ir pats Hanss Rūdolfs Džidžers – sirreālists, kurš iedvesmojies no Ernsta Fuksa un Salvadora Dalī.

Šis cilvēks ir radījis filmas «Svešā» tēlu, par kuru 1980. gadā saņēmis Oskara apbalvojumu par labākajiem vizuālajiem efektiem.
10

Tomēr tik un tā šis koncerts paliks neaizmirstams.

Džonatana Deivisa slavenais mikrofona statīvs

FOTO: Publicitātes foto

Šis koncerts bija pierādījums lielo grupu profesionalitātei. Lai arī no oriģinālā sastāva koncertā uzstājās tikai divi mākslinieki – Džonatans Deiviss un Mankijs – mākslinieku atdeve pārspēja to, ko no koncerta varējām sagaidīt. Skaņa bija tuva ideālai, programma – sabalansēta visiem. Neticami, bet no visiem trim grupas koncertiem, ko esmu apmeklējis, šajā Džonatans Deiviss nodziedāja vislabāk.

Uz brīdi nodomāju, ka, iespējams, tā ir fonogramma. Tad atcerējos, ka tas ir Džonatans Deiviss, nevis Filips Kirkorovs.
10

Vērtējums: 9/10

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO