2008. gadā Jaguar iezīmēja jaunas ēras sākumu ar modeli XF, kurš, ražotāja vārdiem runājot, bija pirmais zīmola jaunās paaudzes modelis, kas apvieno Jaguar estētiku un sportisko dabu ar luksusklases limuzīna eleganci, izsmalcinātību un salona plašumu.

Kopš oriģinālā XF prezentācijas pagāja trīs gadi, un pērn Jaguar atklāja modeļa atsvaidzināto versiju. Tai veikta trūkumu novēršana, labo īpašību uzlabošana, dzinēju klāsta paplašināšana un ārējā dizaina modernizēšana, un no šā gada sākuma auto ir pieejams arī Latvijā.

Ārējā dizainā izmaiņas ir meklējamas vien detaļās, jo automobiļa vispārējā forma, proporcijas un siluets nav mainīti. Pirmkārt jaunajam XF ir citādāki priekšējie lukturi. To bloki ir šaurāki, gluži kā piemiegtas acis, bet iekšējo grafiku papildina LED dienas gaitas lampiņu virtene, kas novilkta gar apakšējo malu un apzināti apliekta ārējam stūrim, lai atgādinātu sagāztu J burtu. Otrkārt jaunajam XF ir arī jauni, tuvāk bagāžnieka centram pastiepti aizmugurējie lukturi. Tajos jauna grafika iezīmēta ar LED lampiņām, kam pēc feislifta uzticētas visas lukturu funkcijas. Un treškārt nedaudz mainīta ir arī bamperu, priekšējo spārnu un motora pārsega forma, taču šīs izmaiņas ir pietiekami nelielas, lai būtu saskatāmas tikai tad, kad vecais un jaunais XF nolikti viens otram līdzās.

FOTO: Ingars, TVNET

Feislifts nebūtu feislifts, ja pēc tā auto izskatītos citādāk tikai no ārpuses. Arī 2012. gada XF salonā ir veikti uzlabojumi, tiesa gan, tie nav īpaši lieli. Jaunajā XF ir saglabāts lietišķais interjers, kurš nez kāpēc liek iztēloties kādu no tiem īpaši modernajiem birojiem ar taisnām, simetriskām ādas, metāla un stikla mēbelēm, kas ieturētas pelēkos un melnos toņos. XF salons ir tieši tāds - ar īstu ādu, īstu alumīniju, taisnām līnijām un simetriskiem rīkiem centrālajā panelī. Ar to tiek iegūta nosvērta, nopietna noskaņa un īstam premium segmenta braucamajam piederīga aura. Un tā arī pašam liek uzvesties mazliet nosvērtāk un nopietnāk nekā citkārt ikdienā.

Tāpat kā iepriekš oriģināls, arī modernizētais XF burtiski atdzīvojas pēc Start Engine pogas nospiešanas - bezkrāsainajā, eleganta angļu džentlmeņa pulksteni imitējošā instrumentu panelī parādās krāsas, ventilācijas deflektori pagriežas un iepūš salonā svaigu gaisu, no viduskonsoles izbīdās ātrumpārslēga ripa (tās oficiālais, pilnais nosaukums ir JaguarDrive Selector) un vienlaicīgi kaut kur dziļumā iedūcas motors.

Visos virzienos regulējamais un pielāgojamais vadītāja sēdeklis un zona ap to ir ērta un kā radīta tālu ceļu veikšanai; katrā ziņā pēc apmēram 200 vienā piegājienā nobrauktiem izmēģinājuma kilometriem nebija sajūtas, ka nevarētu nobraukt vēl tikpat un pat vairāk. Arī līdzbraucēji nav apdalīti, jo priekšējam pasažierim ir tieši tāds pats sēdeklis kā vadītājam, savukārt XF aizmugurē ir iebūvēts mīksts dīvāns ar ērta slīpuma atzveltni un pietiekamu plašumu kā virs galvas, tā arī līdz priekšējo sēdekļu atzveltnēm. Tālāk uz aizmuguri ir prāva izmēra bagāžnieks, kura tilpums ir 540 litri (ja rezerves riteņa vietā ir bojātās riepas remonta komplekts) - tikai par 10 litriem mazāk nekā visu laiku praktiskākajam Jaguar, ko ražotājs prezentēja šā gada Ženēvas automobiļu izstādē, - XF Sportbrake. Taisnības labad gan jāsaka, ka litrāžai šajā gadījumā ir diezgan maza nozīme, jo sedana bagāžnieks ir ļoti dziļš, bet vāka atvere salīdzinoši šaura un tālāk aizslīdējušo mantu izcelšanā nāksies papūlēties.

FOTO: Ingars, TVNET

Bez elegantā interjera dizaina un lielajām ērtībām modernizētā XF salonā ir arī daži neveiksmīgi risinājumi. Piemēram, apaļās, uz stūres iebūvētās gumijas ripiņas, kas paredzētas skaļuma regulēšanai un radiostaciju vai ārējā datu nesējā/CD ierakstīto skaņdarbu pārslēgšanai. Ir patīkami, ka atšķirībā no citiem auto kruīza kontroli Jaguārā var ieslēgt ar vienu pieskārienu attiecīgajai ripiņai, taču kopumā manipulācijas veikt nav īpaši ērti. Tai pašā laikā ripiņas ir tīrais nieks uz multimediju sistēmas un skārienjutīgā ekrāna lietošanas ērtuma fona. Var redzēt, ka arī šeit saskarni ir mēģināts izveidot lietišķu, ne pārāk krāšņu dizainu, taču tas ievērojami apgrūtina lietošanu. Tā vietā, lai intuitīvi bakstītu ekrānu un ātri tiktu pie vēlamajiem iestatījumiem, nākas ilgi lasīt un pētīt, kas un kurā ekrāna daļā būtu jānospiež, lai silto gaisu pūš ne tik daudz acīs, bet gan uz kājām, vai arī lai no Radio pārslēgtos uz USB režīmu un klausītos savus iecienītos skaņdarbus, nevis dīdžeju pļāpāšanu.

Vēl netīkamāka par saskarnes sarežģīto uzbūvi, ar ko pēc rūpīgākas iepazīšanās, visticamāk, var arī aprast, ir centrālās vadības sistēmas lēnā darbība. Ir kaitinoši, ka tā liek uz sevi mazliet pagaidīt, sākot jau no temperatūras regulēšanas un beidzot ar navigēšanu dziļāk borta datora arhīvos, kur glabājas informācija par brauciena ilgumu, vidējo ātrumu, patēriņu un tamlīdzīgi. Viss strādā, bet lēni, pat lēnāk nekā mans budžeta klases viedtālrunis.

Cita lieta turpretim ir automobiļa gaita un dinamika. Jaguar XF motoru paletē šobrīd ir viens 2,2 litru un divi 3 litru dīzeļi, kas nodrošina attiecīgi 190, 240 un 275 ZS, kā arī 5 litru benzīnnieks atmosfēriskajā versijā un R izpildījumā ar mehānisko kompresoru, kas attīsta 385 un 510 ZS. Grūti iztēloties, kāds ir XF ar kādu no 5 litru benzīnniekiem (to veiktspēja droši vien ir kā zibens spēriens no skaidrām debesīm), bet pat izmēģinātais vājākais modelis dod pārliecību, ka tā jauda ir tieši tik liela, cik nepieciešams. Vilkme automobilim vienmēr ir pietiekama, un neatkarīgi no situācijas XF 2.2D ir gatavs strauji rauties uz priekšu. Īpaši to var just, kad jāveic apdzīšana. Varbūt pārnesumkārbas elektronika mazliet ar aizturi reaģē uz akseleratora raidīto signālu pārslēgties zemāk, lai dabūtu apgriezienus un sāktu apdzīšanu, taču, līdzko tas notiek, tā 2,2 litru dīzelis «atveras» un lēnāk braucošie dažu sekunžu laikā ir aiz muguras. Faktiski, lai paātrinātos no 80 - 90 kilometriem stundā līdz 120 - 130 km/h, ir nepieciešamas vien dažas sekundes, un tas ir ļoti patīkami, īpaši tad, ja priekšā savā ritmā brauc pāris fūres un vēl kāds autobuss.

FOTO: Ingars, TVNET

Labu iespaidu pēc izmēģinājuma brauciena atstāj arī Jaguar XF piekares regulējums, jo auto vienlaikus ir gan komfortabls, gan arī viegli kontrolējams un ļoti labi tiek galā ar ceļa ielāpiem. Apvienojumā ar standartā uzstādīto astoņu pakāpju ZF automātisko pārnesumkārbu XF ļauj pēc vajadzības braukt gan azartiski, gan arī plūdeni un komfortabli. Lielu ieguldījumu relaksētajā režīmā sniedz teicamā skaņas izolācija, kas salonā ļauj ieplūst tikai nelielai daļai ārējo trokšņu un pavisam klusai dzinēja dūkoņai. Un vēl tā apvienojumā ar Jaguar vēsturē pirmo dzinēja start/stop sistēmu arī palīdz degvielas patēriņu noturēt šādas klases automobilim neraksturīgi zemā līmenī.

Oficiāli 2.2D modelis pilsētā tērē 6,6 litrus, ārpus pilsētas 4,8 un kombinētā režīmā 5,4 litrus, bet divi briti pērnā gada nogalē pierādīja, ka šķērsot Savienotās Valstis (4641 kilometrs) var arī ar 4,5 litru vidējo patēriņu. Tā kā uzstādījums nebija izmēģinājuma braucienu veikt iespējami taupīgi, mani rādītāji nav tik labi, taču nav arī peļami - pilsētā sanāca vidēji 8,4 litri, savukārt uz šosejas - līdz sešiem litriem, pie tam tie sasniegti, nepiekaļot skatienu 90 km/h atzīmei.

FOTO: Ingars, TVNET

Secinājumi

Jaguar XF ar mazo dīzeli ir laba sportiskas un komfortablas automašīnas sintēze. Tajā apvienots plašs, ērts salons, augsts akustiskais komforts, bagātīgs aprīkojums (ar multimediju sistēmu gan jāiemācās apieties), teicama salona apdare, no citiem auto patiesi atšķirīgs interjera dizains, komfortabla, bet tai pašā laikā labi kontrolējama un izjūtama gaita, dinamika un ekonomiskums. Un tas viss bāzes komplektācijā maksā, sākot ar 45 tūkstošiem eiro. Šo summu gan diezgan viegli var uzaudzēt lielāku, ko parāda izmēģinātā auto cenu zīme ar gandrīz 58 tūkstošiem uz tās.

Svarīgākie dati

2.2 D3.0 D3.0DS5.0 V85.0 V8 Supercharged
Dzinējs2179 cm3, I42993 cm3, V62993 cm3, V65000 cm3, V85000 cm3, V8
Jauda190 ZS @ 3500 rpm240 ZS @4000 rpm275 ZS @ 4000 rpm385 ZS @ 6500 rpm510 ZS @ 6000-6500 rpm
Griezes moments450 Nm @ 2000 rpm500 Nm @ 2000 rpm600 Nm @ 2000 rpm515 Nm @ 3500 rpm625 Nm @ 2500-5500 rpm
0-100 km/h8,5 s7,1 s6,4 s5,7 s4,9 s
Vmax225 km/h240 km/h250 km/h250 km/h250 km/h
Vidējais patēriņš5,4 l6,3 l6,3 l11,1 l12,5 l
Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO