Pagājušajā nedēļas nogalē Latvijas sērfotāju paradīzē Pāvilostā notika Baltijas mediju regate. Vējdēļi, kā arī visi citi „pelddēļi”, kas iemantojuši plašu aktīvās atpūtas cienītāju mīlestību, gan netika likti lietā. Varbūt tāpēc, ka mediju komandas pulcējās Sakas upes mazāk apmeklētajā pusē, jahtklubā – kempingā Pāvilosta Marina, kur dzīvojas prāvāki peldlīdzekļi.

Pavisam regatē piedalījās septiņas komandas. Organizatori gan bija cerējuši uz lielāku atsaucību, taču attālums no Rīgas, stiprais vējš un naktsklubu apmeklējumi piektdienas vakarā (kurš tādā laikā vispār iet uz klubiem?) pēdējā brīdī nobremzēja dažus potenciālos regates dalībniekus.Par ko viņiem milzīgs paldies, jo tiem, kas ieradās, regates programma kļuva tikai plašāka.

Nevienā pasākumā no jūras svētkiem līdz „biežņu” dzimšanas dienām nav iespējas par baltu velti izbraukties ar tik daudzām un dažādām laivām kā šajā brīnišķīgajā dienā Pāvilostā un pie reizes pamēģināt, kā tas ir – aizbraukt uz Statoil pēc cigaretēm ar kuteri. Jahktluba dzīvei ir sava specifika.

Sporta burāšanas kalve „mikriņi”

Tie laiki, kad mediju regate aprobežojās ar uzaicināto viesu dīku pasēdēšanu uz jahtas borta, ir prom uz neatgriešanos. Pasākuma nagla bija burāšanas sacīkstes ar šobrīd populārajām Micro klases jahtām, sauktām arī par „mikriņiem” (www.microclass.org). Papildu asumu disciplīnai piešķīra fakts, ka sestdienas rītā „mikriņu” sacensības profesionāļiem tika atceltas pārāk stipra vēja (līdz 20 mezgliem) un augsto viļņu dēļ (ap 2 m). Ilustrācijai – viļņi bija tādi, ka retos peldēt gribētājus pludmalē gāza no kājām, tikko iebrienot ūdenī.

Tā kā piecarpus metrus garo Micro dabiskā dzīves vide Latvijā ir Usmas ezers, tika nolemts neriskēt ar laivām un, kas daudz būtiskāk, rakstošo, runājošo, maketējošo utt. sauszemes žurku vērtīgajām ādām un veikt braucienus turpat Sakas upes ietekā. Ieguvēji bija visi, jo sacensības bija ērti baudāmas no krasta, un visi trīs braucieni noritēja ātri un bez aizķeršanās. Tas gan nenozīmē, ka „mikriņi” pārvietojās izpriecu režīmā.

Komandu pārstāvjiem pa diviem vai trim uz borta kapteiņa vadībā nācās apgūt buru vadīšanas pamatus, bet uzvarētāju jahtās jaunizceptie burātāji dabūja noņemties slapjām mugurām. Tā kā vējš bija nepastāvīgs, bet Saka ir šaura septiņām jahtām, no kurām četras cer pirmās „apņemt boju” (apbraukt trases gala atzīmi), daudzi ar pārsteigumu uzzināja, ka kontaktu cīņa notiek ne tikai autokrosā, un paralēli iepazinās ar burātāju bagātīgo folkloru. Te gan jāuzslavē pasākuma vadītājs Valdis Cibuls, kura performance bija patīkama pārmaiņa pēc citiem LV pasākumiem, kuros „sprēgā” vieni un tie paši vadītāji, turklāt Valdis burā arī pats, tāpēc prata izskaidrot viesiem acu priekšā notiekošo.

Kopumā mediju komandām tika doti trīs starti, un katrā braucienā uzvaru izcīnīja cita komanda –

pirmajā pārliecinoši uzvarēja TVNET komanda ar jahtu Anna Gauthier,

otrajā uzvaru ar jahtu Flame savā kontā ieguva Kas Jauns komanda un trešajā – Star FM komanda ar jahtu Tike.

Trīs braucienu summā par burāšanas disciplīnas uzvarētājiem kļuva Kas Jauns komanda ar jahtu Flame, kas nākamajā dienā atnesa savai burātāju komandai Latvijas čempionu titulu burāšanā ar Mikro klases jahtām.

Kajaks un airis

Ja uz „mikriņa” klāja gribēja nokļūt ikviens, kaut vai lai pakūkotu un apskatītu Pāvilostas krastus no ūdens, tad uz jūras kajakiem daudzi raudzījās ar šaubām un aizdomām. Vai tas negāžas? Un, ja apgāžas, cik ātri? Oj, un kāpēc tāds jocīgs airis? Taču, kas odis pulveri, no tabakas neraustās – kajaku stafete izdevās godam. Sevišķi efektīgs bija starts, kad komandu „forvardi” visi reizē mēģināja iestumt vieglās plastmasas laiviņas ūdenī, bez paslīdēšanas ierausties iekšā (vai, kā saka priekšā kajaka nosaukums SitOnTop, virsū) un, neievelkot konkurentam pa ausi ar airi, izmanevrēt zaļo plastmasas gabalu pareizajā virzienā.

Vienubrīd šaurā „slip” eja atgādināja skatu no itāļu komēdijām vai youtube klipiem – šļaksti, stumdīšanās un pat nez kam nomukušas peldbikses. Lai gan kajaks izskatās visnedrošāk no visām iemēģinātajām laivām, tieši pie tā var tikt ikviens un bez iepriekšējas sagatavošanās. Vairāk par to (un arī „par cik”) var uzzināt no www.juraslaivas.lv. Zinātāji teic, ka vislielākais kaifs esot tad, kad ir lieli viļņi.

Barometrs vai barogrāfs?

Regates aktīvās daļas noslēgumā zēģelētāji piedāvāja takelēšanas konkursu, kurā nācās uzvilkt Topcat katamarāna buru un iespīlēties īpatnējā, no siksnām sastāvošām tērpā, kas domāts, lai varētu iekārties katamarāna trapecē. Piņķerēšanos pastiprināja ieslēgtais hronometrs, un katrs nākamais rezultāts uzlaboja iepriekšējo. Arī jūrnieku mezglu siešanas sacensībās visas komandas, izņemot vienu, ievērojami apsteidza atvēlēto laika limitu – 15 minūtes.

Protams, nav godīgi prasīt no vienkārša mirstīgā, lai viņš zibenīgi sasien pāļa mezglu vai arī, naktī uzmodināts, nekavējoties atbild, ar ko barogrāfs „krutāks” par barometru. Taču teorijas konkurss atgādināja, ka burāšana nav viena vienīga slaistīšanās baltos šortos un stilīgās saulesbrillēs. Ja meteoroloģijas konkursa atbildes vēl varēja mēģināt sazīmēt ar izslēgšanas metodi, tad navigācijas ieskaitē brīžiem sāka reāli karst mammas dabas dotais procesors.

Nekas nav labāks par katamarānu

Par laimi, saldajam ēdienam bija paslēpts atvēsinošs pārsteigums – palēcieniem bagāta vizināšanās ar krasta apsardzes ātrgaitas laivu, bet tiem, kam īpaši paveicās, – īss piedzīvojums uz Topcat katamarāna atklātā jūrā. Brīdis, kad pontons, uz kura sēdi, izceļas no ūdens un visa mazāk nekā 6 metrus garā konstrukcija sāk draiski joņot pa vakara saules apspīdētajiem viļņiem, izraisa katarsi.

Kā izrādās, šo mākslu var apgūt personas bez sālsūdens senču asinīs, jo Topcat var noīrēt par 20 – 25 latiem stundā. Ir tikai viens „bet”. Sākumā vajadzēs maksāt 10 latus stundā instruktoram, lai, tēlojot Kevinu Kostneru, nenodarītu pāri sev un katamarānam. Īpaša apmācības „ekstra” esot plānota katamarāna apgāšana, lai iemācītu nākamo olimpisko cerību tikt atpakaļ ar mastu pret debesīm, nevis pret Baltijas jūras gultni. Kā izskatās šī vienreizējā ierīce, var redzēt šeit www.topcat.de.

Pirmie – Cosmo!

Par Baltijas mediju regates uzvarētāju galarezultātā kļuva žurnāla Cosmopolitan komanda, kas tikai par vienu punktu pārspēja Kas jauns? komandu. Trešajā vietā, uz kuru pēc punktiem pretendēja arī Privātā Dzīve un Star FM, ierindojās Rīgas Viļņi.

Pirmās trīs vietas tika apbalvotas ar Laimas Avotiņas darinātajām tematiskajām godalgām, bet laistīšanos ar šampanieti zēģelēšanā, izrādās, aizstāj cita tradīcija – uzvarētāju peldināšana. Protams, ar visām drēbēm un pa taisno no muliņa pārējo dalībnieku gaviļu pavadībā. Rezultātu apspriešana jau noritēja neoficiālā gaisotnē, aktīvi iesaistot kokteiļmākslas monstru G. Elksni un mūzikas kombinatoru DJ Lāci.

Baltijas mediju regati "Iemīli jūru un iepazīsti burāšanu" sadarbībā ar Kurzemes plānošanas reģiona administrāciju projekta "Kurzemes reģiona ostu attīstība" ietvaros, kura ieviešanai saņemts atbalsts no Norvēģijas, kā arī atbalstītājiem Red Bull un Užavas Alus, organizēja Latvijas Zēģelētāju savienība, Latvijas Mikro klases jahtu asociācija, juraslaivas.lv, Pāvilosta Marina un sabiedrisko attiecību aģentūra GA's.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams