TV šova vokālais pedagogs Edgars Kramiņš (48) nevairās izteikt kritiskas piezīmes TV šova «OKartes skatuves» jaunajiem censoņiem. Viņš ir pārliecināts, ka neviens no šova dalībniekiem vēl nav profesionāls dziedātājs. Turklāt dažiem jauniešiem ir slikta izglītība un zems intelekts.

Māca Latvijas un Austrijas dziedātājus

Edgars Kramiņš ar «OKartes skatuves» dalībniekiem strādāt sāka salīdzinoši nesen, jo pirms tam jaunajiem šova censoņiem vokālās nodarbības pasniedza dziedātāja Ieva Kerēvica. Taču Ieva devās peļņā uz ārzemēm, dziedāt uz kruīza kuģi «Costa Deliziosa», un viņas darba pienākumus pārņēma Edgars Kramiņš, kurš zināms kā daudzu slavenu latviešu dziedātāju, kā arī Vīnes operdziedātāju vokālais pedagogs. «

Arī slaveniem dziedātājiem ir nepieciešams savs vokālais pedagogs.

Ir labi, ja reizi nedēļā dziedātājs var veltīt stundu laika vokālajām nodarbībām, kuras laikā, gluži kā skursteņslauķi iztīra skursteni, dziedātājam vajag «izbirstēt balsi». Nav jau tā, ka es kā vokālais pedagogs deru pilnīgi visiem dziedātājiem, katram tomēr ir jāatrod savs skolotājs,» viņš skaidro.

Latvijā Kramiņš ir atvēris savu studiju. Pēdējā laikā viņš dzīvo uz čemodāniem, ceļojot no Rīgas uz Vīni. Daļu laika Kramiņš pavada Latvijā, piedaloties sava jaunākā dēla audzināšanā un veidojot romantiskas attiecības ar Valsts kontrolieri Ingunu Sudrabu. «Varēju jau pavisam uz Austriju pārcelties, bet esmu Latvijas patriots. Ar laiku ceru, ka vokālās nodarbības varēšu pasniegt tikai Latvijā. Kā personība esmu nostabilizējies, un nevaru teikt, ka Latvijā jūtos kā provincē,» ar saviem nākotnes plāniem iepazīstina Kramiņš.

Šova laikā neiemācīsies dziedāt

Runājot par TV šova censoņiem, Kramiņš norāda, ka šā šova laikā dalībniekiem dziedāt tehniski pareizi iemācīt nebūs iespējams. Turklāt katram dalībniekiem pie vokālā pedagoga iedalīta stunda, kura četras dienas nedēļā tiek sadalīta 15 minūšu garās individuālajās nodarbībās, kuru laikā ir jāsagatavo jauna dziesma piektdienas koncertam. «Domāju, ka jāpaiet desmit nodarbībām, lai dziedātājs pierastu pie vokālā pedagoga. Pirmās stundas jau vispār ir tikai iepazīšanās, jo cilvēciņš ir sabijies. Tādos gadījumos pat balss aizžņaudzas. Lai labi skanētu, dziedātāja ķermenim ir jābūt pilnīgi brīvam. Balss aizžņaudzās arī šova puisim Oskaram Dombrovskim, kurš tikai nedēļu izturēja šovā. Viņam vispār bija kultūršoks.

Dalībnieku balss skanējumu ietekmē daudzi procesi, noteikti arī emocionālie apstākļi, dzīvojot šova dzīvoklī. Viņi taču dzīvo sutīgā, nevēdinātā telpā. Dziedātājs, lai balss labi skanētu, nedrīkst pa dienu runāt un runāt,» nosaka vokālais pedagogs. Viņš pārliecinājies, ka daudziem šova dalībniekiem nav it nekādas vokālās izglītības. Kramiņš norāda, ka viņš kā vokālais pedagogs neliekuļo un ir godīgs pret visiem šova dalībniekiem. «Man nav mīluļu, viņi visi man ir vienādi,» viņš piebilst.

Kramiņš vērtē šova dalībnieku izredzes

Sarunā ar TVNET Kramiņš analizē katru šova dalībnieku: «Martai Ritovai ir laba muzikālā izglītība. Viņa spēlē klavieres. Turklāt Marta ir inteliģenta meitene un manā skatījumā diezgan labi startē TV šovā. Taču tas nenozīmē, ka viņai nebūtu pie kā strādāt.

Sabīnei Berezinai nav nekādas skolas. Viņa kā māk, tā maun. Es esmu teicis Sabīnei, ka viņai būtu labāk klusēt. Gadu viņa nedrīkst dziedāt, un šajā laikā vajadzētu pārorientēties uz citu dziedāšanas tehniku. Viņa dzied uz balss saitēm, un tas var ļoti slikti beigties.

Mārtiņu Ruski visi slavē par balss tembru. Es teiktu, ka Mārtiņam ir vislabākā vokālā skola no visiem dalībniekiem. Viņš zina, kā var izmantot krūšu rezonatoru, bet viņam ir ļoti jādomā, kā viņš attīstīsies. Visi viņu slavē, balss tembrs ir skaists un tālāk, kas būs tālāk?

Kristaps Pujāts, lai arī ir mācījies dziedāt, viņam ir slikta akadēmiskā skola. Viņam pietrūkst intelekta, bet tas varbūt nāks ar laiku, jo puisis ir ļoti jauns. Viņam jādomā, ka balsi darbina sirds stīgas.

Man ļoti simpātisks liekas Toms Bokums. Viņam tāpat kā Martai Ritovai ir intelekts, kas ļauj veidot tēlu. Taču tajā pašā laikā tas viņam traucē skatīties uz lietām emocionāli. Viņam ir jāpārvar sevi un jārāda emocijas. Viņš progresē un ieklausās padomos.

Oskars Deigelis man ir ļoti liela mīkla. Manuprāt, viņam traucē inertums. Šim puisim pietrūkst trakulības un dulluma. Pietrūkst spēja koncentrēties un savākt sevi uz skatuves. Viņš stāsta, ka iepriekš ir daudz koncertējis un uz skatuves jūtas labi, bet es gan to nejūtu.

Ļoti interesants ir Kašers. Viņam ir savs stāsts, ko viņš izstāsta skatītājiem. Kašers ir labs stāstnieks un uz skatuves ir piepildīts. Ir viņam vokālās problēmas, un pie tā ir jāstrādā. Viņam ir dikcijas problēmas nepareiza sakodiena dēļ, bet arī tas reiz izzūd.

Pat Allai Pugačovai šķirbiņa starp zobiem radīja pieskaņu viņas dziedājumam un tas neliedza iegūt slavu.

Antrai Stafeckai ir ļoti labi dotumi un skanīga balss. Taču gribas paskatīties, kas ar to meiteni notiks tālāk pēc šova. Viņa ir Laimas Vaikules variants, tikai Antrai ir skanīga balss, bet Vaikulei vispār balss nav. Jautājums, vai viņu nesabojās apkārtējie, jo viņu jau ir uzteicis Maestro Raimonds Pauls, Guntars Račs un Jānis Lūsēns. Jaunam māksliniekam tā ir bīstama lieta, jo, paceļot viņu tik augstu, var arī zemu nokrist. Ļoti ceru, ka ar Antru tas nenotiks.

Kristīne Šomase ir perspektīva meitene. Ar viņu ir patīkami strādāt. Viņa ir absolūti tīra, viņai nav nekādu štampu, trūkumu vai defektu.

Sandija Vīgante ir ļoti laba savā iemītajā takā – soulmūzikā. Viņa nepaļaujas uz mani kā uz vokālo pedagogu, protams, ka tā ir mana kā pedagoga vaina. Viņai pie sevis ir jāstrādā.»

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams