Opel ir radījis revolucionāru drošības apgaismojuma sistēmu – inteliģentās LED matricu gaismas. Šī apgaismojuma tehnoloģija, kas automobiļu konstrukcijā ir pilnīgs jaunums, braukšanu naktī padarīs vēl drošāku, atbrīvotāku un ērtāku vadītājam.

Opel pašlaik ir pirmais autoražotājs, kas testos uz ceļa automašīnu prototipos izmēģina pilnībā integrētas matricu gaismas. Tās iemieso jaunu apgaismojuma tehnoloģiju filozofiju. Jaunajā matricu apgaismojuma koncepcijā standarta režīmā vienmēr darbojas tālās gaismas, nevis tuvās kā ierasts tagad. Izvēloties šo jauno pieeju, tālās gaismas vienmēr iespējams saglabāt bez atspīduma, tādēļ tās neapžilbina un automātiski adaptējas atbilstoši situācijai uz ceļa. Līdz ar to matricu gaismas palīdz vadītājam īpaši pārdomāti – ļaujot braukt bez uztraukumiem un vienlaicīgi saglabājot iespējami augstu drošības līmeni. Gaismas tiek noregulētas atbilstoši esošajai situācijai uz ceļa ātrāk nekā ar jebkuru citu risinājumu, kas atkarīgs no vadītāja vai balstās uz mehāniski pārvietojamiem elementiem.

«Aktīvā drošība ir centrālais fokusa punkts Opel tehnoloģiskajā stratēģijā,» norāda Opel Mašīnbūves viceprezidente Rita Forsta (Rita Forst). «Mēs bijām pirmie autoražotāji, kas tirgū ieviesa AFL – dinamisko ksenona līkumu apgaismojumu un statisko straujo pagriezienu gaismu apvienojumu, – turklāt tas notika jau 2002. gadā. Pateicoties inteliģentajām matricu gaismām, kas šobrīd ir visprogresīvākā automašīnu apgaismojuma sistēma pasaulē, Opel tagad atkal revolucionizē pārvietošanos naktī.»

Foto: Opel

Matricu gaisma darbojas kombinācijā ar Opel priekšējo videokameru, kas izvietota starp vējstiklu un atpakaļskata spoguli. Tiklīdz kameras sensori atklāj kādu gaismas avotu no pretim vai garām braucošām automašīnām, to zona pilnībā tiek aptumšota, kamēr pārējais ceļš paliek spilgti izgaismots.

Pateicoties tam visam, pārējie satiksmes dalībnieki nekad netiek apžilbināti, bet citi neapgaismoti objekti vienmēr ir skaidri saskatāmi.

Ekskluzīvajam LED elementu lietojumam matricu gaismās ir virkne priekšrocību, jo šī sistēma enerģiju izmanto efektīvāk nekā parastās HID un halogēna lampas. Tā izmanto aptuveni pusi tās enerģijas, ko patērē halogēna lukturi. Katrs no diviem priekšējiem matricu lukturiem sastāv no četriem gaismu segmentiem. Aiz katra segmenta atrodas četri atsevišķi gaismas avoti, ko ir iespējams individuāli ieslēgt un izslēgt, tādējādi uz katru lukturi ir iespējamas pavisam sešpadsmit dažādas AFL kombinācijas. Izmaiņas starp 256 dažādajiem iespējamiem gaismu iestatījumiem ir tik plūstošas, ka vadītājs tās pat nepamana.

Līdz šim brīdim dienas gaismas lukturi varēja atveidot Opel raksturīgo zibens formu, taču šāda iespēja tagad būs arī tuvās gaismas lukturiem, izmantojot tos naktī. Tas tika panākts apvienojot divas funkcijas: dienas gaismām un tuvajām gaismām tagad ir kopīga septiņu gaismas elementu rinda. Šis risinājums, izstrādājot jaunu modeļu izskatu, automašīnu dizaineriem ļauj izpausties vēl brīvāk.

Jaunā matricu gaismu koncepcija tiks ieviesta visos Opel modeļos tuvāko gadu laikā, tāpat kā tas bija 2002.gadā, Opel kļūstot par pirmo autoražotāju, kas tirgū ieviesa drošības apgaismojuma sistēmu AFL. Vismodernākajā AFL sistēmā (AFL+) ietilpst biksenona gāzizlādes lampas, apgaismojums nelabvēlīgiem laika apstākļiem, dinamiskais līkuma apgaismojums, statiskā straujo pagriezienu gaisma, tālo gaismu palīgsistēma un LED dienas gaitas apgaismojums.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams