Koenigsegg CCR jeb vienkārši The Egg (Ola), kā to mēdz dēvēt auto žurnālisti, ir tehniski veidota, lai sasniegtu 395 km/h lielu ātrumu, kaut arī pasaulē nav nevienas sacīkšu trases, kurā varētu izmēģināt šādu ekstremālu ātrumu.

Egg vienkārši ir ātrākais sērijveida superauto. Tas viegli attīsta 340 km/h lielu ātrumu un 100 km/h sasniedz jau pēc 3,2 sekundēm. Raksturojot Koenigsegg CCR priekšgājēju - CC8S -, The Sunday Times pagājušajā gadā rakstīja: «Rezultāts ir, ļoti vienkārši, ātrākā ielas mašīna pasaulē - Ferrari un Lamborghini vajadzētu baidīties. Ļoti baidīties» - un iedeva piecas zvaigznītes.

Septiņus gadus ilgās avantūras ar prototipiem un dzīvošanas uz ģimenes rēķina laikā Kristians fon Kenigsegs (Christian fon Koenigsegg) uzbūvēja septiņas automašīnas un pārdeva vēl divu gadu produkciju par 528 275 dolāriem gabalā.

«Es pārvēršu skeptiķus piekritējos. Sākumā cilvēki domāja, ka esmu traks. Tādas automašīnas izgatavošana tādā valstī kā Zviedrija šķita neiespējams sapnis,» atceras Kenigsegs.

Ekstrēmās sporta automašīnas parasti asociējas ar Lielbritāniju vai Itāliju, nevis Zviedriju. Kaut arī Zviedrijai ir senas autorūpniecības tradīcijas, neviens no ražotājiem nav uzdrošinājies iekļūt Lamborghini, Ferrari, McLaren, Pagani un tamlīdzīgu milžu pārvaldītajā superauto tirgū. Un, kopš Volvo un Saab pieder attiecīgi Ford un General Motors, Egg ir kļuvis par vienīgo tīrasiņu zviedru auto.

Egg ir uguni spļaujošs drakons. Pieplakusi zemei aerodinamisko apsvērumu dēļ, izgatavota no jaunākajiem oglekļa šķiedru materiāliem, automašīna ietver sevī milzīgu spēku. Ekstrēma un seksīga, tā ir Džeimsa Bonda cienīga automašīna. Patiesībā Egg ir debitējusi kino. Pagājušā gada Gumball 3000 sacensības no Sanfrancisko līdz Maiami tika filmētas no helikoptera, izmantojot vairāk nekā 100 kameras. 3000 jūdžu, 150 automašīnu, 6 dienas. Filma Gumball 3000: The Movie tika izlaista tikai pirms pāris mēnešiem. Viens no pārgalvīgajiem sacensību dalībniekiem bija kāds jauns, bagāts, rupjš auto entuziasts no Londonas, kurš piedalījās sacensībās ar savu jauno Koenigsegg. Teksasā viņš esot sasniedzis 389 km/h lielu ātrumu, taču pamanījās izvairīties no soda par ātruma pārsniegšanu. Tomēr trešajā reizē lielceļu policija viņu apturēja, apcietināja un iesēdināja cietumā, liekot šim notikumam rotāt laikrakstu San Francisco Chronicle, Los Angeles Times un Miami Herald virsrakstus.

Automašīnu piemeklēja arī tehniskas problēmas. Pirms sacensību sākuma mašīnai iztecēja divi trīs litri eļļas, pārtrūka ventilatora siksna, pārkarsa motors un sabojājās sajūgs. Tomēr automašīnas īpašniekam līdzi bija servisa auto, kas rallija laikā sekoja līdzi un laboja Koenigsegg.

Saskaņā ar vēl kādu apkārt klejojošu nostāstu, autovadītājs sabojāja eļļas blīvi un vienīgā vieta, kur dabūt jaunu, bija kāds vietējais auto tirgotājs. Taču nepieciešamā detaļa atradās jaunā mašīnā. Koenigsegg īpašnieks iegādājās auto un paņēma tikai blīvi.

Šādi stāsti, patiesi vai izdomāti, papildina Egg mitoloģiju un rada cilvēkos vēlmi iegādāties Koenigsegg - labākā bezmaksas reklāma, ko mašīnu ražotājs var iegūt.

Sākotnēji superauto tika montēts nelielā fermera mājā ar salmu jumtu. 2003.gada februārī Koenigsegg telpas cieta ugunsgrēkā. Lielākā daļa ofisa telpu un pat daļa ražošanas līnijas tika iznīcināta. Tajā pašā vakarā ražošanas telpas tika pārvestas uz bijušajiem lidmašīnu angāriem. Taču par spīti šim notikumam Kenigsegs jau pēc nedēļas bija spējīgs piedalīties Ženēvas auto izstādē.

Kristians fon Kenigsegs ir strādīgs ģimenes cilvēks. Viņa islandiešu izcelsmes sieva pārvalda kompānijas administrāciju.

Vienīgā lieta, kura Kenigsegu patiesi aizrauj, ir, protams, mašīnas. «Jūs nevarat apturēt viņu. Esot kopā ar Kristianu, jūs varat runāt par automašīnām līdz pulksten diviem rītā. Tad viņš jūs aizvedīs uz savu ofisu un liks jums skatīties video par Jaguar automašīnu rūpnīcu un turpinās runāt par automašīnām līdz rīta gaismai,» stāsta Kenigsega draugs, industriālais dizainers Deivids Krafords.

Savos 32 gados Kenigsegs ir jau priekšnieks 30 padotajiem. Slimības dēļ būdams plikgalvis, Kenigsegs ir neparasta zviedru biznesa skatuves persona. Kaut arī presē saukts par sapņotāju, viņš ir tipisks uzņēmējs. Viņa mērķis ir nopelnīt naudu vienā no pasaules vispārzināmākajiem tirgiem. Un šķiet, ka viņam veicas. Pagājušo gadu kompānija noslēdza ar pluszīmi.

Par savas mašīnas radīšanu Kenigsegs ir sapņojis jau kopš sešu gadu vecuma, kad viņš noskatījās filmu par velosipēdu labotāju, kurš uzbūvēja auto, lai piedalītos Lemānas sacensībās.

Pēc studiju beigšanas Kenigsegs kādu laiku nodarbojās ar saldētu amerikāņu cāļu eksportu uz Igauniju.

1994. gadā viņš izstrādāja pirmo automašīnas prototipu. Tikko paklīda runas par jauno zviedru, kurš būvē superauto, lai nomestu no troņa McLaren F1, galveno ātruma čempionu, palīdzība nebija ilgi jāgaida.

Pirmos 1,5 miljonus kronu piešķīra Zviedrijas Tehniskās attīstības departaments. Volvo atļāva izmantot savu vēja tuneli un izmēģinājumu trases. Pievienojās piegādātāji un inženieri. Sveši cilvēki piedāvāja savu palīdzību.

Kenigsegs izmēģināja visas ātrās mašīnas, kuras viņš varēja dabūt. Viņš centās noskaidrot, kā trūkst šajās mašīnās vai arī ko viņš varētu pielikt tām. Viņš studēja superauto tirgu, zinot, ka perspektīvajiem pircējiem jau bija viss, ko viņi varēja vēlēties. Mērķis bija piedāvāt ko tādu, kā nevienam nebija.

Pirmā kārts, kuru izpēlēja Kenigsegs, bija pasaulē ātrākās automašīnas izgatavošana. Dzinēja izstrādāšanai bija nepieciešami vairāki gadi. Pēc tam sekoja noņemams cietais jumts, kas viegli ievietojams zem priekšējā pārsega. Arī dažām Ferrari automašīnām ir šāda iespēja, taču jumta noņemšana aizņem daudz laika. Egg gadījumā visas procedūras veikšanai ir nepieciešams nedaudz vairāk par piecām minūtēm.

Ar ātrumu un noņemamu cieto jumtu Kenigsegs bija ieguvis patiesi unikālu superauto. Pateicoties veiksmīgam mārketingam Ženēvas un Parīzes auto šovos un prototipa demonstrēšanai 1997.gada Kannu kinofestivālā, Egg kļuva par iekāres objektu, piesaistot klientus no Skandināvijas, Lielbritānijas, ASV, Vācijas, Itālijas, Austrijas, Spānijas, Dubaijas un Korejas.

Automašīnas cenā ir iekļauti divu dienu braukšanas apmācības kursi, kurus vada leģendārais Bugatti testa braucējs Loriss Bikoči (Loris Bicocchi).

Bet kādēļ Kenigsegu tik ļoti aizrauj automašīnas? «Atrazdamies pie automašīnas stūres, tu jūties kā Dievs. Kokiem slīdot tev garām, pasaule kustas ap tevi. Tu atrodies visuma centrā, jo ar pedāļiem un stūri tu virzi pasauli ap sevi.»

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams