Pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados, kad aktuāla bija mežu izmiršanas tēma, automobiļu dizaineri kautrīgi slēpa izpūtēju uzgaļus. Turpretim tagad Frankfurtes auto šovā redzams pilnīgi pretējais - izpūtēja uzgalim ir būtiska loma auto dizainā.

Katalizatori un kvēpu filtri noveduši pie būtiska kaitīgo izmešu samazinājuma, tādēļ interesantas un dažbrīd pat drosmīgas izpūtēju uzgaļu izrādes vērojamas gandrīz katrā Frankfurtes auto šova stendā. Pulētas nerūsējošā tērauda caurules, hroms un aizvien pieaugošais izpūtēja uzgaļa diametrs aizmugurē norāda, ka zem motora pārsega slēpjas kaut kas nopietns.

Agrāko laiku pelēcīgie, aprūsējošie un nokvēpušie uzgaļi, kas kaut kur zem aizmugurējā bampera kautrīgi dažādos virzienos atmosfērā izvadīja kaitīgās gāzes, pieder pagātnei. Jaunākie automobiļi savukārt lepni izrāda savas "trubas", it īpaši, ja tādas ir divas vai četras.

Nedaudz atkāpjoties no tēmas, var pastāstīt BMW versiju, par to, kā izpūtējs no praktiskas auto detaļas kļuva par greznumlietu. Izrādās, ka jaunā "Mini" dizaineri izstrādes procesā tādu neinteresantu lietu kā izpūtēja uzgalis vienkārši bija piemirsuši. Tas pēdējā brīdi pirms prezentācijas kompānijas vadībai esot izveidots no tukšas skārda bundžas un vadībai iepaticies, tādēļ modeļa izpūtēja forma saglabāta visos šā brīža sērijveida "Mini".

Agrāk par izpūtēja uzgaļa dizainu vairāk rūpējās tūninga uzņēmumi, taču mūsdienās tā izveide iekļauta arī pašu ražotāju dizaina nodaļu darba kārtībā. Aizvien biežāk auto ražotāji atsakās no tradicionālās apaļās uzgaļa formas, un arī divas caurules nav nekāds retums. Jaunākajiem automobiļiem, īpaši konceptiem ir plati, kantaini vai arī īpaši izkārtoti izpūtēja uzgaļi, kas nu jau kļuvuši par neatņemamu auto dizaina sastāvdaļu jeb punktu uz i auto dizainā.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams