Lai brauktu ar rodsteru, nav jābūt miljonāram.

Viņa smaida. Jauniņa meitene ielas malā paceļ uz augšu īkšķi - ir OK. Viņa nesmaida man, bet gan "Tigrai". Un kāpēc gan ne? Lepni rodsteri un kabrioleti par 50 vai visiem 100 tūkstošiem Rīgā izpelnās labākā gadījumā vēsu vienaldzību, sliktākajā - klusu naidu. Bet "Tigra" visiem patīk. Meitenei nav ne jausmas, cik rodsters maksā, taču viņa aptver, ka tāds mazs un mīlīgs autoradījums var sekot pirmajam transporta līdzeklim velosipēdam, kas viņai jau ir, motorolleram, kas drīz būs, pirmajam vecāku pirktajam auto, ar kuru iemācīties braukt, un tad... Tad varbūt, ja vien būs kāds gludāks ceļš un kāda tīrāka pilsēta, pa kuru bez raizēm braukt ar vaļēju automobili. Un kāda mazliet laimīgāka valsts, kura būs atbrīvojusies no indivīda ignorēšanas tradīcijām. "Opel Tigra TwinTop" ir tālu pārāka par veco "Tigru", kas, pirmkārt, nemaz nebija rodsters. Taču atklātā radiatora izteiksme palikusi kā šunelim, kas vēlas draudzēties ar katru pretimnācēju. Tāpēc viņa smaida. Pavisam atturīgi ūsās pasmaida pat solīds kungs pajaunā mersedesā un uz mirkli kļūst domīgs, laikam iztēlodamies bezrūpīgāku vietu kur atrasties balta krekla, kaklasaites un kondicionēta biznesa auto vietā. Līdzās Tigrai atmaigst pat stingās sejas sabiedriskajā transportā. "Opel" dīlera "Adam Auto" mājaslapā zem "Tigra" bildes teikts, ka "visur, kur dosieties, cilvēki Jūs ievēros un gribēs būt Jūsu vietā". Ko tur piebilst - naglai uz galvas.

"Opel Tigra TwinTop" (saīsinot iznāk "Opel Tigra TT") ir nopietna uzdrīkstēšanās, jo "Opel" reti atļaujas tērēt naudu vaļējiem auto, kur nu vēl ar cieto nolaižamo jumtu. Taču bēdīgie pārdošanas rādītāji kā sekas atšķirīgu modeļu likvidēšanai par labu kvalitātes/likvidātes/blāblāblā uzlabošanai liek koriģēt tālāko perspektīvu. Tāpēc "Opel" gammā vairojas jautrāki automobiļi un pamazām atgriežas pat ierindas modeļu sporta versijas ("GTS", "OPC"). "TwinTop" gadījumā "Opel" atradis izdevīgu sadarbības partneri, franču firmu "Heuliez", kas ne tikai izkombinēja jumta konstrukciju, bet arī pati ražo rodsteru rūpnīcā Serizī. Būtībā tas nav nekas jauns, jo arī "Astra Cabrio" nav "Opel", bet gan "Bertone" roku darbs, savukārt par alumīnija "Opel Speedster" atbildīgs "Lotus".

Vismazākais "Opel" kabrio tiek ražots uz "Opel Corsa" bāzes ar visām no tā izrietošajām sekām - lakonisks, pat prasts instrumentu panelis un maksimālais motora tilpums - 1,8 litri. Šis 125 zirgspēku motors gan spēj pārvērst "Corsa" mazā raķetē, taču "TT" ir par 130 kilogramiem smagāks. Taču dinamika te nav vissvarīgākais, lai gan 1,4 litru "TWINPORT" motors tomēr šķiet tā kā par mazu. Toties to iespējams nokomplektēt ar automatizēto "Easytronic" pārnesumkārbu. Trešā opcija ir "Fiat" 1,3 litru "CDTI" dīzelis, viens no labākajiem mazformāta dīzeļiem pasaulē, taču "TwinTop" nav nekāds furgons, kam svarīgs degvielas patēriņš. Turklāt 15,5 sekundes līdz 100 km/h slikti sader ar automobiļu virsbūves tipu, kas tiek traktēts kā "vaļējs, divvietīgs, sporta". Sporta, vismaz iedomāta, "Tigrā" netrūkst. "Opel" visiem spēkiem centies izveidot "uniseksa" produktu, tādēļ "Tigrai" ir asas šķautnes kā grieznim, bet braucēju pakaušus sargā izliekts alumīnija loks. Par spīti īsajām virsbūves pārkarēm, ķīļveida siluetam un robustajai pēcpusei "Tigra" tomēr ir un paliek sieviešu auto. Arī Dienvideiropā, kur šis auto kļuvis diezgan populārs, pie stūres gadījies redzēt tikai dāmas. Latvijā gan pirmais "TwinTop" pircējs bija vīrietis, tā ka viss atkarīgs no krāsas un komplektācijas. Es ieteiktu sarkanu vai melnu "Sport".

Ražotāja apraksts liecina, ka "Tigra TwinTop" apgādāta ar visiem nepieciešamajiem drošības atribūtiem, plus tai ir īpaši pastiprināta virsbūve. Rodsters patiešām ir stingrs un neļogās pat uz mūsu ceļiem, taču, plātoties draugiem, durvis labāk necirst - "Tigra" nodžinkst kā bundža. Savādi, jo ražotājam pieticis uzņēmības uzbūvēt elektriski atveramu bagāžnieka vāku un parūpēties par normālām saliekamā jumta blīvēm, bet durvju izolācija kaut kā piemirsusies. Lai aizvērtu bagāžnieku, poga alumīnija joslas vidū jātur nospiesta visu laiku. Bet vāks veras tik lēni... Tā kā jumta mehānismam nav nekādu aizsargierīču, bagāžnieks pārdalīts ar starpsienu, kuru var arī izņemt. Taču negribas iedomāties, kas notiks, ja bagāžnieks būs pilns ar somām un aizmāršīgais īpašnieks mēģinās savāzt jumtu. Turklāt tas notiek tik vienkārši - novelc stāvbremzi, atkabini divus āķus pie vējstikla un 18 sekundes turi podziņu durvju parocenī. Gadījumam, ja nosēžas akumulators, vadītāja durvju nišā ir gumijas korķis, aiz kura slēpjas tērauda drāts cilpa. Aiz tās paraujot, var dabūt vaļā bagāžnieku. Kāds bija tas krievu teiciens par lauzni, pret kuru nav paņēmienu?

"Opel Corsa", neskatoties uz savu pieticīgo personu, brauc ļoti labi, vismaz mazās klases standartiem. "Tigra", pateicoties vaļēja auto virsbūves pastiprināšanas pasākumiem un pielāgotai "Corsa GSi" šasijai, brauc vēl labāk, ar ko ir pārāka par tuvāko konkurentu "Peugeot 206 CC". Atsaucība stūrei un pagriezieni ir ja ne tik precīzi kā žilete, tad nākamajā pakāpē gan. Pāris sīku starpgadījumu uz smiltīm un nelīdzenumiem vēlreiz apstiprina teoriju, ka mašīnām ar īsu riteņu bāzi labāk būt ar priekšpiedziņu. Pat elektriskais stūres pastiprinātājs ticis pie kārtīga "viduspunkta". Ar nolaistu jumtu labi dzirdama arī 1,8 litru motora skaņa. Pat ja ātrums nav tāds, kā varētu gaidīt, dusmīgais kamenes vokāliņš visu kompensē. Vājā vieta, kā jau "Corsai", ir vaļīga piecpakāpju pārnesumkārbas svira, vājš sēdekļu sānu atbalsts un, protams, minimums vietas kokpitā jebkam, izņemot vadītāju un pasažieri. Aiz sēdekļiem atrodas amizanta niša ar bagāžas tīkliņu kā vilciena kupejā. Viss kopā brīžiem liek justies kā lielā kartingā, un vai tas nav aizraujoši?

TĀTAD: "Opel Tigra TwinTop" ir kā svaiga gaisa malks Russelsheimas modeļu gammā, kas vienubrīd jau sāka līdzināties ļaunā Perpendikula izdarībām vecajā multenē par Dillī Dallī. Ražošana "ārpus mājas", "Heuliez" emblēma un puse jumta sudrabkrāsā piešķir "Tigrai" elitāras preces statusu pat ar pilnīgi neelitāru "Opel" zibeni degungalā. Ja bail no iesīkstējušām atmiņām par vientiesīgo "Corsa", rādiet rodsteru tiem, kas "Corsu" mūžā nav redzējuši. Parisai Hiltonei un citiem, kas piesārņo auto salonu ar apakšveļu, kompaktdiskiem un makdonalda tūtām, "Tigra" neder, arī slēpotāji/dēļotāji/kaitotāji un citi -aitotāji par šo auto laimīgi nebūs, toties golferu vajadzībām ar "Tigras" bagāžnieciņu pietiek. Galvenais nesākt gudrot, ko vēl varēja nopirkt par 18 tūkstošiem eiro.

"Opel Tigra TwinTop 1.8" svarīgākie dati

Dzinējs: I4, 1796 ccm ECOTEC, DOHC, šķērsvirzienā

Jauda: 125 ZS/6000 rpm

Griezes moments: 165 Nm/4600 rpm

0 - 100 km/h: 9,4 s

V max: 204 km/h

Vidējais degvielas patēriņš: 7,7 l/100 km (testā - 9 l/100 km)

Svars: 1165 kg

Izmēri: 392 x 168,5 x 136,5 cm

Cena: 17 700 eiro (Enjoy)

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO