"Ducati Riga" ir pirmais kaislīgās itāļu motociklu markas salons Baltijas valstīs.

Kā pastāstīja pārstāvniecības īpašnieks un plaši pazīstams ātruma cienītājs Rūdolfs T. Bērziņš, šim salonam sekos arī "Ducati" veikali Igaunijā un Lietuvā, jo latviešiem izdevies iegūt oficiālā un ekskluzīvā importētāja tiesības Baltijā. Taču tas patiesībā nav galvenais, daudz svarīgāki ir paši motocikli, kurus Latvijas baikeru apritē iesaukuši vienkārši par "dukātiem", lai gan tas izklausās nepiedodami familiāri, zinot, kas ir "Ducati".

Pat cilvēks, kurš no motocikliem saprot tikai to, ka tam ir divi riteņi un stūre ar ragiem, nevar palikt vienaldzīgs pret "Ducati" temperamentīgo dizainu. Šīs firmas motocikli pārsvarā ir dzelteni vai sarkani, sastopami arī melni un, protams, sponsoru krāsās, jo kopš "superbike" ("SBK") klases ieviešanas 1988. gadā "Ducati" ieguvis vairāk uzvaru motošosejā nekā jebkura cita marka. Tā vismaz apgalvo "Ducati" pārstāvji, viņu vidū arī ekspresīvais salona menedžeris Jānis Misiņš. Ja, izejot no "Ducati Riga" salona, nebūsiet apsēsts ar domu, ka viss, kas dzīvē ir vajadzīgs, ir "Ducati" motocikls, tam var būt tikai divi iemesli - Jānis ir pusdienās vai jūs esat kurls.

"Ducati", bez šaubām, ir motociklu vājprāta augstākā pakāpe. Jaunākie superbaiku modeļi no "Testastreta" sērijas "749" un "999" jau izskatās tā, it kā ar normālu ātrumu spētu pārvietoties tikai blīvā vidē, un tālu no tā nav. Agresīvais dizains un aerokosmiskie materiāli apvienoti ar pirmrindas tehnoloģiju. Ikvienam, kas kaut ko zina par "Ducati", automātiski jāzina, ko nozīmē "Desmo". "Ducati Desmo" ir unikāla gāzu sadales sistēma, kādu nevar sastapt nevienā citā iekšdzedzes dzinējā pasaulē. "Ducati" L veida motora galvā atrasta vieta divām īpašas formas rokeru svirām uz katru vārstu. Viens un tas pats sadales vārpstas "kulaciņš" pēc kārtas kustina abas sviras, no kurām viena atver vārstu, bet otra aizver. Līdz ar to vārstu atsperes, inerces, otrās pakāpes spēki utt. vairs nav aktuāli. Tāpēc "Ducati" baikiem līdz 13000+ rpm marķētajā tahometrā nav sarkanās zonas. "Ducati 999" sver tikai 199 kg, bet motors attīsta 139 ZS jaudu pie 10000 apgriezieniem. Pilnīgi iespējams, ka cilvēks ar asinsrites traucējumiem uz tāda baika pie pilna uzrāviena var zaudēt samaņu. Starp citu, latviešu firma tehnoloģijas dēļ tā arī saucas "Desmo Baltija", un arī "Ducati" fanu klubi saucas "Desmo Owners Club" jeb "D.O.C."

1926. gadā dibinātās firmas specialitāte ir nenormāli ātri baiki, taču pietiekami bieži sastopami arī "Supersport" sērijas motocikli, kuriem ir ne tik minimāls "aptecētāju" dizains, toties daudz stilīgu detaļu un izliekumu, kā arī krietni saprātīgākas motoru jaudas. Turklāt tie ir divreiz lētāki par baikiem, kas maksā 7,5 - 13,5 tūkstošus latu. "Ducati" ražo arī kruīzera tipa motociklus, kuros, neskatoties uz neizbēgamajiem čemodāniem, tomēr saglabātas firmas trauksmainā dzaina iezīmes. Bet, ja cilvēks ir "naked" motociklu piekritējs, tad "Ducati Monster" alumīnija skelets un draudīgā pozā savilktā kukaiņa forma neļauj naktīs mierīgi gulēt, līdz nav atrasti "nieka" 4,5 tūkstoši monstra iegādei.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO