Mazās klases hečbeks Ford Fiesta no šā gada pieejams arī izpildījumā Active un ar pretenzijām braukt tuvāk dabai. Jauna ir arī Fiesta ST, taču šī auto pilotam prātā būs nevis daba, bet gan šauri ārpilsētas ceļi. Ideālā gadījumā - serpentīni Alpos.

Modelis ar vārdu Fiesta Ford klāstā ir jau vairāk nekā 40 gadus, taču šādi saukto auto dažādība nekad nav bijusi tik liela kā šobrīd, kad nosacīti parastais modelis ir pieejams tikpat nosacīti vienkāršākajā, taču ikdienai pietiekamajā Titanium aprīkojuma līmenī, sportiskajā ST Line komplektācijā un arī kā Vignale modelis, kam pieburts salīdzinoši grezna mazās klases auto imidžs. Lai gan šos trīs bāzes modeļus var komplektēt ar dažādiem motoriem un transmisijām, kā arī papildināt un individualizēt ar labumiem un no papildaprīkojuma sarakstiem, tā iegūstot patiesi plašu Fiestu klāstu, tas vēl nav viss. Tagad Fiesta ir pieejama arī modifikācijā Active (arī ar trim aprīkojuma līmeņiem, ko var papildināt pēc saviem ieskatiem), kam ir nedaudz augstāks klīrenss un attiecīgi arī lielākas iespējas izpausties, nobraucot no ceļa ar cietu segumu. Fiesta klāsta kronis ir niknā versija ST, taču auto ar šādu nosaukumu zināms jau sen, un par to tādēļ nobeigumā, lai gan tieši ST sēdēt, braukt un klausīties ir visaizraujošāk.

Fiesta Active ir jaunākais mazās klases modeļa variants. Tā būtiskākā atšķirība no standarta modeļiem jau redzama ar aci, un tā ir lielāka atstarpe star riepām un riteņu arkām, kā arī paaugstināts klīrenss. 18 mm nav daudz, taču uz izbraukāta meža vai lauku ceļa būs tieši laikā. To, ka Active nav parasts automobilis, bet gan pretendē uz vietu šobrīd populārajā SUV un krosoveru segmentā, vizuāli vēsta arī melnas arku uzlikas, kā arī aizsargelementi zem bamperiem un sliekšņiem, kam gan ir vairāk dekoratīva nozīme nekā praktisks uzdevums sargāt mašīnas konstrukciju no celmiem un klints bluķiem.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ņemot vērā Fiesta Active mērķauditoriju, tas aizsargelementiem, visticamāk, arī nebūs jādara, jo Ford prognozē, ka šīs mazauto modifikācijas mērķauditorija būs rātni, gados jauni pilsētnieki, kas strādā vai mācās un šad tad labprāt izbrauc līdz jūrai, okeānam, sēņot vai līdz piknika galdam kādā parkā. Tātad dodas tuvāk dabai ārpus pilsētas.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tā nu sanāca, ka man pirmā tikšanās ar šo auto notika ārpus Latvijas, ārpus pilsētas, taču nevarētu arī teikt, ka īpaši tuvāk dabai. Tie bija asfaltēti serpentīni un ārpilsētas šosejas Alpu pašā nomalē netālu no Nicas. Kā auto uz šādiem ceļiem jūtas? Manuprāt, lieliski, pat ātrumā un ar dinamiku, kādā ikdienā brauktu reti. Automobiļa stingrā piekare un jaunie amortizatori ar hidraulisku atsitiena regulatoru pārliecinoši apstrādā nelīdzenumus, kādu mums ir daudz un netrūkst arī Vakareiropā, bet pat straujos pagriezienos nav jūtama nevēlamā sasvēršanās - aktīvā Fiesta turas stabili un pieļauj arī azartisku braukšanu. Tāda iespēja patiesi nav izslēgta pat auto, kurš ar vienu kāju iekāpis krosoveru teritorijā.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Mērķauditorijas rātnie, jaunie cilvēki gan diezin vai riskēs piesaistīt žandarmu uzmanību, taču pieejamo dzinēju vidū ir agregāti, kas dod iespēju braukt visnotaļ dinamiski. Jo īpaši tas attiecas uz 1 litra EcoBoost agregātu, kam tagad ir arī 140 zirgspēku modifikācija. Ja nav ambīciju vienmēr būt pirmajam, pietiks arī ar kādu no mazāk jaudīgajām trīs cilindru motora versijām (85, 100, 125 ZS), bet garāku ceļu veicējiem piemērotāks būs Fiesta Active ar 1,5 dCi dīzeļdzinēju, kam arī ir divas jaudas pakāpes - 85 un 120 ZS. Jāpiebilst, ka Latvijā 85 ZS EcoBoost vietā tiek piedāvāts tādas pašas jaudas 1,1 litra atmosfēriskais motors, kam citviet pieejama arī 70 ZS modifikācija. Pārnesumkārbu klāstā ir sešu pakāpju manuālā vai sešu pakāpju automātiskā transmisija, kā pieejamība tiešā veidā atkarīga no izvēlētā motora, un faktiski visas jaunākās drošības sistēmas, kas mazajā klasē vēl pirms dažiem gadiem nebija iedomājamas.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Starp sistēmām, kas balstās uz radaru, kameru un ultraskaņas sensoru novērojumiem/mērījumiem, ir “acis”, kas redz tālāk par cilvēku, laicīgāk var pamanīt gājēju ceļa malā vai uz tā un pat novērst frontālu sadursmi. Bez tās pieejams arī mašīnas aizmugurē notiekošā vērotājs, aklo zonu uzraugs, joslu asistents, automātiskās tālās gaismas, ceļa zīmju lasīšanas sistēma u.c.  Arī izklaides jomā Fiesta Active itin nemaz nav apdalīts auto. Tam pat pieejama B&O Play audio sistēma ar 10 skaļruņiem un 675 vatu jaudu, kas melomānam pievilcīgu padarīs pat šāda izmēra mašīnas salonu. Interesanti, ka arī multimediju sistēmā integrēts CD atskaņotājs pieejams tikai par papildu samaksu. Summa gan nav liela, un šāds piedāvājums patiesībā vairāk uzjautrina nekā satrauc, jo, ja godīgi, tad neatminos, kad pēdējo reizi būtu mēģinājis kaut kur iebāzt kompaktdisku. Ford to apzinās, tādēļ kā bāzi piedāvā Bluetooth atbalstu un divas USB ligzdas.

Foto: Ford

Tas, ka mašīna iekšpusē nebūs plaša kā limuzīns, ir redzams un prognozējams jau no ārpuses. Pie stūres gan šaurības sajūta nav tik izteikta kā blakus pasažiera sēdeklī. Jo stūre, visas vadības sviras, ērti aizsniedzamais panelis, arī ērtā sēdēšana novērš uzmanību no telpas un ļauj veltīt sevi braukšanai. Pasažiera sēdeklī turpretī uzreiz jūt mašīnas izmērus - niša kājām ir neliela, attālums starp ceļiem un cimdu nodalījumu arī nav grandiozs, un iespējas izplesties uz sāniem arī gribētos nedaudz dāsnākas. No otras puses, šis ir mazās klases auto, un man nebūtu ne mazāko iebildumu tādu iebraukt savā garāžā.

Foto: Ford

Vēl mazāk iebildumu man būtu līdzās Fiesta Active garāžā iebraukt Fiesta modifikāciju ST, kas bija otrs turpat Alpos izmēģināmais mazā Ford variants. Atšķirībā no Active šā modeļa mērķauditorija ST prezentācijā tika ilustrēta ar tāda gados jauna cilvēka bildi, kādu ne visai gribētos sastapt aiz kādas nakts tumsā iegrimušas mājas stūra. Tas izskatījās kā jauns vīrietis, kam ir bijušas nesaskaņas ar likumu, kas reiz bēdzis no mājām, kuru reti kas apmierina, kurš piedalās nakts dragreisa sacensībās pilsētas nomalē. Interesanta vizualizācijas izvēle, jo es cepumus veikalā nezogu, pat papīrīšus zemē nemetu, cenšos būt iespējami laipns pret visiem, taču Fiesta ST man ļoti patīk.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tas ir auto, kam zem priekšējā pārsega ir 3 cilindru turbo motors ar 1,5 litru darba tilpumu un 200 zirgspēkiem. Tos caur manuālo transmisiju saņem priekšējie riteņi, taču efektīvi kustībā palīdz pārvērst mehānisks ierobežotas berzes diferenciālis, kas gan neietilpst standarta aprīkojumā.  Fiesta ST ir pirmais trīs cilindru auto, kura motoram ir cilindra deaktivēšanas funkcija. Tādējādi sportiskā gara pilnos brīžos karstais hečbeks ir raķete, kā traukšanos pa šauriem Franču rivjēras ceļiem pavada atkarību raisošas skaņas no izpūtēja, bet normālos apstākļos auto brauc ar diviem cilindriem un taupa degvielu kā mācēdams. Starp citu, jā, lai arī Fiesta ST salonā patiešām ir sajūta, ka esi nevis apsēdies uz sēdekļa pie stūres, bet gan iegrimis sporta sēdeklī un saplūdis ar auto tūlītējai ātruma limitu pārkāpšanai, ar to var braukt arī civilizēti. Gan palaist tantiņu pa gājēju pāreju, gan ļaut sevi apdzīt, gan iedot fotoradaram brīvdienu. 

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bet tāpat šim izskatīgajam, auto vislabāk piestāv ātrums un asas kustības, jo ST tām ļaujas un ir viegli kontrolējams. Taču to vēlams pārbaudīt ne jau uz ceļa, bet, piemēram, tā dēvētajās trases dienās, jo bez Normal un Sport braukšanas režīmiem Fiesta ST ir pilots var izvēlēties arī Track režīma iestatījumus. 

Mūsu krastos lētākais Fiesta Active ir ar 1,1 litra benzīna motoru un maksā 17 400 eiro. Par lētāko dīzeļdzinēju jāmaksā 19 000 eiro, savukārt Fiesta ST ford.lv cenu lapā savukārt nav atrodams. Vācijā modelis bāzes versijā maksā no 22 600 eiro.

  Ford Fiesta Active 140 ZS, 6MT Ford Fiesta ST
Dzinējs 1.0 EcoBoost 1.5 EcoBoost
Jauda 140 ZS @ 6000 rpm 200 ZS @ 6000 rpm
Grieze 180 Nm @ 1500 rpm 290 Nm @ 1600 rpm
Vmax 182 km/h 232 km/h
0-100 km/h 10,5 sek 6,5 sek
Vid.patēriņš 5,2 l/100 km 6,0 l/100 km
Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams