Sestdien Pērbonē, Laidos, Upītēs un Vilgālē risinājās pirmie seši ātrumposmi FIA Eiropas rallija čempionāta noslēdzošajā posmā Rally Liepāja, kā arī tika aizvadīts Latvijas rallija čempionāta priekšpēdējais, sestais posms. Visātrāk sacensību maršrutu izbrauca kvalifikācijas uzvarētājs Nikolajs Grjazins. Paralēli notikumiem uz ceļa norisinājās arī Ātruma Festivāls Kurzeme aktivitātes – tā Tirdzniecības kanālā tika aizvadīts Latvijas čempionāta ūdensmotosportā ātrumlaivām 6.posms, bet Vecās Ostmalas promenādē notika Latvijas Antīko automobiļu kluba Youngtimer Rally retro automašīnu salidojums Cars & Coffee Liepāja.

FIA Eiropas rallija čempionāta pirmajā dienā pārliecinošu sniegumu demonstrēja ar Latvijas automobiļu federācijas izsniegto licenci startējošais Nikolajs Grjazins. Sports Racing Technologies braucējs uzrādīja labāko rezultātu pirmajos piecos no šodien notikušajiem sešiem ātrumposmiem. Kas zina, ja ne pārsists ritenis SS6 ŠKODA, iespējams, Grjazina kontā būtu seši ātrākie laiki. Dienas izskaņā autosportistam 19 sekunžu pārsvars pār tuvāko sekotāju Krisu Ingramu, TOKSPORT WRT, bet vadošo trio noslēdza Fabians Kreims, Škoda Auto Deutschland, no Grjazina atpaliekot par 39,9 sekundēm.

Nikolajs Grjazins: “No paša rīta necentāmies izspiest maksimumu. Biju uzmanīgs, jo ātrumposmi bija ļoti ātri. Otrajā ātrumposmā sagriezāmies un uz mirkli apstājāmies. Bijām pieļāvuši nelielu kļūdu ar trases pierakstiem. Tāpat trasē bija apstājusies viena no ekipāžām, kas brauca pirms mums. Arī turpinājumā sekoja vairākas nopietnas kļūdas, bet dienu noslēdzām ar cauru riepu. Pat nezinu, kādēļ tas notika. Ātrumposma vidū mašīna sāka justies arvien sliktāk un beigās labie pagriezieni bija teju neiespējami. Arī paātrinājums vairs nebija cerētais.”

Grjazins, Ingrams un Kreims pēc sešiem ātrumposmiem ieņem vadošās pozīcijas arī Junior U28 ieskaitē. Svētdien izšķirsies ne vien Rally Liepāja uzvarētājs, bet arī šī gada čempions šai ieskaitē. Uz to pretendē tieši šīs trīs ekipāžas, kas visas startē ar Škoda Fabia R5.

Kriss Ingrams: “Sākotnēji pat biju pārsteigts, ka rezultāts bija tik labs, jo veicām kļūdu riepu izvēlē. Centos vienkārši izbraukt tīri un priecāties par ralliju. Otrajā ātrumposmā sagriezāmies un palikām sāniski. Turpinājumā gan baudījām ralliju. Mums gāja jautri, ieskaitot nelielu slīdēšanu. Bijām pārlieku piesardzīgi. Pēcpusdienā veicām izmaiņas mašīnas regulējumos. Varējām mēģināt braukt vēl ātrāk. Nikolajs ir vietējais eksperts, tādēļ esmu izbrīnīts, ka spējām uzrādīt tik līdzīgus rezultātus!”

Fabians Kreims: “Jau no pirmajiem metriem ar mašīnu jutāmies labi. Piektdien paguvām veikt pēdējās izmaiņas ar mašīnas regulējumiem. Saķere bija ļoti laba. Dažbrīd izbraucu pārāk plaši un vairākās vietās zaudēju laiku. Piektajā ātrumposmā kļūdas nepieļāvām. Grants nebija tik dziļa kā pirmīt. Beigas gan bija pārāk ātras. Kopumā ar dienu esam apmierināti, bet svētdien mūs gaida gara diena – notikt var jebkas!”

Ne bez piedzīvojumiem aizritēja arī vienīgā ERC2 klases pārstāvja Sergejs Remeņņika, Russian Performance Motorsport, diena – pēdējā ātrumposmā ekipāžai neizdevās izvairīties no uz ceļa nokritušā zara, kā rezultātā tika pārdurta riepa. Kopējā ieskaitē Remeņņiks ierindojas 15. vietā. 

Satriecošu ātrumu visas dienas garumā ERC3 ieskaitē demonstrēja ADAC Opel Rallye Junior Team braucējs Toms Kristensons. Zviedru sportists uzrādīja labāko rezultātu savā klasē visos sešos ātrumposmos un pēc sestā ātrumposma ir iekrājis 18,8 sekunžu pārsvaru pār savu komandas biedru Mārtiņu Sesku. Dienas noslēgumā Kristensons gan saskārās ar pārnesumkārbas problēmām. Abi braucēji ieņem vadošās pozīcijas arī Junior U27 ieskaitē, kur Mārtiņš Sesks čempiona titulu nodrošinājis vēl pirms Rally Liepāja norises. Tikmēr trešo vietu ieņem Mīka Hokanens. Somu sportists no Kristensona atpaliek 1 minūti un 14,4 sekundes.

Mārtiņš Sesks: “Dienu sakām ar kaujiniecisku noskaņojumu. Pērbonē labi iesildījāmies. Centāmies neriskēt, taču noķert tempu. Ļoti izbaudīju otro ātrumposmu. Nācās apbraukt Simoni Tempestini, kuram bija dzinēja problēmas. Pēc avārijas Polijā esmu mazliet nobijies no kokiem. Man tomēr labāk patīk braukt pa asfaltu. Pēcpusdienā atguvām pārliecību. Vairāk koncentrējos uz paša braukšanu. Turpinām progresēt, tomēr viegli negāja. Šaubos, ka mājas ceļi man sniedza kādas priekšrocības.”

Nikolajs Grjazins izcīnīja uzvaru arī Latvijas rallija čempionāta sestajā posmā, par 2 minūtēm un 57,7 sekundēm apsteidza Igaunijas pārstāvi Ranno Bundsenu, bet trešo vietu izcīnīja vēl viens Baltijas valstu braucējs Egidijus Valeiša. Lieliskais sniegums ļāvis Bundsenam izcīnīt uzvaru LRČ1 klases vērtējumā, kā arī izvirzīties vadībā Latvijas rallija čempionāta kopvērtējumā absolūtajā ieskaitē.

LRČ2 klasē Emīls Blūms noturēja sev aizmugurē vienu no titulētākajiem Lietuvas autosportistiem Vitautu Švedu. Abus braucējus dienas izskaņā šķīra 19,7 sekundes, bet trešo vietu izcīnīja FIA Eiropas rallijkrosa čempions Reinis Nitišs.

Īpaši spraigas cīņas izvērtās LRČ3 ieskaitē starp divām uzlecošajām zvaigznēm Mārtiņu Sesku un Oliveru Solbergu. Abas ekipāžas vairākkārt apmainījās ar labākajiem rezultātiem, bet dienas beigās liepājnieks Sesks izrādījās par 0,9 sekundēm ātrāks. Duelis turpināsies rītdien, kad tiks noskaidrots 2018. gada sezonas čempions LRČ3 klasē.

Sacensību finišu neizdevās sasniegt LRČ5 klasē ar BMW M3 startējošajam Jānim Vorobjovam, kurš izstājās auto dzinēja problēmu dēļ. LRČ6 klasē nepārspēta palika Krievijas ekipāža ar Aleksandru Zaicevu pie stūres. Īpašas skatītāju ovācijas izpelnījās Māra Dzērves / Mārtiņa Jakobsona ekipāža, kas Rally Liepāja piedalījās ar GAZ 53A kravas automašīnu. Absolūtajā ieskaitē gan rallija sacensībām netradicionālā spēkrata pārstāvji nevar sacensties ar vieglākas svara kategorijas auto, noslēdzot kopvērtējuma tabulu. 

Paralēli notikumiem Latvijas rallija čempionātā šodien Kurzemē risinājās arī sacensības rallijsprintā. Duelis par uzvaru starp Jāņa Dūča / Ginta Bērziņa Subaru Impreza un Andra Putniņa / Raimonda Gļaudas Rover 214 noslēdzās priekšlaicīgi, jo Putniņa ekipāža izstājās, ļaujot Dūcim izcīnīt uzvaru.

Šīs dienas laikā tika noskaidroti arī vairāku specbalvu ieguvēji. Neste balva pienācās ekipāžai ar Latvijas Automobiļu federācijas izsniegto licenci, kas SS1/4 NESTE kopsummā uzrāda ātrāko rezultātu. To sasniedza Sports Racing Technologies ekipāža Nikolajs Grjazins / Jaroslavs Fjodorovs. Tikmēr Škoda specbalvu, kas tika pasniegta par ātrāko laiku SS6 ŠKODA, nonāca Krisa Ingrama / Rosa Vitoka īpašumā.

Svētdien tiks veikti noslēdzošie seši ātrumposmi Dinsdurbē, Paplakā, Vecpilī un Podniekos. Dalībnieku pievienosies arī vēsturisko auto ekipāžas. Regularitātes sacensību dalībnieki ātrumposmos SS7, SS8, SS10, SS11 dosies 1h 30min pirms sporta automašīnu starta. Savukārt vēsturiskās sporta ekipāžas pēdējos četros Rally Liepāja ātrumposms startēs kopā ar Latvijas rallija čempionāta ekipāžām. Uzreiz pēc SS12 LIEPĀJA noslēguma dalībnieki dosies uz jaunuzbūvēto Liepājas Olimpiskā centra Manēžu, kur no plkst. 18:00 būs finiša estakāde un notiks FIA Eiropas rallija čempionāta uzvarētāju apbalvošana. Turpat plkst. 20:30 notiks arī Latvijas rallija čempionāta posmu un FIA ERT Baltijas Rallija Trofejas uzvarētāju apbalvošana.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams