Pirmdien pie Indonēzijas krastiem jūrā iegāzās aviokompānijas "Lion Air" pasažieru lidmašīna. Aviokatastrofā, kuras cēloņi joprojām nav oficiāli apstiprināti, dzīvību zaudēja 189 cilvēki. Aģentūra "Reuters" noskaidrojusi, ka pilots, kas dienu pirms katastrofas lidoja ar to pašu lidaparātu, esot raidījis tā dēvēto PAN-PAN trauksmes signālu.

PAN-PAN signāls nozīmē, ka lidaparātam ir kāda steidzami risināma problēma, taču attiecīgajā brīdī tā neapdraud tajā esošos cilvēkus vai pašu lidmašīnu. Šis signāls ir tikai pakāpi zemāks par "Mayday", kas norāda uz tūlītēju apdraudējumu cilvēku dzīvībām.

Kā norāda "Reuters", dienu pirms katastrofas lidmašīna gaisā esot svārstījusies, kā arī uzrādījusi neuzticamus lidojuma ātruma un augstuma rādītājus.

Kāds svētdien notikušā lidojuma pasažieris vietējā sarunu šovā stāstījis, ka lidmašīna pēc pacelšanās esot strauji samazinājusi uzņemto augstumu un stipri kratījusies. Salonā esošie pasažieri lūguši Dievu. 

Citas lidmašīnas pilots stāsta, ka svētdien esot dzirdējis sarunu starp "Lion Air" pilotu un lidmašīnas kontroltorni. Pilots raidījis PAN-PAN signālu, bet pēc laika to atcēlis.

Pēc septiņām stundām lidmašīna no jauna pacēlās. Tās pilots lūdza atļauju atgriezties lidostā, bet drīz pēc tam lidaparāts iegāzās jūrā. Lidmašīnā atradās 189 cilvēki, kas visi gāja bojā.

VIDEO: Traģiskā pasažieru lidmašīnas avārija Indonēzijā

Ceturtdien ūdenslīdējiem izdevās atrast lidmašīnas "melno kasti". Domājams, ka tā viesīs skaidrību par aviokatastrofas cēloņiem.

Indonēzijas transporta ministrs norāda, ka valdība apsver priekšlikumu likt tādām zemo cenu aviolīnijām kā "Lion Air" paaugstināt biļešu cenas. Valdība arī devusi rīkojumu izvērtēt gaisa satiksmes drošības regulējumu.

Traģiskā aviokatastrofa pievērsusi uzmanību "Boeing" jaunajam pasažieru lidmašīnas modelim "737 MAX", ko aviokompānijas izmanto tikai kopš pagājušā gada. Līdz šim tas nebija iesaistīts nevienā gaisa satiksmes negadījumā.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams