Pēdējo gadu tendences autobūvē iezīmē drūmu nākotni lielajiem iekšdedzes dzinējiem. Tā dēvētā downsizing jeb dzinēju izmēra un darba tilpuma samazināšanas sekas ir redzamas faktiski visu ražotāju modeļu klāstā. 

Motoriņi ar litra vai pat mazāku tilpumu vairs nav retums, turpretī vēl pirms dažiem gadiem izplatītās astoņu, desmit un divpadsmit cilindru spēkstacijas izmirst kā dinozauri.

Pienāks laiks, kad arī vienlitrīgos motorus varēs saskaitīt uz rokas pirkstiem, jo transportlīdzekļus uz priekšu dzīs enerģija, kuras iegūšanai nav nepieciešams naftas urbums Saūda Arābijā. Taču līdz tam vēl ir iespēja atcerēties laikus, kad automobiļiem uz katru nobraukto kilometru nebija liegts atmosfērā izvadīt puskilogramu oglekļa dioksīda un citas gāzes, kas kaitē videi.

Foto: Daimler AG

Tieši vides aizsardzības apsvērumu dēļ autoražotāji ir spiesti meklēt veidus, kā samazināt kaitīgo izmešu nonākšanu dabā. Viens no tādiem ir lielo "benzīna kapsētu" izslēgšana no piedāvājuma. Piemēram, Mercedes-AMG pamazām gatavojas atteikties no sava 6 litru V12 turbo motora. Mercedes-Benz klāstā motors gan vēl kādu laiku paliks, taču Afalterbahā bāzētā AMG struktūrvienība turpmāk piedāvās tikai motorus ar astoņiem vai mazāk cilindriem. 

Foto: Daimler AG

Atvadīties no ilgus gadus izmantotā un pilnveidotā dzinēja AMG nolēmuši, izlaižot īpašu Mercedes-AMG S 65 Final Edition. Tas būs melns sedans ar bronzas krāsas akcentiem, tai skaitā 20 collu riteņu diskiem un ļoti dāsnu standarta aprīkojumu. Tāpat katrs no Final Edition automobiļiem saņems īpašu plāksnīti, uz kuras būs atainots katra spēkrata kārtas numurs no 1 līdz 130, jo AMG paredzējuši izlaist tikai 130 S 65 Final Edition eksemplārus.

Foto: Daimler AG

S 65 Final Edition automobiļos standarta aprīkojums ietvers Magic Sky Control panorāmas stikla jumtu, kura caurspīdīgumu var mainīt, nospiežot attiecīgo pogu, AMG Driver’s pakotne, kas cita starpā ietver maksimālā ātruma limitētāja pārvietošanu uz 300 km/h atzīmi, siltuma pakotne ar apsildāmiem sēdekļiem un elkoņa balstiem, kā arī 43,5 grādos atgāžams priekšējā pasažiera sēdeklis un divi atsevišķi sēdekļi aizmugurē. Īpašs bonuss S 65 Final Edition pircējiem būs tieši šim automobilim piegriezts un izšūts pārsegs. Iespējas iegādāties vēl kaut ko papildus būs ierobežotas. Paredzēts, ka maksātspējīgie pircēji varēs tikt vien pie keramisko bremžu sistēmas un oglekļa šķiedras dizaina elementiem.

Foto: Daimler AG

Motoram pirms atvadīšanās nekādas modifikācijas veikt nav paredzēts. 6 litru V12 biturbo motora jauda aizvien būs 630 ZS, bet griezes moments - 1000 Nm. Tā kā paātrinājums aizvien būs 4,1 sekunde līdz simtam.

Foto: Daimler AG
Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams