ASV aviobūves uzņēmuma "Boeing" vadītājs Deniss Milenburgs atteicies atzīt, ka "737 MAX 8" lidmašīnu modeļos uzstādītā drošības sistēma ir nepilnīga un bijusi galvenais iemesls divu šī modeļa lidmašīnu traģiskās aviokatastrofās pēdējo sešu mēnešu laikā, vēsta Lielbritānijas raidsabiedrība BBC.

Uzrunājot investorus un masu medijus, Milenburgs uzsvēra, ka lidmašīnu drošības sistēma bija tikai viens no vairāku faktoru ķēdes reakcijas, kas noveda pie lidmašīnu avārijām.

Kā vēstīts, Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" lidmašīna nogāzās 10.martā. Gāja bojā visi 157 lidmašīnā esošie cilvēki.

Savukārt Indonēzijas lidsabiedrības "Lion Air" lidmašīna pagājušā gada 29.oktobrī iegāzās Javas jūrā. Aviokatastrofā gāja bojā visi 189 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

FOTO: "Ethiopian Airlines" katastrofa

Abas lidmašīnas bija aprīkotas ar automātisko lidošanas programmatūru Manevrēšanas raksturlielumu palielināšanas sistēma (MCAS).

MCAS sistēma automātiski nospiež lidmašīnas priekšgalu uz leju, kad no sensoriem tiek saņemta informācija, ka lidmašīna lido pārāk lēni vai tās priekšgals ir pārāk augstu, vai arī pastāv risks lidmašīnai zaudēt ātrumu.

Tomēr šī sistēma neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ.

Pēc aviokatastrofas Etiopijā, visā pasaulē tika pārtraukta "737 MAX" sērijas lidmašīnu izmantošana.

Milenburgs gan atzīst, ka abos incidentos sensori nosūtījuši nepareizu informāciju, kas, savukārt iedarbinājis MCAS sistēmu.

Tomēr "Boeing" vadītājs uzsver, ka MCAS sistēma atbildusi visām dizaina un sertifikācijas prasībām.

Aviokatastrofas bieži vien izraisa vairāku notikumu ķēdes reakcija, norāda Milenburgs.

Tāpēc neesot pareizi galveno lomu piedēvēt tikai vienam no faktoriem.

"Boeing" ir izstrādājusi un testē MCAS sistēmas programmatūras atjauninājumu.

FOTO: Boeing 737 MAX ražotne Vašingtonā

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams