Ceturtdien saņemti trauksmes signāli no diviem naftas tankkuģiem Omānas līcī – uz tiem esot nogranduši sprādzieni, vēsta Lielbritānijas raidsabiedrība BBC.

Abu tankkuģu apkalpes pēc incidentiem evakuētas.

Irāna paziņoja, ka tās jūras spēki evakuējuši 44 cilvēkus no kuģiem, kas "negadījumu" laikā aizdegušies Irānas piekrastē. Irānas televīzijas demonstrētajos kadros redzams, kā no abiem kuģiem paceļas milzīgi dūmu stabi un liesmas.

Taču ASV Piektā flote ziņoja, ka tās karakuģi saņēmuši trauksmes signālus no abiem tankkuģiem, kas ziņojuši par uzbrukumiem.

No kuģa “Kokuka Courageous” evakuēts 21 apkalpes loceklis, bet no kuģa “Front Altair” - 23 cilvēki.

Norvēģijas Jūras drošības aģentūra informēja, ka Omānas līcī noticis uzbrukums norvēģu tankkuģim "Front Altair" un Singapūras kravas kuģim "Kokuka Courageous".

Aģentūra norādīja, ka saņemtas ziņas par trīs sprādzieniem uz "Front Altair" un ugunsgrēku. Kuģa apkalpe ir evakuēta un neviens no apkalpes nav cietis, informēja aģentūra.

“Front Altair” kuģi nofraktējušā Taivānas naftas uzņēmuma pārstāvis iepriekš informēja norādīja, ka kuģis varētu būt cietis uzbrukumā ar torpēdu.

Foto: AFP/SCANPIX

Irānas mediji ziņoja, ka pirmais incidents noticis uz "Front Altair" plkst.8.50 (plkst.7.20 pēc Latvijas laika) 25 jūras jūdzes no Bandaredžāskas, Irānas dienvidos.

"Front Altair", kas kuģo zem Māršala salu karoga, transportēja etanola kravu no Kataras uz Taivanu, ziņoja aģentūra IRNA.

"Kad kuģis aizdegās 23 apkalpes locekļi ielēca jūrā un viņus izglāba garāmbraucošs kuģis un nodeva viņus Irānas glābšanas vienībai," vēstīja IRNA, norādot, ka stundu pēc pirmā incidenta aizdedzies otrs kuģis.

"Kokuka Courageous", kurš ceļoja zem Panamas karoga, bija ceļā no Singapūras uz Saūda Arābiju ar metanola kravu, ziņoja IRNA, piebilstot, ka 21 kuģa apkalpes loceklis ielēcis jūrā un viņi visi vēlāk izglābti.

Singapūrā bāzētā kompānija "BSM Ship Management", kam pieder "Kokuka Courageous", nodēvēja notikušo par "drošības incidentu" un ziņoja, ka viens apkalpes loceklis incidentā ticis viegli ievainots.

Abu kuģu apkalpes pēc evakuēšanas nogādātas Džāskas ostā Irānā.

Izplatoties ziņām par uzbrukumiem tankkuģiem, strauji paaugstinājušās naftas cenas.

Omānas līcis, kas savieno Arābijas jūru ar Hormuza šaurumu un tālāk ar Persijas līci, ir daļa no nozīmīga kuģu ceļa, pa kuru tiek importēti vismaz 15 miljoni barelu jēlnaftas un citi produkti simtiem miljoniem dolāru vērtībā.

12.maijā Omānas līcī uzbrukumos cieta četri naftas tankkuģi - divi Saūda Arābijas, viens Norvēģijas un viens AAE kuģis. Kas tieši notika, joprojām nav skaidrs, bet ASV prezidenta nacionālās drošības padomnieks Džons Boltons izteicās, ka aiz šiem uzbrukumiem "gandrīz vai noteikti" stāv Irāna.

AAE pagājušajā nedēļā informēja, ka piecu valstu kopīgi veiktā izmeklēšana, kuras rezultāti iesniegti ANO, norāda uz iespējamību, ka aiz šiem uzbrukumiem stāv valsts, taču vēl nav gūti pierādījumi, ka vainīga būtu Irāna.

Irāna noliegusi, ka būtu atbildīga par notikušo.

Taču Saūda Arābija joprojām apgalvo, ka, visticamāk, vainīga ir Irāna.

Saūda Arābijas karalis Salmans šomēnes Persijas līča Sadarbības padomes samitā paziņoja, ka "teroristu" uzbrukumi Persijas līča reģionā apdraud globālos naftas pārvadājumus.

Ar Irānu saistītie Jemenas šiītu nemiernieki hutieši ir pastiprinājuši uzbrukumus Saūda Arābijai ar bezpilota lidaparātiem, un viena šāda uzbrukuma dēļ maijā tika uz laiku slēgts svarīgs naftasvads.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams