FOTO: AFP/SCANPIX

Pirmdien par bankrotu paziņoja viens no lielākajiem un vecākajiem tūrisma operatoriem pasaulē "Thomas Cook". Tūkstošiem tūristu, kuri tobrīd atradās ceļojumos, tika pamesti teju likteņa varā - lai arī Lielbritānijas valdība cenšas nogādāt atpūtniekus mājās, daudziem nakti nācās pārlaist Maljorkas un citās lidostās. Valdīja neziņa par to, kad radīsies iespēja tikt mājās, bet pašiem nopirkt jaunas lidmašīnas biļetes bija sarežģīti, jo dažos maršrutos cenas pat četrkāršojušās, ziņo ārvalstu mediji.

"Palmas lidostā Maljorkā izskatās kā bēgļu krīzes vidū," raksta raidorganizācijas SKY korespondente Sallija Lokvuda. Pieaugušie guļ uz lidostas grīdas, šur tur dzirdamas zīdaiņu raudas. 

Kāda māte mēģina savaldīt asaras, kad uzzina, ka īpašā palīdzība, ko viņa bija rezervējusi saviem bērniem, tomēr nebūs pieejama. "Pilnīgs juceklis," viņa saka. "Man līdzi ir divi bērni ar autismu. Es samaksāju papildus par palīdzību, bet tādas nav."

Lidojumu skaits ir mazāks, nekā gribētos. Otrdien no Maljorkas uz Lielbritāniju bija paredzēti pieci lidojumi, bet tagad to skaits samazināts uz trijiem. 

Pirmais lidojums bija paredzēts plkst.10:35 uz Birmingemu, bet tajā bija plānots uzņemt arī pasažierus, kuru galamērķis ir Glāzgova un Midlendas reģions. Pasažieri joprojām atrodas Maljorkas lidostā, rokās turot ar roku rakstītas lidmašīnas biļetes. Uz tām nav norādīts ne vietas numurs, ne izlidošanas laiks.

7

FOTO: ERIKA SANTELICES / AFP

Citiem nav pat šādu biļešu. 

Andžela Millsa, kura bija rezervējusi ceļojumu ar "Thomas Cook" starpniecību, raidorganizācijai BBC stāsta, ka mēģinot rezervēt aviobiļetes, ar kurām aizstāt atcelto lidojumu. Lidmašīnas biļete no Glāzgovas uz Rodas salu Grieķijā svētdien maksāja 280 mārciņas, bet otrdien - jau 1000 mārciņas.

7

Kompānijas "JLS Consulting" analītiķis Džons Striklends norāda, ka aviolīnijas "priekā neberzē plaukstas" par radušos situāciju, taču norāda - "Thomas Cook" bankrotēja tāpēc, ka uzņēmums bija iedzīvojies lielos parādos un strādāja ar zaudējumiem, tāpēc konkurentiem jāpelna, kad rodas tāda iespēja.

FOTO: ERIKA SANTELICES / AFP

Tikmēr Civilās aviācijas dienesta (CAA) priekšsēdētāja Dīrdre Hatone norāda, ka pirmajā dienā pēc "Thomas Cook" bankrota 64 lidojumos atpakaļ mājās esot nogādāti nepilni 15 000 cilvēku jeb 90% no attiecīgajai dienai izvirzītā mērķa.

Otrdien plānots veikt 74 lidojumus, kas nogādās mājās 16 500 cilvēkus.

Taču Hatone atzīst - priekšā vēl 13 dienas, kuru laikā jāatgādā atpakaļ 135 000 atpūtnieku.

7

"Neviens nav pamests, visi varēs aizvadīt savu ceļojumu un tiks nogādāti atpakaļ tādā laikā, kādā iepriekš bija plānojuši atgriezties," viņa norāda.

Tomēr raidorganizācijas SKY uzrunātais atpūtnieks Džims Falkoners pauž citādas sajūtas.

"Nepietiek informācijas," saka Falkoners, kurš joprojām gaida ziņas par to, kad varēs pamest Maljorku. "Vakardienas vakarā "Thomas Cook" mums teica: "Viss ir kārtībā, viss ir kārtībā." Taču tagad mēs jūtamies kā pamesti savā vaļā.

7

Izskatās, ka Vācijas kompānija un tās apakšuzņēmumi veic lidojumus, bet mūsu valdība atkal ir pārāk pasīva. Cilvēki baidījās izmantot "Thomas Cook" pakalpojumus, jo mūsu valdība nav adekvāta jautājumā par to, vai paliksim Eiropas Savienībā, vai arī stāsimies no tās ārā. Domāju, ka netiešā veidā tā ir valdības vaina. Es parasti turos pa gabalu no politikas, bet domāju, ka pie vainas ir "Brexit" haoss."

Organizējot lidojumus, priekšroka tiek dota bērniem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, norāda SKY. Pārējiem vienkārši jāgaida rindā.

Turpmāko divu nedēļu laikā mājās jāatgriežas ap 150 000 "Thomas Cook" klientu, kas bankrota brīdī atradās ceļojumos.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO