Zviedrijas komercauto ražotājs Scania nupat prezentējis savu jaunāko konceptauto, kam pat nav kabīnes; vadītājam vieta šajā auto nav paredzēta, jo tas brauc pilnīgi patstāvīgi, turklāt savā iekšdedzes dzinējā izmantojot biodegvielu. 

Sensoru sagādātos datus šajā bezvadu un bezpilota automobilī tulko un apstrādā intelekta modulis, kas komandas tālāk nodod autonomā kravas automobilim AXL, un tas visas komandas izpilda patstāvīgi.

Šā kravas auto dizains ir izstrādāts, pieņemot ka tas varētu tikt izmantots īpaši sarežģītos apstākļos būvlaukumos, karjeros un citviet.

Scania konceptuālā pašizgāzēja būtiskākā atšķirības pazīme - tam nav tradicionālo vadības ierīču kā citiem līdzīgiem izstrādājumiem. Tam pat nav kabīnes, kur izvietot pedāļus, stūri, vadītāja sēdekli u.tml. 

Kompānijā norāda, ka AXL ir nozīmīgs progresa solis intelektuālo transporta sistēmu jomā, jo pašgājēji kļūs par vides dabisku sastāvdaļu.

Jāpiebilst, ka Scania patlaban tikai osta gaisu autonomās un automobiļu attālinātās vadības jomā. Volvo Trucks tikmēr jau kādu laiku izmanto vilcējus Vera, kas pa koplietošanas ceļiem starp loģistikas centru Gēteborgā un jūras ostu pārvadā konteinerus. Visas mašīnas ir savienotas tīklā, pieslēgtas mākoņservisam un tiek vadītas attālināti ar līdz pat 40 km/h, ziņo Motor.ru.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams