Pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu sākumā argentīniešu izcelsmes itāļu inženieris Horacio Pagani pameta Lamborghini un nodibināja savu uzņēmumu Pagani Automobili. Septiņus gadus pēc dibināšanas, 1999.gadā, nelielais itāļu superauto ražotājs prezentēja savu pirmo modeli Zonda. 

Tajā pašā gadā kompānija savu pirmo auto arī pārdeva un, atzīmējot šā notikuma divdesmito gadskārtu, Pagani izstrādāja savas jaunākās modeļu saimes - Huayra - īpašo jubilejas versiju Huayra Roadster BC. BC šajā nosaukumā ir pirmā pircēja iniciāļi un to atšifrējums attiecīgi ir Benny Caiola (Benijs Kaiola).

Pagani Huayra Roadster BC kopumā nolemts izgatavot vien 40 eksemplāros, un tie visi jau sen ir izpirkti, vēl pirms oficiālās prezentācijas, lai gan bāzes cena noteikta 3,2 miljonu eiro apmērā. Kas būtiski, tā ir summa, neskaitot nodokļus. Tātad beigu beigās tie var būt 4, 5 vai varbūt pat 6 miljoni, ja pircējs paudis kādas īpašas vēlmes.

Visbiežāk, ja runa ir par šādiem auto, cenai nav nozīmes. Un tomēr - kā veidojusies Huayra Roadster BC bāzes cena, kas arī astronomiska?

Foto: Pagani Automobili

Kā skaidro vācu AutoBild, viss sākas ar izstrādi, kā izmaksas nelieliem autobūves uzņēmumiem ir milzīgas. Nākamais svarīgais faktors ir izmantotie materiāli. Ja masveida autobūvē izmanto milzīgās mašīnās no tērauda loksnēm presētas formas, mazie ražotāji daudz ko gatavo pašu spēkiem savās darbnīcās. Pie tam Huayra Roadster BC konstrukcijā izmantota jauna sastāva oglekļa šķiedra, kas ir ievērojami stingrāka, taču vienlaikus arī par 450% dārgāka nekā standarta Huayra Roadster izmantotais materiāls.

Foto: Pagani Automobili

Interesanti, ka visas jubilejas rodstera konstrukcijā izmantotās skrūves ir izgatavotas no titāna, un tās rotā Pagani emblēma.

Kāds inženieris atklājis, ka vienas skrūves izmaksas ir aptuveni 35 eiro, tātad, lai auto komponentes turētos kopā, par skrūvēm vien jāmaksā 100 000 eiro.

Foto: Pagani Automobili

Motorus Pagani aizvien saņem no Mercedes-AMG. Šā rodstera gadījumā tas ir 6 litru V12 twin-turbo dzinējs, kas ticis būtiski pārstrādāts, tagad valkā Pagani V12 vārdu un attīsta 802 ZS, 1050 Nm. Skaidrs, ka arī motorus neviens par baltu velti itāļu uzņēmumam nedod.

Pagani Zonda / Foto: Harry Elliott Photography
Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams