Pasākuma apmeklētājiem bija iespēja doties testa braucienā ar 19 aktuālākajiem automobiļiem Latvijā, turklāt Kia Xceed un Ssangyong Korando piedzīvoja Latvijas pirmizrādes. Plus divi elektroauto Volkswagen e-Golf un Kia Soul bija apskatāmi Latvijas Gada auto teltī.

Šāda tiešas salīdzināšanas iespēja ir šo testu labākā sastāvdaļa. Un tādēļ jācer, ka tie turpināsies arī turpmākajos gados. Nav jau šeit garantētas tūlītējas pārdošanas darījumu, lai gan pieredze rāda, ka ir arī ātri lēmumi. Pērn veiklības brauciena Suzuki Swift auto tika nopirkts jau pirmdienā pēc pasākuma Molā. Arī šogad saņēmām pozitīvas atsauksmes gan no apmeklētājiem, gan no auto dīleriem.

“Īsi pirms pasākuma kāds klients, kas apmeklēja Autobrava salonu un izvērtēja Seat Tarraco iegādi, izteica vēlmi aizbraukt uz Latvijas Gada auto testa dienu Molā, lai salīdzinātu to ar citiem modeļiem un pieņemtu gala lēmumu,” pieredzē dalās Ruslans Vlasjuks, SIA Autobrava direktors.

Atsauksmes par automobiļiem. Jaunums Latvijā, kas tika atrādīts plašākai publikai, ir kompaktais krosovers Ssangyong Korando. Šī modeļa ārējais dizains veidots līdzībā ar lielo brāli Rexton. Automobilim ir noformēts salons, daudz vietas pasažieriem aizmugurē un arī pilnpiedziņa. Nepārsteidzamies ar secinājumiem, šis auto ir jāredz dzīvē.

Kia XCeed ir pavisam jauns korejiešu autoražotāja KIA modelis, un pie pirmajiem pircējiem Eiropā tas nonācis vien pagājušajā mēnesī. Šis automobilis ir veidots uz jau pazīstamā KIA Ceed bāzes, kas ir “Latvijas Gada auto 2019” uzvarētājs. Izskatīgs dizains, plaša dzinēju palete un modernas tehnoloģijas. Šogad konkursā pieteikta un pie Mola bija arī KIA Ceed sportiskā versija – Proceed. Uz šo automobili atskatās un tas provocē dinamiskiem manevriem. Vai Kia spēs pārliecināt “Latvijas Gada auto” žūriju arī šogad?

Foto: Latvijas Gada auto

Pārsteigums no Mitsubishi. Mazās apvidus klases modelis ASX ir pietiekoši kompakts, lai būtu izveicīgs pilsētu labirintos, taču tai pašā laikā arī robusts, lai mēģinātu pārvarēt šķēršļus kādā skarbākā apvidū. Savukārt pikaps L200 ir starp lielākajiem konkursa “Latvijas Gada auto 2020” dalībniekiem. “Simpātiskākais šobrīd pieejamais pikaps tirgū. Noteikti savu daļu iznesīguma sniedz arī automašīnai uzstādītās Cooper riepas ar baltajiem burtiem uz sāniem. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, auto salonā ir lielāks klusums, un pats salons kļuvis acīm tīkamāks,” stāsta konkursa žūrijas biedrs Oskars Krampāns. Turklāt pie Mola savu pirmizrādi piedzīvoja Mitsubishi Outlande PHEV – hibrīda versija.

Foto: Latvijas Gada auto

Seat Tarraco un Cupra Ateca ir vienas klases automobiļi, taču abi modeļi tomēr ir ļoti atšķirīgi. Tarraco piedāvā plašu un klusu salonu ar septiņām vietām un teicamu komfortu, savukārt Ateca (kas, starp citu, arī ir ģimenes krosovers), ar 300 Zs jaudīgu dzinēju sniedz galvu reibinošu dinamiku.

Autoražotāju Škoda pārstāvēja divi modeļi – Škoda Karoq Sportline un jaunais Škoda Scala, kas piedalījies divos “Latvijas Gada auto 2020” testa braucienos. Iespaidos dalās žūrijas biedrs Jānis Grīnhofs: “Škoda Scala diezgan pārliecinoši notur markas kursu. Modeļa Rapid pēctecis ir krietni uzspodrinājis "spalvas". Auto dizains ir izdevies. Tas uzrunā, jo ir gana gaumīgs un pārdomāts. Ar jau zināmo pusotra litra dzinēju spēkrats demonstrē cienījamu dinamiku. Varētu likties, ka pie "vainas" ir ne pārāk lielais auto svars, taču salonā atradās trīs pieauguši vīri. Līgano braucienu mazliet pabojāja pārāk mīkstā piekare. Iespējams, situāciju varētu uzlabot citi amortizatori. Neskatoties uz šim nepilnībām, Scala būs nopietns pretendents titulam.” Škoda Karoq Sportline – ar patīkamu komfortu un praktiskām īpašībām apveltītajam krosoveram nu piešķirts sportiskāks izskats un aprīkojums.

Foto: Latvijas Gada auto

Arī Volkswagen uz “Latvijas Gada auto testa dienu pie Mola” atveda divus modeļus. Ražotāja jaunākais modelis T-Cross ir mazās klases krosovers, ar bagātīgu tehnoloģiju klāstu. Šo ir vērts izmēģināt, ja meklējat automobili pilsētai. Otrs modelis jau pazīstamais Passat, taču ar uzlabotu salona komfortu un gudriem vadītāja asistentiem.

Korejas autoražotājs Hyundai sestdien bija pārstāvēts ar trīs modeļiem. Hyundai i30 Fastback N bija testa dienas trešais jaudīgākais automobilis. Ar 275 Zs un pielāgojamiem uzstādījumiem, šis modelis var būt gan teju sacīkšu auto, gan ļoti komfortabls ikdienai. No Hyundai bija pieejams arī Santa Fe – vidējās apvidus klases modelis: “Konceptuāli Santa Fe ir uzskatāms par pievilcīgu auto ģimenei - ietilpīgs salons, plūdena gaita, pietiekami ekonomisks 2,2 litru dīzeļdzinējs un trešā sēdekļu rinda, kas ir pilnvērtīgas sēdvietas, nevis tikai papildu sēdvietu funkcija (kā vairumā konkurentu). Turklāt, ja salīdzinām šo un iepriekšējo paaudzi, tad attīstības process ir visai iespaidīgs. Vienīgais BET - cena. Bagātīgākās versijas maksās tuvu 50 000 EUR eiro atzīmei. Tomēr, ja budžets nav šķērslis, tad Santa Fe var kļūt par lielisku ģimenes locekli ar 7 gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma,” stāsta žūrijas biedrs Toms Timoško. Pieticīgāks izmēros, bet ar spilgtu imidžu apveltīts Hyundai Kona krosovers.

Foto: Latvijas Gada auto

Renault Clio, kas pirmo reizi prezentēts septembrī. Šim modelim ir raksturīgas aizraujošas braukšanas manieres, taču bez tā jaunais Clio ir ieguvis izskatīgu dizainu, patīkamu salonu un modernas tehnoloģijas. Testa dienā adrenalīna devu sniedza Clio lielā un sportiskā māsa – Megane RS Trophy. Vienīgi ar 300 Zs atļautais braukšanas ātrums tiks sasniegts ļoti ātri.

Savukārt japāņu autoražotāju Toyota pārstāvēja tā aktuālākais un pieprasītākais modelis RAV4. Dižpārdoklis RAV4 savā jaunākajā paaudzē vizuāli ir kļuvis lielāks un robustāks. Katram pašam ir jāpārbauda, vai tas joprojām ir piemērots braukšanai pilsētā, vai tomēr jāmeklē kādas grūtāk izbraucamas vietas.

Foto: Latvijas Gada auto

Lai arī no rīta uzlija lietus, interesentu bija daudz, tāpēc kārotos braucienus nācās arī kādu stundiņu vai pat divas pagaidīt. Lai laiks tiktu pavadīts lietderīgi, organizatori bija parūpējušies par dažādām aktivitātēm.

Tradicionālais veiklības braucienā ar Suzuki Swift (hibrīds, pilnpiedziņa un tikai 15 000?!), kur varēja mazliet riepas pakaucināt un atplaukt smaidā. Publikā noklausīts ierosinājums – šādām trasēm un laipniem skolotājiem lielveikalu stāvvietās vajadzētu darboties pastāvīgi.

Foto: Latvijas Gada auto

Vēl viena vieta noderīgai brauciena gaidīšanas laika kavēšanai – Latvijas Gada auto galvenā telts. Un – kā afišās teikts – drošas braukšanas semināri. Tāds oficiālais nosaukums. Faktiski – koleģiālas satiksmes dalībnieku sarunas, kuru ikdienā ļoti pietrūkst. Sākam par gājējiem un viņu „slikto uzvedību”. Un ātri vien nonākam - pie pareizas mobilā telefona lietošanas. Otrs grēks, kurš drīz izpeld priekšplānā, – distances neievērošana. Brauciens pārāk tuvu priekšējam auto.

Bet konkurss „Latvijas Gada auto 2020” iziet finiša taisnē. Novembrī testa braucienu maratons ar bāzes vietu viesu namā Port Land. Visiem 32 konkursa pretendentiem obligāts. Trīs izmēģinājumu dienas, kurās stūrēs tikai žūrijas biedri. Un veidos viedokļus, kuros jums būs iespēja lasīt gadaauto.lv. 6.decembra svinīgā apbalvošanas ceremonija no Vecrīgas viesnīcā “Avalon Hotel & Conferences”, kad tad arī uzzināsim visus laureātus.

Foto: Latvijas Gada auto
Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams