Foto: Ingars Tenis, TVNET

Turpinot priekšgājēja uzņemto kursu un pārņemot tā labākās īpašības, tās vienlaikus papildinot ar jaunām, kā arī modernu dizainu, autobraucēju kopienas rīcībā pavisam nesen nonācis mazākais no Mitsubishi sports utility automobiļiem - ASX.

Ja palūkojas uz Mitsubishi aktuālo piedāvājumu, tajā ir tikai apvidus auto un pikaps L200, bet Latvijā oficiāli pieejamo modeļu klāsts sākas tieši ar šī materiāla galveno varoni ASX - automobili, kurš pārstāv populāro kompakto SUV un krosoveru segmentu. Tātad konkurentu šim japānim netrūkst, tāpēc lūkosim noskaidrot, ar kādiem argumentiem ASX var pārliecināt potenciālos pircējus.

Nemaz tik ilgs nav pagājis kopš pirmās paaudzes ASX pusmūža modernizācijas, tomēr izmaiņas ir būtiskas un acīmredzamas. Tas, protams, attiecas uz virsbūves un ārējo elementu dizainu. Ja tos desmit milimetrus, kas nākuši klāt attālumam starp bamperiem (tagad 4365 mm), ar aci nepamanīsi, tad modeļa pielīdzināšanos pārējai Mitsubishi apvidnieku saimei jeb lielajiem brāļiem. Dabā tas nozīmē vairāk hromētu detaļu, kas vislabāk redzams priekšējās daļas noformējumā radiatora restes rajonā, izteiktāk konturētus lukturus priekšā un aizmugurē, kā arī jaunu virzienrādītāju un miglas lukturu koncepciju.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Gabarītu ziņā, kā jau noprotams, auto nav būtiski mainījies. No četriem parametriem, kas izsaka auto izmērus, citādāks ir tikai garums. Platums, augstums, kā arī riteņu bāze ir palikuši tādi paši kā priekšgājējam. Attiecīgi arī salonā revolūcija nav notikusi - ASX ir tik plašs kā kompaktauto pienākas, bet labā nozīmē. Kā vadītājam pie stūres man vietas ir vairāk nekā gana, turklāt it viss ir pa rokai, gan mašīnas vadības sviras un elektronisko asistentu pogas, tā arī multimediju sistēma. Pie tās vēl atgriezīšos vēlāk. 

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja par pasažieru ērtībām, tad par priekšējo jautājumu nav, savukārt aizmugurējie ASX paaudžu maiņas rezultātā būs ieguvēji. Vēl atminos savu pirmo tikšanos ar šo Mitsubishi modeli, kurš tik tikko bija nonācis uz lielā tirgus skatuves un tik tikko ieradies Latvijā. Toreiz iesēdos aizmugurē un secināju - vai nu sēdeklis par augstu vai griesti par zemu. Jaunajā šādas sajūtas nav, turklāt attālums starp sēdekļu rindām ir pietiekams, lai es, tā sakot, aiz sevis sēdētu pietiekami komfortabli ar telpas rezervi starp ceļiem un atzveltni. Ne visos šāda izmēra auto tā ir. Vēl nesen par to pārliecinājos citā pielīdzināma izmēra krosoverā, kur vietas bija mazāk. Jā, un arī bagāžnieks ASX ir pieklājīgs - vairāk nekā 400 litru ar nenolaistu aizmugurējo atzveltni.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tāpat kā citos jaunākās paaudzes Mitsubishi, kas tiek piedāvāti Latvijā, arī ASX ir multimediju sistēma, kas atbalsta kā Apple CarPlay, tā arī Android Auto. Lietotājam, kurš savā viedtālrunī uzinstalējis atbilstošās mobilās lietotnes, tas nozīmē iespēju centrālajā ekrānā, kurš augstākās komplektācijas mašīnā ir skārienjutīgs un ar 8 collu diagonāli, dublēt virkni populārāko mobilo servisu. Tai skaitā jāmin Google vai Apple kartes ar reāllaika informāciju, ātrās saziņas rīks WhatsApp, mūzikas straumēšanas serviss Spotify u.c. Protams, caur multimediju sistēmu iespējama arī telefona galveno funkciju pārvaldība. Ātri, ērti, pārskatāmi.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja runājam par ASX tehnisko pusi, tad potenciālajam pircējam galva par dzinēju un transmisiju kombinācijām ilgi nebūs jālauza, jo mūsu pusē tiek piedāvāts tikai 2 litru benzīna motors kombinācijā ar priekšpiedziņu un 5 pakāpju manuālo vai jauno bezpakāpju variatoru ar sešiem fiksētiem pārnesumiem manuālajā Sport režīmā. Sev tīkamāko pārnesumkārbas opciju gan var izvēlēties Invite un Intense komplektācijas automobiļu pircēji. Tiem, kuri vēlēsies vislabāk aprīkoto Instyle komplektācijas ASX, turpretī būs tikai viena opcija - 2 litru motors, CVT un priekšpiedziņa. Kādam šķitīs neparasti pieticīgas izvēles iespējas, tomēr Mitsubishi šo apstākli attaisno ar citām prioritātēm, kas šajā Japānā ražotājā un citos zīmola automobiļos ir montāžas kvalitāte un izturība. 

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai vai kā, izmēģinājuma braucienā devos tieši ar augstākā aprīkojuma līmeņa auto, kam zem motora pārsega 150 ZS un 195 Nm, un ar tiem ir pietiekami tiktāl, kamēr tas nepretendē uz braukšanu smagos bezceļos vai dinamiskiem manevriem kartinga trasē. Tā kā šis auto nav domāts nedz vienam, nedz arī otram scenārijam, motora veiktspēja ir adekvāta. Autobraucēji, kuri vēl nav pārdzīvojuši jaunības maksimālismu un meklē, kur pēc iespējas jaudīgāku uzčipot sava auto dīzeļdzinēju, varbūt domās citādāk, taču pārējie pratīs novērtēt, cik sabalansēti un bez vibrācijām darbojas šis dzinējs. Tāpat arī teicamā skaņas izolācija spēlē būtisku lomu, lai ASX kļūtu par labu sabiedroto ikdienā un arī tālākos braucienos. Jā, arī šie kompaktajam auto ir pa spēkam, jo sēdeklis pie stūres nudien ir ērts.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja reiz runājam par to, cik labs sabiedrotais ASX varētu būt ilgtermiņā, jāpiezīmē rūpnīcas nodrošinātā piecu gadu vai 100 000 kilometru garantija, kas attiecas uz visiem ASX - vai tas būtu bāzes modelis ar 20 990 vai Instyle automobilis par 25 990 eiro. Garantija, starp citu, ietver arī bezmaksas tehnisko palīdzību un autoevakuatora pakalpojumus piecu gadu garumā 24 stundas katru dienu septiņas dienas nedēļā, turklāt visā Eiropas Savienībā. Protams, ja šāda palīdzība nepieciešama.

Tehniskie dati: Mitsubishi ASX 2.0 2WD CVT

Dzinējs 1998 cm3, I4
Jauda 150 ZS @ 6000 rpm
Griezes moments 195 Nm @ 4200 rpm
0-100 km/h 11,7 sekundes
Vmax 190 km/h
Vid.patēriņš 7,8 l/100 km
CO2 176 g/km
Pašmasa 1285 kg
Pilna masa 1970 kg
Bagāžnieks 406 litri
Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams