McLaren Speedtail / Foto: McLaren Automotive. TVNET kolāža

1998.gadā McLaren F1 ar 386 km/h uzstādīja Ginesa ātruma rekordu ielas automobiļiem, un tas noturējās gandrīz 10 gadus. Šobrīd gan tas jau ir pārspēts par vairāk nekā 100 km/h, tomēr McLaren ar savu sasniegumu trekniem burtiem ierakstīja vārdu autobūves vēstures grāmatās.

386 km/h nenoliedzami ir vairāk nekā pietiekams ātrums, tomēr tiekšanās pēc jauniem rekordiem ir ne tikai katra autoražotāja goda jautājums (ja vien tāds ir aktuāls, protams), bet arī dod labumu gala patērētājam. Tā vairāk nekā 20 gadus pēc modeļa F1 izlaišanas McLaren ir izstrādājuši jaunu rekordistu - Speedtail.

McLaren F1 / Foto: McLaren Automotive

LĪdzīgi kā F1 arī šim auto ir trīs sēdvietas, no kurām vadītājam atvēlēta centrālā pozīcija kokpita vidū. Uz priekšu spēkratu dzen jaunākās paaudzes hibrīddzinējs, kura bāze ir 4 litru V8 turbomotors, un sistēmas kopējā jauda ir vairāk nekā tūkstoš zirgspēku. Tos 7 pakāpju divsajūgu automāts novada tikai aizmugurējiem riteņiem, tomēr dinamika un maksimālais ātrums ir labāki nekā citiem iepriekš izlaistajiem Vokingas zīmola auto. Lūk, daži fakti, ko nezināji par šo spēkratu, kurš jau izpārdots, lai gan maksā ap 2 miljoniem eiro, atskaitot nodokļus. 

Fakti

1. Dzinējs: 4 litru V8 twin-turbo hibrīddzinējs ar 1070 ZS un 1150 Nm.

2. 0 - 300 km/h: 12,8 sekundes

3. Pašmasa: 1480 kg

4. Virsbūve: 5137 garā virsbūve ir izgatavota no oglekļa šķiedras un tās forma pakļauta mērķim iegūt iespējami efektīvu aerodinamisku.

5. Maksimālais ātrums: 403 km/h. Tas sasniedzams tikai īpašā Velocity braukšanas režīmā. Tas optimizē hibrīddzinēju tikai vienam nolūkam, kā arī atbilstoši noregulē aktīvo aizmugurējo eleronu leņķi. Vienlaikus mašīnas korpusā "iebrauc" atpakaļskata kameras, lai gaisa pretestība būtu vēl mazāka. Vienlaikus aktīvā balstiekārta automobili pazemina par 35 mm, kā rezultātā Speedtail virsbūves augstākais punkts atrodas vien 1120 mm virs zemes.

6. Ātruma rekords uzstādīts vēsturiski nozīmīgā vietā: par McLaren Speedtail spēju pārsniegt 400 km/h robežu, sasniedzot oficiālos 403 km/h, ražotājs vairākkārt pārliecinājās uz skrejceļa Kenedija kosmiskajā centrā Floridas štatā. DŽonija Bomera testu poligona (Johnny Bohmer Proving Grounds) svarīgākais objekts ir 4,8 kilometrus garš skrejceļš, kur savulaik pēc kosmisko misiju noslēgšanas piezemējās NASA atspoļkuģi jeb shuttle.

100 jardus jeb 92 metrus platā skrejceļa galvenā īpatnība: tā faktiski ir līdzenākā, plakanākā vieta uz planētas, kur veikt maksimālā ātruma izmēģinājumus, jo konstruēšanas gaitā inženieri ņēma vērā un kompensēja zemeslodes izliekumu, kā rezultātā augstuma starpība starp skrejceļa abiem galiem ir tikai ceturtdaļcolla jeb nedaudz vairāk par puscentimetru.

7. Speedtail izgatavošanas apjoms: Speedtail tiks izgatavots vien 106 eksemplāros, jo tieši tik eksemplāros savulaik tika saražotas dažādas McLaren F1 modifikācijas.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams