Foto: Bonhams.com

Izsoļu nams Bonhams februāra sākumā Parīzē piedāvās iegādāties BMW automobili, kas radīts pagājušā gadsimta sešdesmito gadu otrajā pusē, taču, lai cik aizraujoši izskatītos, tas tā arī palicis unikāls prototips un izgatavots tikai vienā eksemplārā.

Runa šajā gadījumā ir par 1967.gada BMW-Glas 3000 V8 Fastback Coupe, ko radījis uzņēmums Carrozzeria Frua ar Pjetro Fruā priekšgalā. Atšķirībā no citiem firmas dizainera darinājumiem šis auto bija ar zemu, slaidu, sportisku virsbūvi. Būtībā tas līdzinājās tās ēras itāļu supermašīnām, piemēram, Lamborghini Espada.

Pasaulei unikālais BMW-Glas tas tika parādīts 1967.gada Frankfurtes un Parīzes autošovos, gadu vēlāk Ženēvā un 1969.gadā arī Barselonas automobiļu izstādē, kur tam jau bija no oriģināla atšķirīga virsbūves krāsa.

Fruā darbojās arī Dingolfingā bāzētajā uzņēmumā Glas, kas sākotnēji ražoja lauksaimniecības tehniku, bet vēlāk pārsviedās uz motorolleriem un mikromašīnām, no kurām populārākie bija tā dēvētie gogomobiļi jeb Goggomobil. Sešdesmito gadu sākumā Hansa Glāsa dibinātais uzņēmums nolēma, ka tā klāstā ir nepieciešami sportiski lielāka izmēra auto, un tā Fruā uzzīmēja gran turismo kupeju. Tā bija pieejama ar 1,3 un 1,7 litru četru cilindru motoru, kas attiecīgi attīstīja 85 un 100 ZS, taču, lai cik laikmetam atbilstoši izskatītos, Glas GT kupejas neguva pietiekamu piekrišanu. Nelīdzēja arī Glas GmbH lēmums izlaist nopietnāku braucamo ar 2,6 litru V8 motoru - kupeju, ko pasaule ieraudzīja 1965.gada Frankfurtes autošovā un nekavējoties nodēvēja par glaserati, jo auto ļoti atgādināja tā laika Maserati automašīnas.

Foto: Bonhams.com

Līdz ar V8 modeļa prezentāciju Glas GmbH dienas bija skaitītas, un jau 1966.gadā finansiālās grūtībās nonākušo Dingolfingas uzņēmumu iegādājās BMW. Jauno saimnieku uzraudzībā Glas ražošana turpinājās vēl gadu, tikai nu jau automobiļus sauca BMW-Glas, bet flagmanis bija auto ar 160 zirgspēku 3 litru V8 dzinēju.

Foto: Bonhams.com

Šajā laikā Fruā uzzīmēja un viņa virsbūvju uzņēmums izgatavoja BMW-Glas V8 modeļa pēcteci - BMW-Glas 3000 V8 Fastback Coupe. Auto tika prezentēts BMW, taču Minhenes uzņēmums piedāvājumu, ja tā var teikt, "izbrāķēja", jo bija nolēmis attīstīt savu 3.0 CS modeļu saimi. Varbūt pat labi, ka tā, jo BMW 3.0 CS par pielūdzēju trūkumu sūdzēties nevar, savukārt BMW-Glas 3000 V8 Fastback Coupe pasaulē ir tikai viens, tagad pilnībā restaurēts un būs pieejams iegādei. Viss, kas nepieciešams, ir 250 000 - 350 000 eiro, jo tāda ir provizoriskā automašīnas pārdošanas cena gaidāmajā izsolē.

Foto: Bonhams.com

Avots: Bonhams.com

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams