Foto: Mazda

Rotaļlieta? Mašīnīte ar pedāļiem, kur pirmās autovadīšanas prasmes apgūt trīsgadniekam? Nebūt nē - šis ir īsts auto. Patiesi mazs ar mazītiņu motoriņu, taču ar lielu nozīmi kādas autobūves kompānijas vēsturē.

Raksti komentāros, kas, tavuprāt ir šis auto. Lieliski, ja atminēji, bet, ja nē - pareizā atbilde un vairāk informācijas tālāk.

Mums ļoti patīk Mazda 787B un tās rotormotora spalgais skanējums, kas visticamāk aizķēris arī vienu no komentētājiem. Un neapšaubāmi arī 787B ir nozīmīgs automobilis japāņu kompānijas vēsturē kaut vai tāpēc vien, ka ir pirmais no šīs zemes, kurš uzvarējis Lemānas 24 stundu sacensībās.

Tomēr attēlā redzamais ir Mazda R360 jeb pirmais pasažieru auto, ko pēckara gados izstrādāja Hirošimā bāzētā kompānija. 

Līdz tam Mazda nodarbojās ar nelieliem transportlīdzekļiem kravu pārvadāšanai. Pirmais no tiem bija Mazda-Go - motocikls ar kravas kasti, kurš pārdošanā nonāca 1931.gadā. Mazda-Go tika pilnveidots līdz pat 2.Pasaules karam, kad japāņu prioritātes mainījās un arī Mazda ražošana uz laiku tika pārtraukta.

Foto: Mazda

Tā atsākās vien četrus mēnešus pēc atombumbas nomešanas virs Hirošimas 1945.gada augustā. Un aizvien Mazda pamata bizness bija saistīts ar komerciāliem transportlīdzekļiem. Mazda prioritātes nemainījās līdz pat 1960.gadam, kad iznāca attēlā redzamais R360 - zīmola pirmais īstais pasažieru auto. 

Foto: Mazda

No mūsdienu viedokļa R360 tiešām nebija nekas vairāk par liela izmēra rotaļlietu ar mazītiņu 356 kubikcentimetru motoru (16 ZS). Tomēr pirms 60 gadiem tā bija iespēja japāņiem būt neatkarīgiem un pat lietū braukt ar savu populārā kei car jeb supermini segmenta auto. Pie tam 2+2 sēdvietu modelī, kas iznāca divus gadus vēlāk, jau varēja sasēsties četri cilvēki.

Starp citu, Mazda šogad svin 100 gadu pastāvēšanas jubileju.

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams