Foto: TVNET kolāža

Itāļu automobiļu restaurācijas speciālisti no Anglijā bāzētā uzņēmuma Thornley Kelham ir uzņēmušies izpildīt visnotaļ intriģējošu un sarežģītu uzdevumu - līdz sākotnējai spozmei atjaunot Alfa Romeo, kura pirmais īpašnieks bija 2. pasaules kara neģēlis, Itālijas diktators Benito Musolīni. Tas pats, kuru dēvēja par Il Duce jeb vadoni. 

Objekts, kuru Thornley Kelham paredzēts sagatavot tādā stāvoklī, lai auto varētu piedalīties izstādēs un skaistuma konkursos, ir ārkārtīgi rets Alfa Romeo 6C 1750 SS - automobilis, kura pirmais īpašnieks bija Musolīni. Topošais Itālijas līderis par to samaksāja 60 tūkstošus liru un saņēma 1930.gada 13.janvārī. Auto bija Musolīni īpašumā līdz 1937.gada 21.martam.

Alfa Romeo 6C 1750 SS bija savas ēras viens no populārākajiem un panākumiem bagātākajiem sacīkšu auto. Piemēram, 1929.gada Mille Miglia jeb tūkstoš jūdžu sacensībās startēja ne mazāk par 13 šā modeļa spēkratiem. No tiem finišu sasniedza astoņas mašīnas - septiņas no tām "iebrauca pirmajā desmitniekā", tostarp arī kopvērtējuma pirmās un trešās vietas ieguvējas.

Foto: Publicitātes foto

Alfa Romeo 6C 1750 SS rūpnīcā tika gatavotas kā šasijas ar riteņiem, kam vēlāk dažādi uzņēmumi pielāgoja pašu darinātas virsbūves. To vidū bija arī tādas labas zināmas darbnīcas kā Carrozzeria Touring, Zagato un Stabilimenti Farina. Uzrokot vēsturiskus fotoattēlus, kā arī kino lentes no trīsdesmitajiem gadiem, Thornley Kelham spēja izveidot saikni starp viņiem uzticēto Alfa Romeo, kā arī noskaidroja, ka Musolīni automobiļa virsbūve izgatavota Stabilimenti Farina darbnīcā. Par to liecina emblēma virsbūves apakšējā daļā pie aizmugurējā riteņa. 

Foto: Archivio Luce

Jāteic gan, ka oriģinālais Alfa Romeo izskatījās citādāk. Automobilis pašreizējo, sportisko izskatu visticamāk ieguva Eritrejā, uz kurieni pārcēlās mašīnas nākamais īpašnieks Renato Tigillo. Vai auto kādreizējā Itālijas kolonijā izcēlās ar jelkādiem panākumiem, nav zināms. Katrā ziņā Tigollo nebija vienīgais, kurš trīsdesmitajos gados ar savu auto devās uz Asmaru Eritrejā; tādas sacensības kā Coppa di Natale un Coppa Governatore, tolaik bija populāras ne viena vien itāļa interešu lokā.

Foto: Publicitātes foto

Lai vai kā, Thornley Kelham tagad sagaida apjomīgs darbs, jo pārbaudēs, kas veiktas ASV, noskaidrots, ka no oriģinālā Alfa Romeo pāri ir palicis visai maz. Labi vien, ka vismaz šasija, aizmugurējā ass, pārnesumkārba un daži virsbūves paneļi ir saglabājušies no trīsdesmitajiem gadiem.  

Lasīt un pievienot komentāru
JAUNĀKIE FOTO
Saturs drīz būs pieejams