FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Gandrīz katra autobūves uzņēmuma klāstā, ja tā pamatdarbība ir saistīta ar masveida produkcijas ražošanu, ir arī īpašo automobiļu atzars. Audi gadījumā tas pazīstams kā Audi Sport (iepriekš quattro GmbH), kurš nodarbojas ar zīmola sportiskāko automobiļu izstrādi.

Cik zirgspēku ir pietiekami daudz, lai nebūtu par maz? Katram autobraucējam būs savs skaitlis padomā. Viens teiks, ka pietiek ar 50 jeb par vienam zirgspēkam uz katru pilsētā atļauto km/h, jo vairāk nemaz nevajag, lai vasarā aizbrauktu līdz tuvējai pludmalei vai pēc cepumiem uz veikalu.

Cits teiks, ka tie paši 50 ir pats minimums, jo liela daļa no šīs jaudas tiek gaisa kondicionētāja kompresoram un braukšanai tad pāri nekas diži daudz nepaliek. Tāpēc labāk, lai mašīnai ir vismaz 100 zirgspēki. Jo tad pietiks gan klimatam salonā, gan arī apdzīšanai. Būtībā jau tā arī ir, taču es saku - jo vairāk, jo labāk un tieši ar šādu moto pirms kāda laika devos uz Kačergini Kauņas pievārtē, lai Lietuvas slavenākās sacīkšu trases līkločos iepazītu dažādus Audi Sport GmbH izstrādājumus ar jaudu amplitūdā no 450 līdz 600 zirgspēkiem.

Jāsāk jau ar to, ka vienmēr ir patīkami iepazīt automobiļus, kādus uz ielas nemaz tik bieži un lielā skaitā sastapt nevar. Un ja vēl tas notiek pēc ilga koronavīrusa klusuma perioda un sacīkšu trasē, kas nav vietējie Biķernieki, prieks dubults un pat trīskāršs. Es negriežu muguru Biķerniekiem, taču Nemuno Žiedas trasei Kačerginē ir savs šarms un specifika, kas to būtiski atšķir no sporta kompleksa Mežciemā. 

FOTO: Publicitātes foto

Pirmkārt un galvenokārt jau tas ir trases reljefs ar kāpumiem un kritumiem, kas ievērojami pārspēj Raganas katla kalniņus Biķernieku trases dziļākajā stūrī. Un, otrkārt, tas ir trases statuss, jo, kā jau tas mēdz gadīties, interese par trasi ir daudziem un liela, tomēr motivācijas rīkoties, lai to savestu kārtībā, pietrūkst. Vai arī ir citas ambīcijas, kas nesaskan ar mazienesīgo auto un motosportu. Rezultātā segums Kačergines trasē ir vienkārši vecs, abrazīvs un irstošs, un prasa īpaši lielu drosmi no visiem, kas dodas tajā ar grīdā iespiestu pedāli.

FOTO: Publicitātes foto

Par laimi no Latvijas uz Nemuno Žiedas aizbraukušajiem Audi RS dienas viesiem drosmes netrūkst un it visi ar degsmi metās pie Audi Sport Driving Academy by Autojuta sagādāto RS modeļu un R automobiļa stūres, lai paši pieredzētu un izbaudītu, ko dažādās trases sekcijās un disciplīnās spēj RS 4, RS 5, RS 6, R8, kā arī jaunākais RS saimes pārstāvis, kas sasniedzis Baltiju – RS Q8.

FOTO: Publicitātes foto

Jubileju, ko varētu atzīmēt ar šāda veida pasākumu, Audi svinēja pērn. Tie bija 25 gadi, kopš ar pirmo RS 2 Avant tika likti pamati RS saimei. Šogad tā drīzāk bija kopā sanākšana, lai pieredzējušu instruktoru pavadībā nodedzinātu kādu kannu benzīna (ja nopietni, tad vairāk) un nodeldētu kādu riepu komplektu. Kā var redzēt zemāk pievienotajā TV Auto ziņu sižetā, tas arī lieliski izdevās.

Nemuno Žiedas trasē testēšanai bija pieejami deviņi jauni RS spēkrati, kuru kopējā jauda ir 4470 ZS, bet katram individuāli no 450 līdz 600 zirgspēkiem. Man palaimējās dienas, precīzāk sakot, to pāris stundu laikā, pieejamo jaudu kāpināt no 450 zirgspēkiem, kas ir RS 4 un RS 5 Sportback, līdz 570 zirgspēkiem pirmajā četru gredzenu superautomobilī R8 V10 un visbeidzot 600 zirgspēkiem automobiļos RS 6 un RS Q8.

FOTO: Publicitātes foto

RS 4 Avant būtībā ir samērā civilizēts vidējās klases universālis, ko itin viegli var lietot ikdienā. Jārēķinās tikai, ka klīrenss nav no augstākajiem, un tas jāņem vērā, automobilī pārsēžoties no krosovera. Sacīkšu trasē gan klīrenss bija pēdējais, kas teorētiski varēja radīt bažas. Prātu vairāk nodarbināja citi jautājumi. Nē, tas nebija ne bagāžnieka tilpums, ne degvielas patēriņš, ne riepu nodilums, ne arī mašīnas 2,9 litru V6 biturbo motors. Tas bija jautājums, vai auto pagriezienā aizbrauks taisni vai nē.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Ja jau instruktora auto turas trasē un tu seko viņam aptuveni tādā pašā ātrumā, atbilde ir skaidra, tomēr tāpat mašīnas saķere šķiet kā no citas pasaules. Ja spidometra bultiņa regulāri aizsniedzas līdz 180, bet nepārredzamā kalna virsotnē instruktors pazūd līkumā aiz horizonta, vien piekodinādams, lai nebremzē, lai atlaid tikai nedaudz gāzi un tad priekša "iesēdīsies pagriezienā", skaidrs, ka adrenalīns plūst upēm. Ja esi radis braukt saprātīgā ātrumā pēc ceļa zīmēm un noteikumiem, rodas iespaids, ka RS 4 Avant noturība uz ceļa ir kas absolūti pretdabisks, ka tā nav iespējama. 

Apzinoties tomēr, ka instruktors ar RS 4 patiesībā brauca diezgan piesardzīgi ar vērā ņemamu ātruma rezervi, lai kritiski momenti būtu gandrīz neiespējami, bija kārta mainīt auto un sēsties pie RS 5 Sportback stūres. Ar šo piecdurvju hečbeku pasākuma organizētāji bija iecerējuši pārbaudīt viesu reakcijas ātrumu ekstrēmās bremzēšanas testā ar šķēršļa apbraukšanu un slalomā.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Bet, kad šie pārbaudījumi bija absolvēti, pienāca kārta dienas izklaidējošākajai daļai - dragreisam ar R8 un RS 6 Avant. Nekad neesmu bijis šī sporta veida fans, tomēr jāatzīst, ka sākumā pat patīkami apmulsu. Patiesībā tā apjuku pie RS 6 Avant vārdā nodēvētā kosmosa kuģa kokpita pogām, ka aizmirsu ielikt ātrumā, un brīdī, kad laika atskaites pulkstenī iedegās zaļā lampiņa, R8 aizbrauca viens pats, savu dagreisa dueli noslēdzot garlaicīgā vientulībā. Cik nu garlaicīga tā var būt, ja pie pakauša aiz plānas ugunssienas atrodas iespaidīgs V10 agregāts. 

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Jāsaka, ka sportiskais universālis RS 6 Avant dragreisā bija pārsteigums. Ne tikai tad, kad pēc septiņkārtējā Lietuvas rallija čempiona Vitauta Šveda ieteikuma sameklēju D/S pozīciju un ieliku ātrumā, bet arī pavērojot citus startus. Uz papīra auto ir par 0,2 sekundēm lēnāks sprintā nekā R8, to absolvējot 3,6 sekundēs, taču faktiski bija tā, ka lielu daļu dueļu todien uzvarēja tieši RS 6 Avant. R8 nebija pilnīgi bezcerīgs un arī man vienā no braucieniem izdevās ar divvietīgo superauto finišēt dažus metrus pirms RS 6, tomēr kopējais iespaids ir tāds, ka uzvara dragreisā ar kaut nelielu pārsvaru pienākas ģimenes automobilim par gandrīz 200 tūkstošiem eiro (120 tūkstošiem, ja neņem neko no "dāvanu groza"). 

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Jā, RS 6 Avant bija pārsteigums, taču ne mazāks pārsteigums bija RS Q8 - liels, būdīgs, smags krosovers, taču uz taisna, gluda ceļa brauc kā raķete. Uz papīra tikai 0,2 sekundes sprintā līdz simtam lēnāks par lielo universāli un 0,4 sekundes zaudējot divvietīgajam R8, tas 100 km/h sasniedz nieka 3,8 sekundēs. It kā jau liekas - kam tas viss vajadzīgs. No otras puses - kāpēc gan nē? Kāpēc lai mašīnai nebūtu 600 zirgspēki nevis tikai 150? Galu galā RS Q8 ne tikai lieliski paātrinās - ar atbilstoši izvēlēto braukšanas režīmu un nepieciešamā augstumā paceltu balstiekārtu tas diezgan brīdi pārvietojas arī bezceļos, rāpjoties pāri stāvām nogāzēm un rokoties cauri dziļu smilšu dūkstīm. Ne katram ielas sporta auto tas ir pa spēkam. Protams, nekāda elektronika nespēs noslēpt pārvietojamos kilogramus un ar tiem vienmēr jārēķinās, taču, ja vajag, tad RS Q8 var traukties pat ar vairāk nekā 300 km/h. 

FOTO: Publicitātes foto

Ja tā atskatās, tad tā bija diena Kačerginē ar izteiktiem nišas produktiem, kurus var atļauties tikai turīgi ļaudis, turīgi benzīngalvas. Bet tādu izrādās ir diezgan daudz. Lai gan arī Latvijā liela daļa gada pagājusi koronavīrusa ierobežojumos, auto entuziasti nav snauduši. Jo, ja runa ir par Audi Sport automobiļiem, tad gluži pretēji, jo pēc Moller Baltic Import Audi zīmola vadītāja Ilgvara Ļubkas teiktā Latvijā un Lietuvā šogad jau pieņemti vairāk nekā 20 RS modeļu pasūtījumi, kas ir lielākais RS modeļu īpatsvars pēdējo gadu laikā.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO