FOTO: Aptera Motors

Elektromobiļiem ir vairāki būtiski trūkumi, kas tiem pagaidām liedz nostiprināt pozīcijas pret mašīnām ar iekšdedzes dzinēju. Tie ir ar augsto cenu un bateriju uzlādi saistītie jautājumi. Un tas attiecas kā uz sniedzamību jeb pēc uzlādes veicamo attālumu, kas pat dažiem jaunākajiem elektromobiļiem ir tikai nedaudz virs 100 kilometriem, tā arī uzlādes infrastruktūras pieejamību.

Tie, kam bijusi iespēja kaut reizi uz vairākām dienām padzīvot elektromobiļa sabiedrībā, zina, cik aktuāls var kļūt jautājums par tuvāko rozeti, no kuras iegūt mašīnai nepieciešamo enerģiju. Ja ir privātmāja, tad problēmu var atrisināt tā dēvētais wall-box jeb speciāla uzlādes ierīce, ar kuru elektroauto var uzpildīt nakts gaitā.

Ja šādas rozetes nav, tad var nākties sēdēt nekurienes vidū, kamēr auto uzlādējas, vai pat piedzīvot vilšanos, ja paļaujies uz veiksmi, aizbrauc uz tuvējo uzlādes punktu, bet tas izrādās aizņemts. Un nav zināms, kad atbrīvosies.

17

Par laimi, mums visiem ir pieejams elektroauto bezmaksas uzlādes infrastruktūras objekts, un tā ir Saule. Vienīgi tās dāvātās iespējas neesam iemācījušies līdz galam apgūt.

Šai problēmai atkal pieskāries amerikāņu uzņēmums Aptera Motors. Tas pasauli ar revolucionāriem paziņojumiem satricināja jau pirms desmit gadiem, kad pieteica īpaši efektīvu elektromobili uz trim riteņiem. Nepieciešamo finansējumu, lai sāktu ražošanu, uzņēmums nesaņēma, tādēļ durvis slēdza. Tagad, kad tehnoloģijas ir krietni vien pieejamākas un tuneļa galā atkal spīd gaisma, Aptera ir atpakaļ un atkal sola revolucionāru auto.

FOTO: Aptera Motors

Jaunā Aptera elektroauto dizainā ir iekļauti saules bateriju paneļi un Never Charge tehnoloģija. Paneļi atrodas uz jumta un uzņēmuma izplatītajā mašīnas raksturojumā teikts, ka automobiļa virsbūve spēj ievākt Saules enerģiju tādā apjomā, lai par brīvu nobrauktu līdz pat 45 jūdzēm jeb 72 kilometriem dienā. Tātad cilvēkam, kurš, piemēram, dzīvo Jūrmalā, strādā Rīgā un ar to arī aprobežojas viņa ikdienas pārvietošanās, šis elektroautomobilis nemaz nav jālādē. Gada izteiksmē tikmēr aprēķināts, ka vairumā planētas reģionu automobilis pats spēj saražot enerģiju 11 tūkstošu jūdžu (17 tūkstošu kilometru) nobraukšanai. 

Never Charge tehnoloģija un saules bateriju paneļi būs katra Aptera spēkrata standarta aprīkojums, taču tiem papildus tiks uzstādīti no tīkla lādējami akumulatori.

Lielākās enerģijas krātuves ietilpība būs 100 kWh un, kā apgalvo Aptera Motors, šāds auto ar vienu uzlādi spēs nobraukt līdz pat 1000 jūdzēm, tātad 1600 kilometrus.

17

Vai tik iespaidīgu autonomiju tik tiešām izdosies sasniegt, rādīs pirmie praktiski izmantojamie Aptera eksemplāri. Aerodinamika šiem auto katrā ziņā ir daudzsološa, jo gaisa pretestības koeficients spēkratam ir tikai 0,13, kamēr tādiem elektroauto kā Tesla Model 3 un jaunajam krosoveram Volkswagen ID.4 - attiecīgi 0,23 un 0,28.

Arī Aptera automobiļu provizoriskā dinamika ir vērā ņemama. Ar priekšējiem velkošajiem riteņiem 100 kW spēcīgais elektroauto līdz 60 jūdzēm jeb 96 km stundā paātrinās 5,5 sekundēs, bet trīs riteņu piedziņas modelis ar 150 kW jaudu - 3,5 sekundēs.

Interesenti jau šobrīd var izrādīt interesi par Aptera Paradigm un Paradigm Plus, iemaksājot 100 dolāru depozītu. Gatavi auto tikmēr maksās no 25 900 līdz 46 000 ASV dolāriem. Pirmo eksemplāru piegādes amerikāņu uzņēmums plāno sākt jau 2021.gadā.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE FOTO